یادداشت
گفتگو و گزارش

بیانیه جبهه مردمی نجات در واکنش به سد خرسان ۳


با سد‌‌های جنوب فقط گوجه چینی و از سد تنگ سرخ نابودی محیط زیست ما شده است!

در استان ما قرار است درد این نعمت‌ها نصیب ما، فایده و سودش در جیب دیگران باشد. وجود سه سد تنگ سرخ، کوثر و تنگ تکاب موید این ادعا می‌باشد

 با سد‌‌های جنوب فقط گوجه چینی و از سد تنگ سرخ نابودی محیط زیست ما شده است!

به گزارش اَفتونیوز جبعه مردمی نجات به حواشی اخیر سد خرسان ۳ واکنش نشان داد، در این بیانیه آمده است:
به نام خدا وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَكُمْ لَا تَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ وَلَا تُخْرِجُونَ أَنْفُسَكُمْ مِنْ دِیَارِكُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ استاندار محترم استان مدیر کل محترم سازمان منطقه‌ای آب استان سلام علیکم احتراماً همانطوری که استحضار دارید خداوند سرزمین هر ملتی و قومی را با نعمت‌های خاص خود در میان آنان به ودیعت نهاده است. طبیعتاً هر سرزمینی از پتانسیل‌های منحصر به فردی برای مردم آن منطقه برخوردار می‌باشد. بدون شک زندگی مردمان آن سرزمین بر اساس این پتانسیل‌ها اداره می‌گردد. در جنوب نفت، در شمال کشاورزی بویژه شالی کاری، در خراسان زعفران، در کرمان مس و...... مهمترین وظیفه دولتمردان کمک به مردمان هر سرزمینی برای استفاده حداکثر از این نعمت‌ها در جهت گذران امرار و معاش زندگی می‌باشد. ما در استانی غنی ولی محروم زندگی می‌کنیم که بالاترین نعمت بعد از نفت روان آب‌هایی است که صد‌ها سال اجداد ما با استفاده از این روان آب‌ها زندگی خود را سپری نموده‌اند. در کمال تأسف در حالی که مسئولین سایر استان‌ها از نعمت‌های موجود در درون آن استان نهایت استفاده را به سود مردمان خود می‌برند به نظر می‌رسد در استان ما قرار است درد این نعمت‌ها نصیب ما، فایده و سودش در جیب دیگران باشد.
وجود سه سد تنگ سرخ، کوثر و تنگ تکاب موید این ادعا می‌باشد. از سد‌های جنوب فقط کار گوجه چینی و امثالهم و از سد تنگ سرخ نابودی محیط زیست بویراحمد نصیب ما شده است. در اقدام اخیر سدخرسان یا سادات نیز به نظر می‌رسد که فقط به گفته استاندار محترم آوارگی، در به دری، ویرانی روستا‌ها، ابنیه و میراث فرهنگی نصیب مردمان نجیب و شریف آن منطقه، سادات جلیل القدر امام‌زاده محمود و روستا‌های تابعه خواهد شد و استفاده آن برای استان‌های صاحب قدرت و برخوردار خواهد بود. بالا را به شمال بخشیدند و پایین را به جنوب، قلب دنا را به شرق و مرکزی و خود به عنوان صاحبان این میراث گرانبها فقط به تماشای ویرانی محیط زیست و آوارگی مردمان رنج کشیده خواهیم نشست. متأسفانه شاهدیم در حالیکه فواره‌های آب حاصل از دنا، نیر و خائیز در دشت‌های مرمان جنوب سبزه‌آرایی و شغل آفرینی می‌کنند برای فکر کردن به حتی تنها سد درون استانی آبریز باید شاهد نهیب و تهدید پائین نشینان متنعم از این فواره‌ها باشیم. جبهه مردمی نجات مصرانه خواستار تشکیل کمیته تخصصی از همه متخصصان امر جهت پیگیری حقوق مردمان شهرستان، ویژه، مناطق زیان‌پذیر احتمالی و در صورت تشخیص جلوگیری از این پدیده زیان‌ده می‌باشد. بدون شک هر گونه قصور در حق این مردم محروم گناه نابخشودنی برای همیشه تاریخ این استان خواهد بود و فرزندان ما در آینده ما را به خاطر کوتاهی سرزنش خواهند نمود. در ضمن در مورد سه سد تکمیل شده این جبهه خواهان بازگشت حقابه به مردمان استان و سرزمین‌های زیاندیده می‌باشد.


و من الله توفیق
جبهه مردمی نجات



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/8 21:30:53

    درود بر جبهه نجات و دکتر خرامین. قطعا با ورود خرامین بساط حسادت و دروغ جمع خواهد شد

    پاسخ
  • 2 محمد 1401/12/8 13:25:0

    درود بر شما دکتر خرامین به یقین روزی وارد بهارستان خواهد شد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها