یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید از موقوفه مجتمع فرهنگی امام رضا شهر سوق

جمعی از مسئولین استانی و شهرستان از موقوفه مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)شهر سوق بازدید کردند.

بازدید از موقوفه مجتمع فرهنگی امام رضا شهر سوق

به گزارش اَفتونیوز پنج شنبه (۱۱اسفندماه۱۴۰۱)آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبران رهبری ، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگلویه و بویراحمد ،فرماندار بویراحمد ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام استان ، هاشمی معاون سیاسی استاندار ،نگین تاجی مدیر کل دادگستری استان،حقیقت معاون سیاسی فرماندار بویراحمد، موسوی فرماندار کهگلویه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان از موقوفه مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)شهر سوق بازدید کردند.

موسوی نژاد مدیر مسئول موزه مرکز اسناد این مجتمع فرهنگیگفت :در این موزه ۲۷۰۰۰ سند تاریخی ،بیش از ۱۵۰۰۰ جلد کتاب از جمله کتابهای خطی و چاپ سنگی و کتابهای مختلف در رده های سنی مختلف را داریم.

موسوی نژاد افزود: در این موزه اسنادی از دوره صفویه ،افشاریه،قاجار و دوره معاصر وجود دارد و این مرکز اسناد مختلفی را در بر میگیرد.

ایشان گفت :این اسناد شامل وصیت نامه های شهر سوق، زندگی نامه های شهدای منطفه سوق، اسناد شرعی و حقوقی شامل اجازه نامه ها، مصالحه نامه ها، موبایعه نامه های منطقه غرب، اسناد اداری مانند احکام معافیت های مالیاتی و فرامین شاهانی همچون شاه عباس و شاه سلیمان و مهمتر از همه شجره نامه های سادات امام زاده منطقه غرب کشور هست.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد :این اسناد در کتابخانه مرکز اسناد آستان قدس رضوی بارگزاری شده و مورد استقبال پژوهشگران کشور قرار گرفته.

ایشان گفتند :این مرکز این ظرفیت را دارد که تبدیل به یک مرکز فرهنگی در کشور شود و این مرکز فرهنگی بعد از مرکز اسناد وزیریه یزد ،بزرگترین مرکز اسناد وابسته به آستان قدس رضوی در کشور است که بهره برداری از این مرکز میتواند نقش موثری در توسعه فرهنگی منطقه، جنوب و جنوب غربی کشور داشته باشد.
سیدعلی موسوی‌نژاد، واقف این مجموعه اذعان داشت: مجموعه وقف شده در سه طبقه (منزل مسکونی، حسینیه، کتابخانه، مرکز اسناد و موزه) و شامل آثار تاریخی و شجره‌نامه‌های مختلفی از امامزادگان و نوادگانشان در داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: جمع‌آوری این آثار حدود ۵۰ سال به طول انجامید و برای گردآوری آن‌ها با هزینه شخصی، به استان‌ها و کشور‌های مختلف سفر کرده و این آثار را جمع‌آوری کردم
موسوی نژاد در پایان با گلایه از روند همکاری توسط مسئولان استانی گفتند: برای افتتاح و بهره برداری از این مرکز نیاز به همکاری و همراهی مسئولان استانی است تا بتوانیم این مرکز را به اتمام و مورد بهره برداری قرار دهیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها