یادداشت
گفتگو و گزارش

فرماندار گچساران در گفت و گوی اختصاصی با اَفتونیوز،


آمار نهایی مسمومیت دانش آموزان ۳۵ نفر است/ تعطیلی مدارس کار درستی نیست

درباره ی آمار دقیق مسمومیت ها اظهار داشت، تاکنون آمارهای متفاوتی ارائه شده اما در مجموع آمار به ۳۵ نفر میرسد.

 آمار نهایی مسمومیت  دانش آموزان ۳۵ نفر است/ تعطیلی مدارس کار درستی نیست

اَفتونیوز| صبح امروز در مدارس شاهد دخترانه و کوثر گچساران چندین مورد  مسمومیت دانش آموزان رخ داد،  فرماندار گچساران در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز درباره ی آمار دقیق مسمومیت ها اظهار داشت، تاکنون  آمارهای متفاوتی  ارائه شده اما در مجموع آمار به ۳۵ نفر میرسد.

وی خاطر نشان کرد،  از این تعداد ۱۵ نفر در بیمارستان نفت بستری بودند و برای آمار مجدد و جمع بندی نهایی بستری شدگان در بیمارستان نفت را ۲۲ نفر اعلام کردند که ۲۰ نفر مرخص شدند و طی تماس تلفنی بعدی ۲ نفر دیگر نیز ترخیص شدند و هم اکنون در بیمارستان نفت دانش آموزی بستری نیست.

این مسول ارشد شهرستان اشاره کرد، اکثریت دانش آموزان ترخیص شدند و اگر مسمومیتی باشد  جزئی بوده است و حتی  پزشکان معالج نیز  موارد مسمویت را جزئی اعلام کردند.

روانبخش دیهیم  در ادامه گفت، مدرسه کوثر مورد تایید مسمومیت  بوده است که اکثریت دانش آموزان دارای علائم مسمومیت این مدرسه به بیمارستان نفت برده شدند که تا اکنون همه مرخص شده اند.

وی اضافه کرد،  استرس و اضطراب در اولیا و دانش آموزان سبب شد مراجعه کننده زیاد باشد، مثلا از یک مدرسه یک نفر مراجعه کرده بود خوب اگر قرار باشد مسمومیتی باشد در یک مدرسه صرفا یک  نفر نبود و قطعا تعداد بیشتری درگیر می شدند و این امر نشان دهنده اضطراب حاکم بر شهر است.

این مدیر تصریح کرد، ظاهر قضیه فقط مدرسه کوثر را تایید می کنند با توجه به علائم دانش آموزان این مدرسه که علائمی مثل خارش گلو یا تنگی نفس داشتند، می‌توان گفت این مدرسه مورد تایید است. وی خاطر نشان کرد، همین مدرسه کوثر هم مشخص نیست علائم دانش آموزان به چه دلیلی بوده و از نظر بهداشتی و پزشکی چیزی مورد اطلاع دقیقی از عامل و عاملان در دست نیست و  مسئولین بهداشت می گویند هیچ چیزی برای تایید نیست فقط اینکه دانش آموزان علائمی مثل تنگی نفس ،خارش گلو و سرگیجه دارند و واقعیت امر مشخص نیست این مشکل به چه دلیل رخ داده است و در این رابطه  اصلا هیچ‌ چیزی مشخص نیست فقط دانش اموزان علائمی داشتند.

از نظر قانونی هیچ کس نمی تواند مدارس را تعطیل کند و فقط آموزش و پرورش می تواند اعلام تعطیلی را داشته باشد که وزیر آموزش و پرورش دیشب اعلام کردند هیچ مدرسه ای  نباید تعطیل شود.

فرماندار در پایان گفت،  حال با توجه به اینکه پایان سال قرار داریم اگر اولیایی خود  تشخیص دهد فرزندش در مدرسه حضور نداشته باشد سختگیری نشود اما تعطیلی کردن مدرسه کار درستی نیست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/16 9:16:40

    ؟

    پاسخ
  • 2 رادین 1401/12/16 9:13:29

    جناب فرماندار روی چه حسابی میگی تعطیلی کار درستی نیست؟ آیا شما سلامت فرزند بنده را تضمین میکنید؟ لطفا در قالب کت شلوار و پشت میز بیرون بیا و کمی واقع بین باش. اگر جان فرزندان مردم برای شما مهم نیست، برای پدر و مادرانشان دردانه هستند.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها