یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز در گفت و گو با فعالین محیط زیست(بخش اول)


هادی اصل: در سادات محمودی خدمات رسانی را قطع کردند تا مردم مهاجرت کنند/ مافیای رسانه ای ذهن ها را به جای خرسان به سمت چمشیر برد!

ماه‌های اخیرمافیای رسانه ای افکار  را معطوف به حواشی سد احداث شده ِچمشیر کرد تا کسی متوجه شروع کَنده کاری در منطقه سادات محمودی نشود

هادی اصل: در سادات محمودی خدمات رسانی را قطع کردند تا مردم مهاجرت کنند/ مافیای رسانه ای ذهن ها را به جای خرسان به سمت چمشیر برد!

اَفتونیوز| این روزها احداث سد خرسان به سرتیتر اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است، سدی که برخلاف دیگر پروژه ها مانند تنگ سرخ یا چمشیر دسته بندی های مخالفان و موافقان را با خود به همراه ندارد و  امروز همگان اعم از مدیران، مسولان، فعالین اجتماعی و محیط زیست و مردم  متفق القول احداث این سد را برخلاف منافع و مصالح استان کهگیلویه و بویراحمد می دانند، در این راستا اَفتونیوز قصد دارد سلسله گفت و گوهایی را فعالین حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در رابطه با آسیب ها و معضلات سد تنگ‌سرخ  ترتیب دهد.

جواد هادی اصل فعال محیط زیستی در گفت و گو با اَفتونیوز در رابطه با حواشی اخیر سد خرسان ۳ اظهار داشت از سال ۱۳۸۶ اولین صحبت های مربوط به سد خرسان انجام گرفته است و استان های اصفهان، یزد و در ادامه کرمان بعنوان پشتوانه اصلی طرح بودند.
این استان ها برای برطرف کردن نیازهای آب صنعتی خودشان از هر گوشه کشور منابع آب را جذب می کنند و طبیعی است  استان ما جز مهم ترین منابع آب نگاه کنند.
وی در  ادامه گفت، در دو طرف دنا دو رودخانه مهم بشار و مال بُرد قرار دارد که در منطقه سادات محمودی( خرسان بهم می پیوندد که در مرز چهار محال بختیاری قرار دارد.
این مستند ساز محیط زیست افزود، همواره یکی از حَربه ها برای احداث سدها  این است که خدمات رسانی در منطقه محل سد  را چنان محدود می کنند که مردم منطقه خودشان پا به فرار بگذارند و مهاجرت کنند و در مورد منطقه سادات محمودی نیز این اتفاق رخ داده و در طی  ۱۰ سال اخیر در خدمات رسانی به این منطقه چنان تعلل ایجاد کرده اند که مردم محلی را خسته و نالان شده اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد، در ماه‌های اخیرمافیای رسانه ای افکار  را معطوف به حواشی سد احداث شده ِچمشیر کرد تا کسی متوجه شروع کَنده کاری در منطقه سادات محمودی نشود، در روستاهای ساکن در مخزن سد دستور تخلیه واگذاری املاک را داده اند و این نامه ها از طریق بخشداری منطقه در اختیار مردم قرار گرفته است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها