یادداشت
گفتگو و گزارش

آخرین اظهارات علی محمد بزرگواری؛


عده ای در تهران گزارش کذب می‌فرستند و نامه پرانی می کنند/ دیگر نمی شود ذهنیات خودمان را به جوانان تحمیل کنیم/ آدم های کم ظرفیت و بی وجدان در استان مسولیت می گیرند

نماینده ادوار کهگیلویه ادامه داد: آدم‌های ضعیف، کم‌ظرفیت و بی‌وجدانی در استان مسوولیت می‌گیرند و خودشان با همان عینک بدبینی با مردم و نیروها برخورد می‌کنند. اگر ما دنبال پیشرفتیم باید بار تحملمان برای پذیرش سلیقه‌های متفاوت بیشتر باشد و گفتمان را تقویت کنیم

عده ای در تهران گزارش کذب می‌فرستند و نامه پرانی می کنند/ دیگر نمی شود ذهنیات خودمان را به جوانان تحمیل کنیم/ آدم های کم ظرفیت و بی وجدان در استان مسولیت می گیرند

به گزارش اَفتونیوز حجت الاسلام و مسلمین علی محمد بزرگواری  نماینده اسبق مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی اخیرا گفت و گویی با کبنا انجام داده که در ادامه آورده می شود.

وی در بخشی از این مصاحبه  به علت تخریب‌ها در جامعه پرداخت و گفت: تخریب در همه جا کمابیش وجود دارد و متأسفانه در استان ما چون بار تحمل و فرهنگ گفتمان ضعیف است، عده‌ای این گزارشگری و پشت سر هم حرف زدن را از اول انقلاب شروع کردند و تاکنون نیز ادامه دارد. اگر یکی از نیروهای استان بخواهد در تهران یک جایگاهی پیدا کند، عده‌ای بر حسب سلیقه اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی نامه‌پرانی می‌کنند گزارشات کذب می‌فرستند و به نحوی عقده‌گشایی می‌کنند. این نشان می‌دهد هم ظرفیت ما کم است و هم گفتمان را درست نمی‌شناسیم و رعایت نمی‌کنیم وگرنه این مسائل پیش نمی‌آمد.
وی تأکید کرد: الان تنها استانی که در آن افرادی که می‌خواهند مسوولیت بگیرند بیشترین گزارشات را دنبالش می‌فرستند همین استان ماست.
نماینده ادوار کهگیلویه ادامه داد: آدم‌های ضعیف، کم‌ظرفیت و بی‌وجدانی در استان مسوولیت می‌گیرند و خودشان با همان عینک بدبینی با مردم و نیروها برخورد می‌کنند. اگر ما دنبال پیشرفتیم باید بار تحملمان برای پذیرش سلیقه‌های متفاوت بیشتر باشد و گفتمان را تقویت کنیم و از این تهمت‌ و افتراها دست برداریم.
بزرگواری همچون بسیاری دیگر از مسئولین کهگیلویه و بویراحمدی راهکاری را فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود؛ دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی خود را از گرایش‌های کم‌ظرفیت جدا کنند و به‌خاطر نظام و شهدا و امام اگر راست می‌گویند و دم از ولایت می‌زنند این یک فرهنگ عمومی شود.
وی تأکید کرد: متولیان فرهنگی که بودجه‌های مملکت صرف امورشان می‌شود در این امر تلاش کنند و البته دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، فرهیختگان، روحانیت و... نیز می‌توانند در این فرهنگ‌سازی سهیم باشند و به این معنی نباشد که تمام بار روی دوش متولیان فرهنگی باشد و ما یک جا بنشینیم. با رفتار و گفتارمان حرکت را نشان دهیم. شاید خودمان نیز در برخی مسائل تندروی کردیم و اما می‌دانیم اگر بتوانیم مردمی‌تر حرکت کنیم بهتر است و بر جامعه و جوانان نیز تأثیر بهتری خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: متولیان فرهنگی باید همه اقشار را دعوت کنند همه باید بیاند پای کار مخصوصا نسل جوان تا یک تعدیلی ایجاد شود. مایی که عمری از ما گذشته و بافته‌هایی از قدیم داریم با جوان امروزی که در فضای مجازی، اینترنت و هوش مصنوعی سرو کار دارد باید تعدیل به جود بیاوریم نه اینکه ذهنیات خود را بر جوانان امروزی تحمیل کنیم. باید تعادل بین نسل‌ها ایجاد شود دهه شصت و هشتاد و نود.
بزرگواری اظهار داشت: آموزش و پرورش خیلی می‌تواند در تربیت جوانان و نوجوانان موثر باشد و آنها را به‌گونه‌ای تربیت کنند که پذیرای گفتمان به شیوه درست باشند.
وی در ادامه به تجربه شخصی خود در مورد تخریب شدن و مورد هجمه قرار گرفتن گفت: ما شاکر خداوندیم که کارنامه درخشانی در خدمت‌رسانی به مردم از قبل از اتقلاب تا کنون داریم؛ بر روی یک خط حرکت کردیم و خط خود را گم نکردیم. اما به ما تهمت می‌زنند و چون بنای ما بر این است تا تعادلی بین سلیقه‌ها (چپ و راست) به وجود بیاید به ما تهمت می‌زنند. اگر جایی ظلم را دیدم علیه ظلم می‌ایستیم. چون انتقاد می‌کنیم و جلوی ظلم می‌ایستیم، عده‌ای به ما می‌گویند شما و هم‌فکرهایتان باید به جهنم بروید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/3 9:3:28

    درود بر این انسان بزرگ

    پاسخ
  • 2 شهروند 1401/12/2 2:13:0

    بزرگواری در بین سیاسیون کهگیلویه از همه صادقتر و شرافتمند تر است. البته ایشان کلا سیاستمدار به شکل عرفی (دروغگو) نیستن. یکی از دوستان میگه اون سیاستمداری قویه که بتونه با حداقل دروغ و زیر و رو کشی، فقط با مذاکره و پیگیری،تجربه و سواد ،جمع کردن اطلاعات و تمرکز روی داده ها در مقابله با همتایان و دیگر سیاسیون به موفقیت برسه. اینکه با یکی قسم دروغ بخوری،به یکی تهمت بزنی و.... این سیاست به معنای کثافته. شما هم در بین رسانه ها کمی با شهامتر عمل میکنید،موفق باشید.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1401/12/1 19:58:57

    باسلام حاج آقا بزرگواری همیشه یک انسان منصف وطرفدار حق وحقوق مردم بود وهستند وانسانی دست پاک البته تندروی داشتند اما هیچ گاه نیروهای کارامد ومتخصص را تخریب نکردند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها