یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


شهردار یاسوج؛ فوبیای رسانه یا ضعف عملکرد

مقدم که دوسالی است بر سر ماندن و رفتن او دعواست، ماندن او از یک طرف سبب نوعی ستیزه در شورا و مجموعه شهرداری شده و از طرف دیگر با وجود داشتن فرصت زیاد اتفاق مثبتی در دوره مدیریت وی رخ نداده است، اما مهم تر، وی هیچگاه در مقابل رسانه ها پاسخگویی وضعیت موجود نبوده است!

شهردار یاسوج؛ فوبیای رسانه یا  ضعف عملکرد

اَفتونیوز| در شروع سخن یک سوزن به خودمان بزنیم  چرا که ما رسانه ها در این استان  به وظیفه اصلی خود عمل نمی کنیم و دچار برخی حواشی، یا  نقش روابط عمومی ادارات را ایفاگر هستیم، همین موضوع باعث شده است بسیاری از مدیران در فضای آزاد بدون رسانه ی منتقد روزمره خود را بی دغدغه سپری کنند اما بخش دیگری از مدیران وجود دارند( علیرغم  کم بودن رسانه های منتقد) که همواره فاصله معناداری با رسانه حرکت می کنند، این مدیران در حضور حداقلی رسانه های مستقل  به «فوبیای رسانه» مبتلا شده اند و خبرنگار و رسانه را رقیب و بعضا دشمن خود می بینند.

بی شک نستهن مقدم شهردار یاسوج در دسته دوم قرار می گیرد، در حالی که عملکرد شهردار یاسوج از هر جهت زیر سوال است، مسائلی مانند نارضایتی شهروندان از خدمات شهری، معوقات کارگران، نداشتن برنامه راه مشخص  در مدیریت شهری، بی نظمی ها در مجموعه اداری شهرداری، اختلافات شدید شورا بر سر عملکرد شهردار، ترافیک عذاب آور، جذب بی‌ضابطه برخی از نیروها، چاله و چوله های خیابان ها، بلاتکلیفی کارخانه بازیافت زباله، صدور مجوز و اتمام پروژه‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی و.... تنها بخش از کارنامه ناموفق مقدم است.

مقدم که دوسالی است بر سر ماندن و رفتن او دعواست، ماندن او از یک طرف سبب نوعی ستیزه در شورا و مجموعه شهرداری شده و از طرف دیگر با وجود داشتن فرصت زیاد اتفاق مثبتی در دوره مدیریت وی رخ نداده است، اما مهم تر، وی هیچگاه  در مقابل رسانه ها پاسخگویی وضعیت موجود نبوده است!

حداقل در یکی دوسال اخیر، شهرداری نشست خبری با رسانه ها در رابطه با گزارش عملکرد خود برگزار نکرده است و همین موضوع باعث شده عملکرد وی بیش از پیش مخدوش، مبهم و مساله دار جلوه دهد.

یکی از نمونه های مشخص رسانه گریزی آقای شهردار،  پرخاش او به یکی از خبرنگاران بود اما نمونه بارز تر آن به چند ماه پیش برمیگردد آنجا که در برنامه (بی تعارف) که جز معدود برنامه های است که با حضور افراد منتقد مدیران استانی را به چالش می کشند شهردار یاسوج دعوت شد، وی ابتدا به این دعوت پاسخ مثبت میدهد اما بعد از گذشت چند دقیقه از برنامه وی در تماسی اعلام می کند به دلیل کسالت امکان حضور در برنامه را ندارد! و مجری برنامه با نشان دادن صندلی خالی آقای شهردار با زبان بی زبانی همه واقعیت را می گوید! و ظاهرا بعد از آن نیز، مقدم در این برنامه و سایر برنامه های  این شبکه حاضر نشده است.

در پایان، مقدم که طولانی‌ترین دوره شهرداری را در طول عمر شهر یاسوج دارد حتما به خوبی می‌داند این دوران چراغ خاموش حرکت کردن بالاخره تاریخ انقضا دارد و نمی‌شود و نمی‌توان همیشه با این روند حرکت کرد و دیر یا زود می بایست  نورهایی به تاریک خانه مدیریت او تابیده شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 علی 1401/12/15 8:32:49

    بی کفایتی مقدم ناکارآمدی وی شهر را به حالت بیغوله درآورده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها