یادداشت
گفتگو و گزارش

۶۰۰۰ هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان دار شدن بیش از ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج در سطح استان خبر داد.

۶۰۰۰ هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

به گزارش اَفتونیوز به نقل از رسانه ها،کیان دهراب پور گفت:  تاکنون ۶۳۷۷ بیمار صعب العلاج در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران نشاندار شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از پاییز سال جاری، بیماران خاص فقط شامل ۱۲۸۸ بیمار در پنج بیماری ام اس به تعداد ۴۳۲ نفر، تالاسمی ماژور ۲۷۷ نفر، همودیالیز ۲۵۶ بیمار، پیوند کلیه ۲۱۷ مورد و هموفیلی ۴۶ نفر بودند که با افزایش تحت پوشش قرار دادن بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از طرف سازمان بیمه سلامت به بیش از ۳۰ بیماری، تعداد بیماران نشاندار خاص و صعب العلاج به ۶ هزار و  ۳۳۷ نفر در استان افزایش پیدا کرده است.

دهراب‌پور عنوان کرد: بیماران دیابتی با بیش از ۲۰۰۰ مورد و بیماران مبتلا به سرطان به تعداد ۶۴۶ نفر، بیشترین بیماران صعب العلاج استان را شامل شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه امسال جمعا مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان از طرف اداره کل بیمه سلامت استان به موسسات درمانی طرف قرارداد در استان و خارج از استان برای هزینه خدمات مختلف درمانی این بیماران پرداخت شده است. 

وی گفت : بیماران صعب العلاج می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران (bimehsalamatiranian.ir) ثبت نام و از تخفیفات ویژه درمانی استفاده نمایند.

این مسئول بیان کرد: بیماران می‌توانند برای اطلاع از اینکه آیا بیماری آنها جزء بیماریهای صعب العلاج تعریف شده است یا نه می توانند به ادارات بیمه سلامت در شهرستانهای استان مراجعه و یا با شماره تلفن گویای ۱۶۶۶ تماس بگیرند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها