یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد،


استاندار: سد خرسان گورستان دوره عیلامی و ۱۷ روستا را زیرآب می برد/ شهابی: رتبه ۳۰ استان در اعتبارات تملک دارایی صحت ندارد

صبح امروز یازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار: سد خرسان گورستان دوره عیلامی و ۱۷ روستا را زیرآب می برد/ شهابی: رتبه ۳۰ استان در اعتبارات تملک دارایی صحت ندارد

اَفتونیوز _ صبح امروز یازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

شهابی نسب با بیان اینکه خبر رتبه ۳۰ استان در اعتبارات تملک دارایی صحت ندارد، گفت: حدود  ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه کل استان‌ها از محل نفت و گاز و اعتبارات  متوازن است، استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه ۲۰ قرارگرفته و اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی دارد.

وی افزود: ۲ و ۲دهم درصد اعتبارات ۳۱ استان کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است و بر اساس تخصیص، جایگاه استان در رتبه بیستم است و بیش از ۶۰ درصد تخصیص به استان داده‌شده است.

شهابی نسب با بیان این‌که مشخص نیست چه علت‌های پشت پرده این خبرها است، گفت: مردم استان به سازمان برنامه‌وبودجه مراجعه کنند تا ارقام شفاف‌سازی شود، استان‌های همدان، ایلام، چهارمحال بختیاری از استان ما وسعت و جمعیت بیشتری دارد اما رتبه استان و تخصیص اعتباری استان ما بیشتر است؛ از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تحول عظیمی در حوزه اعتبارات ایجادشده است، ۸۰۷ میلیارد تومان نقد با ۶۲ درصد تخصیص نقد وارد استان شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه، آب و جاده، حوزه فناوری اطلاعات و در حوزه‌های  مختلف بالای هزار میلیارد تومان ردیف بودجه دارد و به اعتبارات استان افزوده‌شده است، این تخصیص بودجه با همراهی نماینده‌ها تخصیص پیداکرده است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

احمدزاده با بیان اینکه تنها در حوزه آب بیش از یک هزار میلیارد تومان وارد استان شده است گفت: برخی اشخاص به‌جای حمایت از دولت مردمی و ایجاد امید، به‌صورت مکرر ناامیدی ایجاد می‌کنند و از رسانه‌ها می‌خواهم در کنار این افراد قرار نگیرم.

وی علت تأخیر پروژه‌ها را به علت عدم تخصیص‌ها دانست و گفت: تخصیص‌های نقدی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان ماه گذشته و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه‌های فعلی به استان وارد شد و تخصیص نقد بیشتر از ۶۸ و ۲ دهم درصد است.

احمدزاده با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات مدیران پیشگام حرکت و تلاش برای توسعه باشند، گفت: این اعتبارات می‌تواند سبب توسعه و پیشرفت استان شود.

استاندار با بیان اینکه مدیران در هزینه‌ها و  اعتبارات نظارت داشته باشند، ادامه داد: اگر اعتبارات مراقبت نشود، به هدر خواهد رفت در این راستا دستگاه‌های نظارتی پای‌کار آمده و گروه‌های نظارتی و بازرسی‌ها، اداره اطلاعات استان و دیوان محاسبات فعال باشند.

او با بیان اینکه مدیران مراقبت بر کارها داشته باشند، تأکید کرد: برخی مواقع کار انجام‌شده است اما به علت اینکه قوی انجام‌نشده است نیاز به دوباره‌کاری دارد.

وی افزود: مدیران در این خصوص مسئول هستند و امید داریم کار آن‌ها به نهادهای نظارتی نکشد زیرا تمایل نداریم و دوست نداریم پای مدیری که فرزند استان باشد به نهادهای بازرسی کشیده شود.

عمادی مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در محدوده شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران زیاد شده است، گفت: بررسی حاشیه‌نشینی برای در نظر گرفتن اعتبارات مطلوب و عدم هدر رفت منابع انجام‌شده است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه آماری که در حوزه شاخص جمعیت داریم، بالاتر از موارد ذکرشده است، گفت: نگاه بومی و میدانی باید به مهاجرت‌ها و شاخص‌ها در حوزه جمعیتی پیاده شود.

فرماندار مارگون گفت: برای شهرستان مارگون ارزش‌افزوده تعریف‌نشده است و با پیگیری‌ها اعلام شد که ارزش‌افزوده لحاظ نشده است درحالی‌که این شهرستان بیشتر از ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد.

فرماندار لنده به طرح مطالعاتی خط انتقال آب لنده از چشمه موگرمون اشاره کرد و گفت: این پروژه در حوزه تأمین آب به نفع مردم و دولت است و تأمین آن از چشمه موگرمون پیش‌بینی‌شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تا وقتی‌که آب پایدار از طریق سدها وجود داشته باشد، نباید به سمت چشمه‌ها رفت، گفت: چشمه‌ها در مواردی معارض ندارد و با افزایش جمعیت آن چشمه‌ها شاید نتواند پاسخگو باشند.

احمدزاده بابیان اینکه سد پراشفکت، سد در منطقه لوداب در حال کار است، گفت: آب سدها بر اساس مطالعات ملی صورت گیرد و باید از طریق این ظرفیت آب موردنیاز تأمین شود.

در ادامه فرماندار دنا همچنین به مشکلات سد خرسان با پیشرفت ۱۰ درصدی اشاره کرد و اینکه آسیب‌های آن نصیب مردم می‌شود، گفت: اخیراً گفته‌شده ۱۷ روستا در مسیر این سد به آن‌ها خدمت داده نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عمده آب سد خرسان  را از منابع آب استان دانست و گفت: اینکه گفته‌شده ۱۷ روستا باید جابه‌جا شود اما طرح مطالعاتی آن‌ها انجام‌نشده و اینکه بسیاری از گونه‌ها نابودمی شود درست است اما بزرگ‌ترین میراث جهانی یعنی قبرستان عیلامی زیرآب می‌رود.

احمدزاده بابیان اینکه اگر این سد مشکلاتی دارد، طرح‌های مطالعاتی آن‌ها شروع شود نه زمانی که پیشرفت ۷۰ درصدی پیدا کرد.

مدیر عامل آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: متولی سد خرسان  توسعه منابع آب ایران است، پیشنهاد دارم کمیته ای با حضور نماینده شرکت توسعه منابع آب ایران برگزار شود این کمیته در استان کهگیلویه و بویراحمد و‌ چهار محال بختیاری تشکیل شود و مشکلات بررسی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آینده سد خرسان آورده ای برای استان ندارد و مشکلات و آسیب های آن تبیین و بیان شود.

مدیر کل محیط زیست استان نیز با بیان اینکه  سد خرسان ارزیابی زیست محیطی ندارد، گفت: در ارزیابی زیست محیطی مشکلات در طرح می آید اما این سد فاقد طرح زیست محیطی است. 

استاندار به ضرورت  تلاش محیط زیست برای بازدید سلاجقه معاون ریاست جمهوری برای بررسی این سد پرداخت و گفت: مشکلات و آسیب های سد باید با این بررسی شود.

وی افزود: گلایه هایی از فرمانداران در خصوص خودپرداز ها وجود دارد که در مارگون و بهمئی بررسی شود.

وی به موضوع تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: در این تبصره در یک بخش تفاهم‌نامه های ملی است که کمیته امداد و بهزیستی در حال طی عملیات هستند در بخش دوم  مشکلاتی وجود  دارد هرچند بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه میلیاردی خوبی دارد اما بقیه تعریفی ندارد.

عسکری به سامانه رصد و آمار ۱۳ هزار نفری ثبت آمار اشتغال اشاره داشت و ادامه داد: ۱۰ هزار مسکن توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حال ساخت است اما آمار اشتغال آنها در سامانه ثبت نشده است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اعتباری برای مناسبت های فرهنگی نداریم، گفت: برای مناسبت های ملی باید فکری کرد زیرا دستگاه ها پولی برای این مناسبت ها ندارند، برخی ادارات حتی شعار یا محتوای فرهنگی  در بالای سربرگ نامه ها ندارند.

هاشمی مهر به ضرورت تکریم ایام شعبانیه اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه ها باید باشکوه و مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نشستی با نماینده کهگیلویه و مسئولان کشوری اشاره داشت و افزود : پتروشیمی دوم کهگیلویه در دشت  با تولید اوره و آمونیاک با اشتغال ۳ هزار نفری در سفر دوم ریاست جمهوری کلنگ زنی می شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این جلسه با انتقاد از وضع نامناسب برخی خودروهای دولتی با سرنشینان بدون پوشش مناسب اشاره کرد و گفت: تصاویر مختلفی از طرف مردم از پیاده روها و سطح خیابان به دست ما رسید که افرادی بدون پوشش مناسب و وضع نامناسب در خودروهای دولتی مشاهده شد، این وضع قابل قبول نیست، برای این وضعیت نظارت کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر عکس یا تصویری به دست ما رسید که پوشش یا وضع نامناسب مشاهده شد کوتاه نخواهیم امد، گفت: مدیران به حراست ها اعلام کنند تا رصدها صورت گیرد و چنین موضوعاتی مشاهده نشود.

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تذکر مهمی داد که واکنش تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت؛ هاشمی‌مهر گفت: در ساعاتی از روز به ویژه ساعات غیراداری خودروهای بیت‌المال در سطح شهر دیده می‌شود و مردم نسبت به این موضوع گلایه زیاد و تماس دارند.

وی ادامه داد: مردم گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از خودروهای بیت‌المال داده‌اند؛ در یکی از خودروها خانمی بدون پوشش مناسب حضور داشت که زیبنده مسوولان و نظام نیست. من خواهش دارم که مدیران کنترل و نظارت کنند. این خودروها دست هر کسی که هست مدیران نظارت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های هاشمی‌مهر گفت: آقایان مدیر نظارت کنید و من یقین داریم که مدیران ما اینگونه نیستند و خانواده‌ها پوشش مناسب دارند.

وی افزود: خدا را شکر کنید و باید قدردان رسانه‌ها بود که همچنین گزارش و تصاویری که خانمی بدون پوشش مناسب در خودروهای دولتی حضور داشتند، منتشر نکرده‌اند.

استاندار گفت: اگر از این لحظه گزارش و تصویری به دست ما برسد که مدیر، معاون و یا کارمندی از خودروهای دولتی سوء استفاده کرده یقین بدانید با او برخورد خواهیم کرد. شخصاً هم برخورد می‌کنم. چنین کارهایی زیبنده نیست؛ آقایان مدیر حرف آقای هاشمی‌مهر را جدی بگیرند.

وی از مدیران حراست دستگاه‌های دولتی خواست که جلوی این کارها را بگیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی جلسه شورای برنامه ریزی به ضرورت تکریم ایام شعبانیه پرداخت و به روز پاسدار و دسیسه های دشمن برای هجمه به سپاه اشاره داشت و گفت: مدیران تاکید ویژه ای برای گرامی داشت روز پاسدار داشته باشند.

وی به تشکیل خدمات سفر نوروز پرداخت و گفت: برنامه ریزی ها برای مسافرت های نورزی صورت گیرد و دستگاه های متولی خدمات لازم را بکار گیرند.

احمدزاده با بیان اینکه همه ورودی های شهری استان باید بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد شود، گفت: دولت مصوبه و تاکید ویژه ای برای این بازارچه ها دارد.

وی با بیان اینکه پنجشنبه ها تعطیل نیست و کار ادامه خواهد داشت، گفت: همه مدیران و مسئولان پای کار باشند./صبح زاگرس



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها