-
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر
- گفتگو و گزارش
- 1
- پنج شنبه , 27 بهمن 1401 -PM -01:02
به بهانه تصاویر انسداد یک جاده پر سرو صدا؛ محور دهدشت_ پاتاوه، پروژه ملی یا جاده درجه دوم درون استانی؟
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.

اَفتونیوز _ قریب سی سال از کلنگ زنی جاده دهدشت_ پاتاوه میگذرد و دوسالی است بصورت غیررسمی مردم از آن استفاده می کنند.
جاده ای که مسولان آنرا یک پروژه طلایی می نامیدند و اما احداث این پروژه حداقل تا اوایل دهه ۸۰ میتوانست طلایی تلقی شود ولی با تاخیر در احداث آن و گذر سالها دیگر نمیتوان این صفت را به آن الصاق کرد چراکه احداث آن با شرایط جمعیتی و ترافیکی ۳۰ سال پیش میتوانست توسعه ساز باشد اما در شرایط کنونی چنین امری تحقق پذیر نیست.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مدعی است به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد برای آن سرمایه گذاری شده است.
جاده ای که قرار بود جنوب را به مرکز کشور متصل کند و استان را از یک بن بست خارج کند اما در زمان وقوع بارش شدید به یکباره می بینیم این جاده نه تنها قابلیت ترانزیت شدن ندارد بلکه حتی ابتدایی استاندارد های یک جاده درون استانی را نیز برخوردار نیست! از گوشه کنار شنیده می شود قرار است این جاده با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح شود و حتی برای تعجیل در این موضوع به دستور مسولان عملیات آسفالت در روز بارانی در حال انجام است! اما مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد روز گذشته در گفت و گو با رسانه تاکید کرد که مردم از این جاده در روز بارانی استفاده نکنند چرا که خطر ریزش سنگ و رانش در این مسیر جدی است. جاده ای که قرار بود نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب آید چند قدم تا بهره برداری فاصله ندارد و صرفا ۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که به گفته مسولین تا پایان شهریور اتمام و تونل پایانی آن تا پایان سال تکمیل می شود اما اگر بخواهیم بر مبنای واقعیات سخن بگویم حتی اگر فاز دوم جاده دوباره ۲۷ سال به طول نکشد و امروز افتتاح شود نیز مثمر ثمر نخواهد بود چرا که شرایط این جاده بر مبنای مطالعات دهه ها قبل است.
این جاده و با تبلیغات گسترده آن حداقل تا سالهای سال پتانسیل ترانزیت شدن ندارد و حتی بهره برداری از آن، استان را از بن بست خارج نخواهد کرد و در نهایت منجر به گشایش، توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی نخواهد شد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
احترام به مردم به شیوه شبکه دنا! / از غیب شدن مجری تا عدم حضور شهردار یاسوج!
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
نظرات ارسالی 1 نظر
آقای موحد باید پاسخگو باشد طبق نقشه هایی که از قبل از انقلاب بود باید جاده از تنگ پیرزال می رفت که زیاد هم خرجی نداشت جایی که ریزشی باشه هم نداشت آقای موحد به خاطر اینکه جاده طرف خودشون بره گفت که از این طرف جاده مالرو هست با پارتی بازی جاده را اون طرف بردن
پاسخ