یادداشت
گفتگو و گزارش

سیاست متفاوت دولت در دو استان همسایه؛


از مخالفت استاندار بوشهر با مدیران هم‌استانی تا ابهام در مدارک تحصیلی رئیس جدید سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد

اکنون قصد ستیز میان استانی و خطابه خواندن درباره بومی و غیربومی بودن مدیران نداریم اما باید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرسید اگر سیاست دولت استفاده از نیروهای متخصص بومی است چرا مسیر را برعکس می‌رود و برخلاف سیاست دولت حرکت می کند!

از مخالفت استاندار بوشهر با مدیران هم‌استانی تا ابهام در مدارک تحصیلی رئیس جدید سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز _ ظهر روز گذشته خبر انتصاب جهانگیر شاهینی به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در رسانه ها منتشر شد.
شاهینی از استان همجوار بوشهر به استان می آید. اما نکته قابل تامل این است که نگارنده این مطلب اطلاع موثق دارد که در طی یک سال گذشته حداقل سه مدیر کهگیلویه و بویراحمدی از سوی وزارتخانه ها و ادارات مرکزی متبوع در تهران برای ادارات و سازمانهای اجرایی استان بوشهر معرفی شده‌اند اما در دیدار با استاندار بوشهر، آب پاکی روی دست آنها ریخته شده و فرد اول دستگاه اداری در این استان عنوان کرده که گرچه شما نیروهای متخصص و باتجربه‌ای هستید اما اولویت من و سیاست دولت تاکید بر استفاده از مدیران بومی همین استان است.
اکنون قصد ستیز میان استانی و خطابه خواندن درباره بومی و غیربومی بودن مدیران نداریم اما باید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرسید اگر سیاست دولت استفاده از نیروهای متخصص بومی است چرا مسیر را برعکس می‌رود و برخلاف سیاست دولت حرکت می کند!؟ مگر سیاست دولت می تواند در دو استان همسایه متفاوت باشد؟! آقای احمدزاده آیا همچین سیاستی از سوی دولت به شما نیز ابلاغ شده یا استاندار بوشهر خلاف واقع سخن رانده پ است؟
مدیر غیر بومی فی نفسه بد نیست اما برای استان کهگیلویه و بویراحمد که در یکی دوسال گذشته مسایل بودجه ای بسیار مهم بوده و محل بحث مردم و سنجش عیار نمایندگان و مدیران بوده، اهمیت سازمان مذکور چندین برابر جلوه می کند و حالا شنیده می شود شاهینی دارای سوابقی است که از همین الان می توان آینده وی و استان را پیشبینی کرد!
این که نیروی غیربومی مسئول تقسیم بودجه استان باشد و احتمالا می تواند بدون نگاه منطقه ای توازنی را به وجود بیاورد در این استان می تواند موثر و مفید باشد و چون تابع نمایندگان نیست و از برنامه های استاندار پیروی می کند نیز از دیگر مزایای نیروی غیربومی در راس این جایگاه مهم است اما باید این موضوع هم مدنظر باشد که نیروی مذکور دارای تخصص و کارآمدی و تجربه کافی و تسلط به حوزه برنامه و بودجه باشد و مضاف بر آن دارای ارتباط ویژه و خاص با سازمان بالادستی در تهران باشد که بتواند بالاترین کارایی را در استان داشته باشد.
با توجه به اطلاعاتی که در اینترنت از آقای شاهینی موجود هست خلاف این موضوع (مدیرغیربومی متخصص و کارآمد) را نشان می دهد. وی نه مدرک تحصیلی مرتبطی با برنامه و بودجه دارد و آن گونه که از سوابق کاری‌اش مشخص است مسئولیت مهم و اثرگذاری در حوزه بودجه استانی و ملی هم تا کنون نداشته است.
هر چند آقای شاهینی در گفت و گو با یکی از رسانه‌های استانی مدعی شده که در دو حوزه دارای مدرک دکترا و در دو حوزه نیز دارای مدرک فوق لیسانس هست و سابقه تصدی مسئولیتهای مرتبط با بودجه استانی و ملی داشته‌ است اما با توجه به اینکه از سوی بخش زیادی از مردم استان در گروههای مجازی، موضوع مدارک تحصیلی آقای شاهینی به صورت جدی مورد تشکیک قرار گرفته است لذا اَفتونیوز پیشنهاد می‌دهد رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با انتشار تصاویر مدارک تحصیلی و سایر مستندات خود در این زمینه شفاف‌سازی کند.
به آقای احمدزاده استاندار استان نیز پیشنهاد می شود در مورد سیاست دولت در مورد بومی گزینی مدیران نیز شفاف سازی کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 محمود راستین 1401/12/9 11:10:56

    از استاندار بخواهید جلوی این انتصاب را بگیرد ، غیر بومی بیاورید اما سوادی در حد یک کارشناس داشته باشد، یا حداقل تعریف GDPرا بلد باشد

    پاسخ
  • 2 محمود راستین 1401/12/9 11:9:58

    بحث بومی‌گرایی سمی بود که عده ای ناکارآمد در استان ها راه انداختند ،تا خودشان از سهمیه بومی سواستفاده بکنند، اما برای چنین مدیر میانی شاید در طول تاریخ سازمان برنامه و بودجه یک فاجعه باشد، ایشون نه سابقه یک روز بودجه دارد نه یک خط تحصیل، چیزی که الان شبه برانگیز هست آدمی که جایی که تخصص ندارد و قبول می کند بسیار خطرناک هست،

    پاسخ
  • 3 آشنا 1401/12/9 10:53:30

    احتمالا این پست ها را کیلویی میدن که این بنده خدا هم کیلویی مدارکش را به رخ کشیده

    پاسخ
  • 4 آشنا 1401/12/9 10:52:40

    آقای مدیر جدید مگه قرار هست بر اساس وزن و تعداد مدرک تحصیلی شما را بسنجند که گفته ای دوتا دکترا دارم و دو تا ارشد؟؟؟

    پاسخ
  • 5 بویراحمد 1401/12/9 10:21:35

    حالا که قرار بود مدیر غیربومی بیارید حداقل یه آدم باسواد و باتجربه را میاوردید که بتواند این سازمان را مدیریت کند. بوشهر هم مثل استان خودمون محروم هست. اگر از خود تهران و سازمان مرکزی یه نفر میومد بهتر بود حداقلش این بود که چون نیروی خودشون بود مجبور بودند بهش بودجه و اعتبار بدهند تا بتواند مدیر موفقی باشد. من که چشمم آب نمیخوره بتونه یکسال هم دوام بیاره

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1401/12/9 9:40:16

    مدیران غیر بومی برای استان ماکه قومی و قبیله ای هست مفیدترند و از طرفی مدرک تحصیلی زیاد مهم نیست مهم کارایی و توانمندی است .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها