یادداشت
گفتگو و گزارش

کنگره زنان اَثرگذار برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در این کنگره از تعدادی از این بانوان بر اساس نظر هیئت داوران تجلیل شد ولی همه بانوانی که اینجا حاضرند در عرصه ای فعال هستند و تاثیرگذارند که خروجی مثبت این کار چاپ کتابچه ای با عنوان بانوان تاثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود تا به یاری خدا از ظرفیت این بانوان توانمند، خبره و پیشران استفاده شود.

کنگره زنان اَثرگذار برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین کنگره استانی بانوان اثرگذار عصر سه‌شنبه(۱۴۰۱/۱۲/۰۲) در اداره کل آموزش و پرورش یاسوج برگزار شد. فراخوان ثبت‌نام در این کنگره قبلاٌ از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شد. 
عاطفه‌السادات مدبرنژاد_مدیرکل اموربانوان_ گفت: این کنگره در جهت شناخت و بهره‌مندی استان از ظرفیت زنان توانمند، خبره، جهادگر و پیشران که در منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طلایه‌داران عرصه جهاد تبیین و تحقق تمدن اسلامی هستند، برگزار شد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده اطلاع رسانی برای شرکت در این کنگره از اوایل بهمن ماه سال جاری شروع شد و نزدیک به ۱۵۰نفر در این کنگره شرکت کردند.
در نهایت آثار و مستندات دریافتی از هر نفر توسط سه داور بررسی شدند و میانگین نمره هر سه داور به عنوان نمره پایانی هر نفر در نظر گرفته شد.
مدبرنژاد تصریح کرد که زنان تاثیر گذار استان ما بسیار زیاد هستند و مسلما عده ای از این عزیزان به هر دلیلی ممکن است در این کنگره شرکت نکرده باشند.
وی افزود: در این کنگره از تعدادی از این بانوان بر اساس نظر هیئت داوران تجلیل شد ولی همه بانوانی که اینجا حاضرند در عرصه ای فعال هستند و تاثیرگذارند که خروجی مثبت این کار چاپ کتابچه ای با عنوان بانوان تاثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود تا به یاری خدا از ظرفیت این بانوان توانمند، خبره و پیشران استفاده شود.
ایشان گفت ما از تمامی بانوان شرکت کننده در کنگره برای اختتامیه دعوت کردیم و در این جلسه رزومه ی این عزیزان که قرار هست در کتابچه چاپ شود در اختیار آنها قرار داده شد تا اگر کم‌و‌کاستی دارد توسط خودشان برطرف شود.
مدبرنژاد در مدت چند ماه تصدی این مسئولیت اقدامات مثبتی را در استان رقم زده است که امیدواریم شاهد تاثیرات این اقدامات در استان به ویژه جامعه بانوان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل امور بانوان استانداری به خاطر این برنامه ارزشمند تشکر و خاطر نشان کرد زنان تاثیرگذار بیشتری در استان هستند که نیاز است چنین برنامه های برای شناسایی آنها برگزار شود.
سردار حکمتیان نیز با اشاره به نقش بانوان گفت نیاز هست از خواهر مدبرنژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده به دلیل این کنگره ارزشمند تشکر کنم چرا که زمینه شناخت و در نهایت بهره مندی از ظرفیت بانوان را در استان فراهم آوردند.

علی احمدزاده_استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این کنگره ضمن تشکر از بانوان بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان در جامعه ارزش بالا و والایی دارند. ما زنان عالِم و دانشمند داریم. زنانی که به درجات بالای اجتهاد رسیدند زنانی که در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی نقش ایفا کرده و خوش درخشیدند و الان جامعه پر است از زنان اثرگذار، کسانی که با اقداماتشان در جامعه اثر گذاشتند و راهی را پایه‌گذاری کردند که پیروان زیادی دارد. 
احمدزاده با اشاره به اهمیت اشتغال‌‌زایی در بین بانوان استان گفت: همیشه به معاون اقتصادی گفتم اگر بانوان بخواهند کاری انجام بدهند تسهیلات در اختیارشان قرار دهید؛ زیرا بانوان این ظرفیت را دارند که در همه زمنیه های علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی بدرخشند و پیشرفت کنند. 
 وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرزندآوری در زمان کنونی گفت: حدود سال۷۶ که فرماندار بودم از من خواستند تا در جلسه‌ای درباره اهمیت فرزندآوری سخنرانی کنم؛ آنجا نپذیرفتم زیرا از نظر خودم در آن شرایط فرزندآوری و تشویق به افزایش جمعیت کار درستی نبود؛ اما حالا شرایط فرق می‌کند و ما در زمینه افزایش جمعیت رشد منفی داشته‌ایم. این در حالی است که تمام کشورهای همسایه رشد مثبت داشته‌ایم؛ اما کشور ما به رشد منفی داشته است.
وی افزود: این بحث جمعیت تبدیل به یک پاشنه آشیل برای کشور شده است که ان‌شاالله مردم با بصیرت کشور ما این مسئله را دریابند.
استاندار در ادمه با اشاره به اینکه زنان قدرت اثرگذاری دارند گفت: ما موظفیم جانانه موانع راه بانوان را برداریم چون نگاه ما بر این است که بانوان می‌توانند اثرگذار باشند.
احمدزاده در پایان گفت: ضمن تشکر از مدبر نژاد برای گرد هم آوری زنان تاثیرگذار کهگیلویه و بویراحمد 
و معرفی این زنان لازم است یادآور شوم زن بودن هیچ محدودیتی ندارد اتفاقاٌ گاهی زنان بسیار موثرتر از مردان‌اند و بانوان گران‌قدر استان بدانند اسپانسری به نام دولت خدمتگزار و مردمی در این جمع حضور دارد که حاضر است تا جایی که امکان داشته باشد زنان این استان را حمایت کند.

 سردار حکمتیان_فرمانده تیپ۴۸فتح استان_ نیز در این کنگره گفت: امنیت در تمام حوزه‌ها باید باشد و امنیتی پایدار باشد و امروز ما نظامی‌ها به امنیت پایدار با حضور و پشتوانگی مردم اعتقاد داریم. و به این اعتماد ایستاده ایم و برای امنیت جمهوری اسلامی عزیزمان تلاش می‌کنیم.
حکمتیان با اشاره به شرایط کنونی تصریح کرد: امروز ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم جنگ در استانه تحمل، جنگ اقتصادی تا نظام را ناکارآمد نشان دهند و این دشمنان ما در نهایت دنبال تغییر ساختارند. دشمن باور،  قلب، آرمان و اعتقاد ما را مورد هدف قرار داده است.
وی افزود: اگر زمانی جنگ سخت را علیه ما راه‌اندازی کردند،  همین مردم بودند زن و مرد که به تبع از سرور و سالار شهیدان علیه یزیدیان ایستادند آیا اکنون ما این کار را انجام می دهیم؟!
حکمتیان با اشاره به اثرگذاری زنان گفت: زنانی الگوی ما هستند که  در راه دین و راه خدا فرزند دادند، سر بریده برادر دیدند، پهلویشان شکست؛ اما وقتی از آنان پرسیدند شرایط چگونه است؛ فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم. الگوی همه ما مردان و زنان، بانوان گرانقدری چون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است؛ اما حالا ما را از فشار اقتصادی می‌ترسانند.
 جکمتیان با اشاره به نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: در زمان انقلاب زنان بیشتر از مردان در میدان بودند و تلاش کردند و این انقلاب بخش زیادی از پیروزی خود را مدیون زنان است و اکنون نیز به شیرزنان خود افتخار می‌کند و به بانوان اثرگذارش نیازمند است.
وی افزود: مادران و همسران شهدا، زنانی که در پشت سنگرهای جنگ کمک‌های بی بدیلی انجام دادند و حتی در خط مقدم تفنگ به دست ایستادند و مقاومت کردند و ما تا همیشه قدردان این بانوان گران‌قدریم.
 حکمتیان در پایان گفت: اگر اکنون جنگ، جنگ ترکیبی است جهاد هم باید ترکیبی باشد. امروز بیشتر از همیشه به کار جهادی و انقلابی نیاز داریم و زنان می‌توانند نقش بسیار موثری در این شرایط داشته باشند.
 در پایان برنامه از بانوان اثرگذاری که در کنگره ثبت‌نام کرده بودند و توسط هیئت داوران برگزیده شدند تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها