یادداشت
گفتگو و گزارش

حقوق معوق، فقر و گرانی؛ حکایت این روزهای کارگران شهرداری یاسوج

یکی دیگر از کارگران شهرداری یاسوج در رابطه با معوقات کارگران اظهار داشت، مسئولان شهری هیچ گونه توجهی به ما ندارند. ما حتی اگر چند روز هم به نشانه اعتراض و گرفتن حقمان تجمع کنیم مسئولان استان برای ما هیچ ارزشی قائل نیستند

حقوق معوق، فقر و گرانی؛ حکایت این روزهای کارگران شهرداری یاسوج

به گزارش اَفتونیوز، یکی از کارگران شهرداری یاسوج به خبرنگار اَفتونیوز گفت: ما کارگران شاغل در شهرداری یاسوج که به عنوان کارگر خدماتی، فضای سبز و کارگر سایر مجموعه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهر مشغول به کار هستیم در شب عید همچنان پنج ماه حقوق خود را طلبکاریم، وی افزود: از سال ۸۴ در شهرداری کار می کنم و با روزی ۸ تا ۱۲ساعت کار سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهرداری به جای پیگیری مطالبات‌مان، معوقات مزدی پنج ماهه کارگران را تکذیب یا پشت گوش می اندازند.
یکی دیگر از کارگران شهرداری یاسوج در رابطه با معوقات کارگران اظهار داشت، مسئولان شهری هیچ گونه توجهی به ما ندارند. ما حتی اگر چند روز هم به نشانه اعتراض و گرفتن حقمان تجمع کنیم مسئولان استان برای ما هیچ ارزشی قائل نیستند وی در ادامه اشاره کرد، کارگران فرزندان دانشجو، دانش آموز دارند و هزینه های زندگی بالاست.
در دوره های گذشته ما حداکثر دو یا سه ما حقوق معوق داشتیم ولی هم اکنون در آستانه سال جدید معوقات ما به ۶ ماه می‌رسد.

به نظر میرسد مشکل کمبود درآمد شهرداری‌ها، پرداخت نکردن مطالبات کارگران و پاس‌کاری کارگران قصه پر غصه کارگران است که البته مساله تازه‌ای نیست. کارگران شهرداری‌های یاسوج هیچگاه شرایط پرداخت حقوقشان مناسب نبوده و این مشکلات زمانی بیشتر شد که شهرداری‌ها با برون‌ سپاری خدمات شهری سرنوشت آنها را به پیمانکاران سپردند و در این برون سپاری سبب تضعیف هر چه بیشتر جایگاه کارگران در شهرداری ها شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها