یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش اَفتونیوز از تعطیلی خودسرانه خبازها در شهریاسوج


دود تخلف نانواها و بی تدبیری مسولان در چشم مردم!

در حالی که تعطیلی نانوایی ها در سایه سوءمدیریت مدیران صمت رقم خورده و عدم نظارت سازمان های مربوط موجبات تعطیلی تعدادی از نانوایی های سطح شهر یاسوج شده است.

دود تخلف نانواها و بی تدبیری مسولان در چشم مردم!

اَفتونیوز _  روز گذشته و بعد از بارش برف، تعدادی از خبازی های سطح شهر تعطیل‌ شدند و دلخوشی بارش برف با تلخی همراه شد.
بررسی‌های میدانی خبرنگار اَفتونیوز از سطح شهر یاسوج حاکی از آن است که تعداد زیادی از نانوایی‌ها خودسرانه تعطیل و مردم برای تامین نان  خود صف‌های طولانی بسته‌اند و بعضی از نانوایی ها به هر نفر بیشتر از ۵ هزارتومان نان نمی‌دادند.
بعد از حواشی پیش آمده کریم روزبهان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در طی بازدید خود از نانوایی های سطح شهر در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت، تعدادی از نانوایان سطح شهر یاسوج غیرفعال بودند که مشخصات آنها یادداشت گردیده و اقدامات تنبهی برای آنها نیز اعمال خواهد شد.
روزبهان یادآور شد: متاسفانه اغلب نانوایان حوزه دشتروم و تنگاری غیرفعال بودند.

تجربه نشان داده با وجود تذکرات و تاکیدات مسولان برخی خبازان مرتکب تخلف می شوند و چه خوب است تذکرات و بازرسی ها قبل از وقوع رسیدگی شوند نه اینکه بعد از رخ دادن تخلف، تازه بفکر علاج آسیب و رسیدگی به آن باشیم، احتمالا در طی روزهای آینده تعدادی از نانوایی های خاطی پلمپ و تعطیل خواهد شد و دود این امر باز در چشم مردم خواهد رفت، پس بهتر میبود با توجه به تجربیات قبلی از وقوع تعطیلی خودسرانه نانواها پیشگیری میشد.
براساس قانون، مراجع نظارتی از قبیل اتاق اصناف، ادارات صمت، اکنون جهاد کشاورزی و سایر مراجع ذیربط موظف هستند ضمن نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی از جمله نانوایان سطح شهرستان، گزارش تخلفات آنها را به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 شهروند 1401/11/28 14:30:56

    با سلام برادر عزیز وقتی جنابعالی اطلاع نداری که از دی ماه 1400 تاکنون کلیه امور مربوط به تنظیم بازار گندم، آرد، نان و مشتقات آن از مزرعه تا سفره شامل تامین، توزیع و نظارت به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده، چرا به خودت اجازه می‌دهی علیه اداره کل صنعت معدن و تجارت در فضای عمومی در خصوص وظیفه تخصصی که باید سازمان جهاد انجام دهد، اداره دیگری را متهم کنی؟ کمی اتصاف داشته باش اگر تلاش‌های دیروز اداره کل صمت استان در خصوص نطارت بر نانوایی های استان در این ایام بارشی را منصفانه بررسی خواهی که که چقدر کم لطفی در حق صمت کرده ای خداوند همه مون رو به راه راست هدایت کند

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1401/11/28 2:28:11

    نانوایی نظر پور واقع در خیابان شهید قرنی دیروز پنجشنبه صبح رفتیم نان بگیریم متاسفانه تعطیل بود و از قبل اعلام نکرده بود در سرما و باران معطل مانده بودیم نمی دونستیم که نمی آید و اکثر روزها دذساعات دلخواه خود تعطیل می کند و نظارتی برروی آن نیست .......

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها