یادداشت
گفتگو و گزارش

نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد کسب رتبه آخر استان در تخصیص بودجه؛ شهابی نسب: کذب است

در روزهای اخیر خبری مبنی بر کسب رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد بر روی خروجی برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفت که همین امر سبب کنش و واکنش‌های در فضای عمومی این استان شده‌ است.

نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  در مورد کسب رتبه آخر استان در تخصیص بودجه؛ شهابی نسب: کذب است

به گزارش اَفتونیوز و به نقل از رسانه ها، در روزهای اخیر خبری مبنی بر کسب رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد بر روی خروجی برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفت که همین امر سبب کنش و واکنش‌های در فضای عمومی این استان شده‌ است.

علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: این خبر و آمارهای بیان شده هم مورد تایید نیست زیرا ماخذ و منبع رسمی ندارد و نمی‌دانم این خبر واطلاعات از کجا آمده است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته نیز همچون اخباری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، افزود: این خبر نیز همان موقع تکذیب شد.

شهابی‌نسب با بیان اینکه سال ۹۹ از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ۹۳۲ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد، ادامه داد: این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان رسید که بیش از ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ اعتبارات ابلاغی به یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسید و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به حدود ۲ هزار و ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشدی معادل ۳۱ درصد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سال ۹۹ حدود ۴۷۷ میلیارد تومان تخصیص نقد و اسناد خزانه وارد استان شد و در سال ۱۴۰۰ این رقم به حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

شهابی‌نسب بیان کرد: در بحث اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور تا امروز، از محل سفر و متمم آن اعتباراتی که به استان ابلاغ شده (طرح‌های ملی و استانی) حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی ابراز کرد: بنابراین کل اعتبارات عمرانی سفر و متمم آن هفت هزار ۱۰۰ میلیارد تومان است که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ به استان ابلاغ شود.

شهابی‌نسب عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ از این اعتبارات مصوب سفر و متمم آن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقد به کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تا امروز حدود ۴۵۸ میلیارد تومان تخصیص نقد به حساب استان واریز شده و در اسفند سال جاری نیز ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل سفر و متمم آن به صورت نقد واریز خواهد شد.

شهابی بیان کرد: اساس جدول شماره ۱۰-ج مصارف استانی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مجموع اعتبارات تملک دارایی­های سرمایه­ای استان از سه منبع نفت و گاز، استانی و قانون استفاده متوازن مبلغ ۱۵۲۷۷۴۴۰ میلیون ریال به استان ابلاغ شده که در بین ۳۱ استان کشور، جایگاه بیستم (۲۰) را به لحاظ دریافت اعتبارات تملک دارایی­های سرمایه­ای کسب نموده و معادل ۲/۲ درصد سهم استان از اعتبارات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ جمعیت و وسعت سهمی معادل (۰۸۹%) یعنی کمتر از یک درصد است.

شهابی‌نسب خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع تخصیص اعتبارات ابلاغی به استان از کل اعتبارات ابلاغی که در استان موافقتنامه آنها مبادله می­شود مبلغ ۶۷۶۹۶۳۰ میلیون ریال است که همچنان جایگاه بیستم (۲۰) را کسب نموده است درصورتیکه استان به لحاظ جمعیت و وسعت در کشور به ترتیب در جایگاه ۲۹ و ۲۷ قرار دارد. بنابراین خبر درج شده در فضای مجازی و رسانه­ها مبنی بر اینکه استان به لحاظ بودجه در جایگاه ۳۰ام قرار دارد اصلا صحت ندارد و کاملاً کذب محض است، مردم عزیز و شریف استان می­توانند جهت روشن شدن موضوع به سایت سازمان برنامه و بودجه کشور یا به سایت سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان مراجعه و نسبت به دریافت اطلاعات موردنظر درخصوص بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اقدام کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها