یادداشت
گفتگو و گزارش

مطب پزشک یا مرکز زیبایی؟


حقوق شهروندی؛ گمشده مطب‌های پزشکی گچساران

اینجا گچساران است گویی جدا  از این کشور است که قوانین مصوب رعایت نمی شود ،کارت خوانی در مطب پزشکان وجود ندارد چون پزشکان محترم قصد فرار مالیاتی دارند و رنج جابه جایی پول یا رجوع به عابر بانک بر دوش مردم است

 حقوق شهروندی؛ گمشده مطب‌های پزشکی گچساران

اَفتونیوز _  مریم پارسا: اینجا گچساران است گویی جدا  از این کشور است که قوانین مصوب رعایت نمی شود ،کارت خوانی در مطب پزشکان وجود ندارد چون پزشکان محترم قصد فرار مالیاتی دارند و رنج جابه جایی پول یا رجوع به عابر بانک بر دوش مردم است.
اینجا قانونی وجود دارد که پزشک حتی فاکتور ویزیت به شما نمی دهد چون با بیمه ای قرارداد ندارد! ویزیت را به صورت آزاد حساب کردید و داروی آزاد دریافت کردید و هیچ فاکتوری هم نمی دهند حداقل مسئولین بیان کنند چرا مردم حق بیمه پرداخت می کنند؟
در این شهر اگر بیمار باشی رنج بیماری تنها بر دوشت نیست باید شاهد برخورد بد و زننده منشی مطب های پزشکان نیز باشی یا هم با جمله کی گفته اینجا بیاید مواجه بشید! جایگاه حقوق و احترام شهروندان در پازل این برخورد زشت و زننده منشی پزشکان گم شده است و گویی کسی نیست صدای شکستن دل بیماران را به گوش مسئولین برساند.
سرتاسر شهر پر از پزشکانی است که برای انجام خدمات زیبایی آمادگی دارند اما وقتی بیمار باشی دیگر هیچ پزشکی نیست! مسئولین محترم تابلوی مطب پزشکان را پایین آورید و صرفا تخصص زیبایی آن ها را ذکر کنید تا مردم سردرگم نشوند و از ابتدا بدانند کدام پزشک بیمار می بیند و کدام پزشک علم اش صرف زیبایی است!
نظم و توجه به حقوق و وقت بیماران اولویت آخر مطب اکثریت پزشکان این شهر است بیمار باشی که باشی ساعت ها انتظار ایرادی دارد؟ وقتت چندان ارزشی ندارد! نمی توان با نوبت دهی اینترنتی یا تلفنی این حجم اتلاف وقت مردم را سامان داد و تایم انتظار آنان را کاهش داد؟
نمیدانم در قانون نظام پزشکی حداقل زمان لازم برای مشاوره و ویزیت بیماران چقدر است اما اخلاق حکم می کند بیماری که هزینه ی ویزیت پرداخت کرده به طور کامل مشاوره شود نه اینکه با سوال های بیشمار رهایش کنیم! شما پزشکید و اطلاعات کامل دارید بیمار اگر اطلاع پزشکی داشت که صرفا با یک جمله مشاوره را تمام کنید که به شما رجوع نمی کرد!
مردم شهرستان های گچساران و باشت باید ساعت ها در صف نوبت دهی کلینیک شفا بمانند و گاها زمانی که نوبت به آن ها برسد پزشک مد نظرشان دیگر نوبتی ندارد! ساعت ها وقت ، هزینه ی رفت و آمد همه بر باد می رود، نمی شود با سیستم نوبت دهی اینترنتی بار این هزینه ها را از دوش مردم برداریم؟
مسئولین نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران این ها مواردی اندک از رنج های مردمی است که در این شهر حتی حق بیمار شدن ندارند! لازم است حساسیت بیشتری و بازرسی های بیشتری صورت بگیرد شاید که این مشکلات کاهش یافت و بیماران گچسارانی فقط رنج بیماری را به دوش کشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها