یادداشت
گفتگو و گزارش

شکارچیان متخلف در دام حفاظت محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمدگفت : چهار شکارچی متخلف کبک در استان شناسایی و دستگیر شدند.

شکارچیان متخلف در دام حفاظت محیط زیست

اسلام جاودان خرد روز شنبه در گفت و گو با رسانه ها  گفت:از این شکارچیان متخلف لاشه ۲۰ قطعه کبک به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد : ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین پایش منطقه شکار ممنوع خرم ناز متوجه حضور شکارچیان متخلف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد، پس از چندین ساعت پیاده روی و انجام اقدام های لازم موفق شدند شکارچیان متخلف را دستگیر کنند .

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مراجع انتظامی استان با یگان حفاظت محیط زیست افزود: متخلفان به همراه آلات کشف شده جهت معرفی به مراجع قضایی تحویل پاسگاه انتظامی تنگ سرخ داده شدند.

جاودان خرد عنوان کرد:محیط زیست در همه روزها حتی تعطیلات نظارت خود بر مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع استان را افزایش می دهد تا فرصت سوء استفاده از متخلفان گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست نیز گفت : شهروندان می توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع رسانی کنند.

اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده شامل یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع را تحت مدیریت دارد.

هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

۳۳۱ گونه مهره‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۲۰ درصد مهره‌داران کشور را شامل می‌شود و علاوه بر این ۲۲ درصد پستانداران کشور، ۴۵ درصد پرندگان، هشت درصد خزندگان، ۱۳ درصد دوزیستان و هشت درصد ماهیان کشور و همچنین حدود ۲۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور در بخشی از ذخیره‌گاه زیست کره دنا شناسایی شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها