یادداشت
گفتگو و گزارش

مراسم بزرگداشت مرحوم حاجی غزوان پرهیز (مصلح محلی) در شهر سوق برگزار شد

دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست قوه قضاییه به دنبال برجسته‌کردن نقش تعیین کننده افراد تأثیرگذار در حل اختلافات قومی قبیله‌ای مراسم نکوداشت مرحوم حاجی غزوان پرهیز را برگزار کرد

مراسم بزرگداشت مرحوم حاجی غزوان پرهیز (مصلح محلی) در شهر سوق برگزار شد
گزارش اَفتونیوز  به نقل از رسانه ها، دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست قوه قضاییه به دنبال برجسته‌کردن نقش تعیین کننده افراد تأثیرگذار در حل اختلافات قومی قبیله‌ای به ویژه در جوامع سنتی و عشایری و کاهش اختلافات و نزاع‌های طایفه‌ای و حل و فصل آنها با کمک مصلحین و ترویج سنت حسنه “اصلاح ذات‌البین” همایش نکوداشت “مــصلح ذات البین و تجلیل از مقام شامخ مصلح فقید و خادم بی‌منت حاج سید غزوان پرهیز(ره) را برگزار کرد.
 مرحوم “حاج سید غزوان پرهیز (ره)” یکی از سرمایه‌های مذهبی و از روحانیون صاحب نفوذ خطه جنوب کشور و از سلسله جلیل‌القدر سادات رضاتوفیق در طول عمر بابرکت خویش خدمات بزرگی به نظام و انقلاب کرده است که پس از گذشت چند دهه از رحلت آن شخصیت برجسته هنوز هم آثار خدمات ارزشمند ایشان در سطح جوامع محلی استان کهگیلویه و بویراحمد جاری و ساری است.
 حاج سید غزوان پرهیز متعلق به یک نسل و یک دهه نیست، شخصیت برجسته ایشان که در طول عمر بابرکت خویش همواره ساده‌زیست بود، بدون شک نقش پررنگی در حل اختلافات و نزاع‌های درون استان و خارج از استان داشت و در طول عمر خویش همیشه در راه اصلاح روابط عشایر، اختلافات قبایل و طوایف استان کهگیلویه و بویراحمد گام برداشت.
شخصیت برجسته مرحوم “حاج سید غزوان پرهیز (ره) متعلق به تمامی نسل‌های جامعه بوده و ابعاد شخصیتی ایشان و اقدامات شایسته و خدمات درخشان آن خادم بی‌منت باید برای نسل‌های دهه ۷۰ به بعد کاملأ تبیین شود تا شاهد کاهش اختلافات و برجسته‌کردن سنت حسنه اصلاح ذات البین در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
 ابعاد شخصیتی حاج سید غزوان پرهیز(ره) کاملأ روشن بود. یکی از خصوصیات برجسته ایشان این بود که همواره ساده‌زیست و بی‌ریا بود و باوجود تمکن مالی اما فرزندان خود را ساده‌زیست تربیت کرد. با رویی خوش همیشه از مردم پذیرایی می‌کرد و به هنگام بروز مشکلات برای حل و فصل اختلافات همیشه پیش‌قدم بود.
 برپایه این خبر همایش نکوداشت “مصلح ذات‌البین و خادم بی‌منت حاج سید غزوان پرهیز (ره)” با همکاری اداره کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه و روحانیت کهگیلویه و بویراحمد، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه و شهر سوق، بخشداری و شهرداری سوق و نیز خانواده پرهیز روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر در تالار شهرداری سوق واقع در ورودی شهر سوق  باحضور پرشور مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 در این همایش حجت الاسلام کیانی امام جمعه سوق،آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان،حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری،حاج جواد هاشمی مهر معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری استان،دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
 


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها