یادداشت
گفتگو و گزارش

وزیر کشور:


نه کسی دستگیر شده، نه دانش‌آموزی فلج

سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس، به وزیر کشور مأموریت داد ضمن پیگیری و ریشه‌یابی هرچه سریع‌تر موضوع، از نتایج پیگیری‌ها اطلاع‌رسانی مستند و مستمر صورت گیرد تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. بعد از حدود دو ماه، روز گذشته وزارت کشور دراین‌باره نشست خبری برگزار کرد و وزیر کشور در مورد وضعیت دانش‌آموزان مسموم‌شده توضیحاتی داد.

نه کسی دستگیر شده، نه دانش‌آموزی فلج
 
 اَفتونیوز| سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس، به وزیر کشور مأموریت داد ضمن پیگیری و ریشه‌یابی هرچه سریع‌تر موضوع، از نتایج پیگیری‌ها اطلاع‌رسانی مستند و مستمر صورت گیرد تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. بعد از حدود دو ماه، روز گذشته وزارت کشور دراین‌باره نشست خبری برگزار کرد و وزیر کشور در مورد وضعیت دانش‌آموزان مسموم‌شده توضیحاتی داد.

اگرچه خبرگزاری فارس پیش‌تر در خبری ادعا کرده بود که در مورد موضوع مسمومیت‌ها دو نفر بازداشت شده‌اند، وزیر کشور این موضوع را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ‌کس درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده و هیچ دانش‌آموزی هم در این رابطه فلج نشده و این ادعا کذب است.

او با بیان اینکه هیچ گزارشی از ماده سمی خاصی در این رابطه نداشته‌ایم، افزود: بخش اعظمی از این موضوع ناشی از ایجاد جو روانی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده است. او همچنین اعلام کرد که تاکنون منشأ این موضوع را پیدا نکرده‌اند. خبری که البته جدید نبود. او همچنین گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اگر به سرنخ‌هایی دست یابند و افرادی که وابسته به هر گروهکی باشند، دستگیر شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه این نشست تأکید کرد: «مسئله ماجراجویی شخصی توسط عوامل اطلاعاتی در حال بررسی است». او رسانه‌های خارجی را هم مقصر دانست و بیان کرد: «دشمنان ما که علاقه دارند کشور را دچار مشکل کنند، خباثت خود را نشان می‌دهند که این بار با روح و روان عزیزان ما و خانواده‌های آنان بازی کرده‌اند و رسانه‌های مزدور این کار را به پیش می‌برند و متأسفانه با روح و روان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بازی می‌کنند. متأسفانه برخی نیز در داخل و خارج از دستگاه تخصصی اظهارنظرهای مختلفی می‌کنند که دقیق نیست و باید مراقبت کنند که موجب هراس‌افکنی برای عزیزانمان و خانواده‌هایشان نشوند. 

بی‌تردید کار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دقیق در حال بررسی است و اگر دستگاه‌های اطلاعاتی جزئیاتی از این موضوع پیدا کنند به اطلاع مردم خواهیم رساند».

او روایتی هم از تعداد دانش‌آموزان درگیرشده ارائه کرد: «حاصل‌جمع بررسی‌ها نشان داد درصد بالایی از آنچه تحت عنوان عارضه برای فرزندانمان رخ داده بود و حجم زیادی در حدود بالای ۹۰ درصد، مربوط به عوامل خارجی نبوده و ناشی از مواردی همچون استرس ناشی از طرح این موضوع بوده است. آن دسته از دانش‌آموزانی که علائمی همچون سردرد، سرگیجه و سوزش گلو داشتند و به بیمارستان منتقل شدند نیز اغلب آنها در یکی، دو ساعت اولیه بدون نیاز به درمان خاصی مرخص شدند.

 تعدادی نیز حدود ۱۰ نفر که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند برای حصول اطمینان خاطر بیشتر، زمان بیشتری در بیمارستان نگه داشته شدند و پس از آن مرخص شدند».

در این نشست یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش هم حضور داشت و از رسانه‌ها خواست جو را تلطیف کنند. او گفت: «با دستور رئیس‌جمهور مسئولیت بررسی این موضوع به وزیر کشور سپرده شد که بلافاصله جلسه ویژه این موضوع با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد. بخش اعظم این موضوع ناشی از زمینه‌های ایجادشده به واسطه جو روانی در جامعه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده، لذا رسانه‌های ما به عنوان ارکان تربیت باید جو را تلطیف کنند و بیشتر تلاش کنند که جریان تعلیم و تربیت به پیش برود».

<h۲ class="uptitle"></h۲>

 

 

 
 
 


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها