یادداشت
گفتگو و گزارش

سید محمد موحد و چند پرسش تاریخی


کارنامه چهل ساله سیاسی نماینده کهگیلویه(بخش اول)

در نگاهی اجمالی به کارنامه سید محمد موحد، آنچه بیش از هر چیزی خودنمائی میکند، رسانه گریزی و عدم پاسخگوئی است.

کارنامه چهل ساله سیاسی نماینده کهگیلویه(بخش اول)

اَفتونیوز| سید محمد موحد سال ۱۳۶۲ برای اولین با بعنوان کاندید در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد اَفتونیوز در پرونده ویژه ای کارنامه چهل ساله ورود وی به سیاست کهگیلویه و بویراحمد را بررسی می کند، یکی از مخاطبان اَفتونیوز یادداشتی را در این رابطه  ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

در نگاهی اجمالی به کارنامه سید محمد موحد، آنچه بیش از هر چیزی خودنمائی میکند، رسانه گریزی و عدم پاسخگوئی است.
شاید وی را بتوان رکورد دار عدم پاسخگوئی به مردم دانست.
در طی ربع قرن حضور موحد در صحنه سیاست، سوالات بی شماری در پیوند با فعالیت های او در ذهن مردم و فعالان سیاسی شکل گرفته است. سوالاتی مانند، جمله معروف وی،
((من در هر شرایطی برنده انتخاباتم.حتی اگر خودم باشم و همسرم، باز هم برنده میدانم.)).اینک اما وقت شفاف سازی پیرامون چنین ادعائی است. به راستی چگونه میتواند چنین ادعایی داشته باشد؟ اینکه  پیش از انتخابات با اعتماد به نفس خود را اینگونه پیروز انتخابات می‌دانست از کجا بر می خواست؟ و با چه پشتوانه ای؟ آیا دست یا دست های پنهانی در کار بود و....؛
دلیل و یا دلایل رد صلاحیت او در سال ۹۰ چه بود؟ رابطه این رد صلاحیت و آن کلیپ مشهور ویدئویی چه بود؟
چه ارتباطی بین رد صلاحیت وی و انصراف همیشگی کمال دانشیار (نماینده ادوار شهرستان ماهشهر در مجلس شورای اسلامی)  در  عرصه سیاست وجود دارد؟
هشت دوره حضور در رقابتهای انتخاباتی، هزینه مالی زیادی را لازم دارد، این حجم عظیم از هزینه های مالی در رقابتهای انتخاباتی چگونه تامین شده است؟چرا جناب موحد، هیچگاه نسبت به میزان دارائی هایش شفاف سازی نمیکند؟ این در حالی است که شایعات زیادی پیرامون املاک و سهام و شرکت ها و شراکت ایشان با افراد متعددی در بین مردم رایج است.
سال گذشته و در میان بهت آگاهان امور به ناگاه یک پتروشیمی عین قارچ در شهرک صنعتی دشت مازه سربر آورد.
پروژه ای در این سطح و با این مقیاس قاعدتا مدتها پیش از این درگیر اخذ مجوزهای لازم بود و با بوروکراسی حاکم زمان و وقت زیادی را لازم داشته است به اینجا برسد و در این گیر و دار، مسئولین و رسانه خبر دار میشدند و بحث در میگرفت و.....اما این پروژه انگار از دستان ماهر یک شعبده باز توانمند یک مرتبه روی میز افتاد، مدتی سر و صدا به پا کرد و اینک هم مشخص نیست که تا کجا پیش رفته است و برنامه آینده اش چیست؟ و چه کسی و یا چه کسانی این پروژه را مدیریت میکنند؟
ابهام و سوال پیرامون عملکرد و فعالیت های سید محمد موحد، کم نیست. اما اینها چند نمونه از سوالاتی بودند که سالیان متمادی بی پاسخ مانده اند.
دنیای امروز،دنیای پاسخگوئی است.دنیای مطالبه گری است و عصر حاکمیت رسانه ها، سیاستمداران، چه دلشان بخواهد و چه دلشان نخواهد، توسط رسانه ها در اتاق شیشه ای نشانده می شوند. سید محمد موحد در همین دنیا زندگی میکند، اگرچه رفتار سیاسی اش تناسبی با دنیای امروز ندارد و به شدت از رسانه ها گریزان است، به نظر میرسد، ترس از رسانه جز لاینفک لایه های پنهان هویتی سید محمد موحد شده است.
ترسی که میتواند علل مختلفی داشته باشد از جمله کارنامه ضعیف در دفاع از حقوق موکلان اش، نازل بودن سواد سیاسی و.... علت هر چه باشد، روزی باید پاسخ دهد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/4 16:29:15

    وقتی نویسنده سواد سیاسی نداشته باشد بهتر از این نمیتواند بنویسد

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1401/12/4 8:10:45

    هیچ نماینده ای برای کهگلویه کاری انجام نداده،بعدازمرحوم حاج بهرام تاجگردون،همش علف هرزهیچکدومش

    پاسخ
  • 3 ناصر 1401/12/3 23:49:55

    تو را نمی بخشم بخاطر همه جوانانی که افسرده کردی ناچار به مهاجرت کردی غرورشان را شکستی تو را نمی بخشم بخاطر عزت نفس کهگیلویه که شدیدا جریحه دارش کردی ....

    پاسخ
  • 4 زندگانی 1401/12/3 23:48:41

    سید محمد موحد خودت میدونی چه جور رای می آوردی و جفاهای در حق این مردم کردی نمیدونم چطور شب راحت میخوابی

    پاسخ
  • 5 مخاطب پرپروپاقرص افتو 1401/12/3 23:47:27

    جناب سناتور بازی تمام شد تو باختی

    پاسخ
  • 6 رضا 1401/12/3 23:46:4

    دلم برای کهگیلویه میسوزه

    پاسخ
  • 7 مخاطب 1401/12/3 23:45:41

    موحد چه اندوخته ای برای خود و این مردم باقی گذاشتی شرمت نیست؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها