-
رفعت کاظمی
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
-
صبر استراتژیک جمهوری اسلامی نباید نقطه ضعفی در قبال دشمن باشد
سید علی کشاورز
-
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
یعقوب درویشیان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
- جوانان کهگیلویه وبویراحمدی در گیرو دار مشکلات ازدواج
- تلههایی که در کهگیلویه و بویراحمد جان میگیرند
- عکس| خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی از نگاه ایستگاه فضایی بینالمللی
- ساخت سد، آری یا خیر؟
- مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟
- فاجعه زیست محیطی اطراف یاسوج و آشنایی با دهیاران بیتدبیر+ تصویر
- معارضات محلی در تنگ کبوتری یاسوج پروژه آبرسانی را متوقف کرد
- گفتگو و گزارش
- 1
- پنج شنبه , 27 بهمن 1401 -PM -01:02
به بهانه تصاویر انسداد یک جاده پر سرو صدا؛ محور دهدشت_ پاتاوه، پروژه ملی یا جاده درجه دوم درون استانی؟
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.
اَفتونیوز _ قریب سی سال از کلنگ زنی جاده دهدشت_ پاتاوه میگذرد و دوسالی است بصورت غیررسمی مردم از آن استفاده می کنند.
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مدعی است به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد برای آن سرمایه گذاری شده است.
جاده ای که قرار بود جنوب را به مرکز کشور متصل کند و استان را از یک بن بست خارج کند اما در زمان وقوع بارش شدید به یکباره می بینیم این جاده نه تنها قابلیت ترانزیت شدن ندارد بلکه حتی ابتدایی استاندارد های یک جاده درون استانی را نیز برخوردار نیست! از گوشه کنار شنیده می شود قرار است این جاده با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح شود و حتی برای تعجیل در این موضوع به دستور مسولان عملیات آسفالت در روز بارانی در حال انجام است! اما مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد روز گذشته در گفت و گو با رسانه تاکید کرد که مردم از این جاده در روز بارانی استفاده نکنند چرا که خطر ریزش سنگ و رانش در این مسیر جدی است. جاده ای که قرار بود نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب آید چند قدم تا بهره برداری فاصله ندارد و صرفا ۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که به گفته مسولین تا پایان شهریور اتمام و تونل پایانی آن تا پایان سال تکمیل می شود اما اگر بخواهیم بر مبنای واقعیات سخن بگویم حتی اگر فاز دوم جاده دوباره ۲۷ سال به طول نکشد و امروز افتتاح شود نیز مثمر ثمر نخواهد بود چرا که شرایط این جاده بر مبنای مطالعات دهه ها قبل است.
این جاده و با تبلیغات گسترده آن حداقل تا سالهای سال پتانسیل ترانزیت شدن ندارد و حتی بهره برداری از آن، استان را از بن بست خارج نخواهد کرد و در نهایت منجر به گشایش، توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی نخواهد شد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 صحبت های مدیرعامل شرکت نفت گچساران نزد معاون رئیس جمهور
- 2 اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار میشود
- 3 دومین پایگاه اورژانسهوایی کهگیلویه وبویراحمد در گچساران راه اندازی می شود
- 4 بوکسور هماستانی به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شد
- 5 خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
- 7 پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری به یک هزار و 391 زوج نابارور در استان کهگیلویه وبویراحمد
- 8 اراضی مرغوب کشاورزی در چنگال منفعتطلبان/ برخورد جدی با متخلفین
- پارسیان نژاد می رود خرم روز می آید
- سیر تا پیاز سد سقاوه از زبان فرماندار مارگون
- سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
- فیلم خواب یک افعی گرزه در پارک ملی دنا
- تاجگردون عضو موسس فراکسیون مستقلین مجلس شد
- بهادر رفت/ مدیرعامل جدید شرکت گاز استان منصوب شد
- توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
- ۷ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در معرض انقراض قرار دارند
- آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
- ۱۰ میلیارد برگشت خورده را مجدد زنده کردیم
نظرات ارسالی 1 نظر
آقای موحد باید پاسخگو باشد طبق نقشه هایی که از قبل از انقلاب بود باید جاده از تنگ پیرزال می رفت که زیاد هم خرجی نداشت جایی که ریزشی باشه هم نداشت آقای موحد به خاطر اینکه جاده طرف خودشون بره گفت که از این طرف جاده مالرو هست با پارتی بازی جاده را اون طرف بردن
پاسخ