یادداشت
گفتگو و گزارش

جوانان برتر سال کهگیلویه و بویراحمد بر اساس چه سازوکارهایی انتخاب شدند؟ / سرخوردگی جوانانِ مستعد، اصلی‌ترین پیامد چنین رویه‌هایی است

روز گذشته با همکاری ادارات‌کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، آیین انتخاب جوانان سال کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جوانان برتر سال کهگیلویه و بویراحمد بر اساس چه سازوکارهایی انتخاب شدند؟ / سرخوردگی جوانانِ مستعد، اصلی‌ترین پیامد چنین رویه‌هایی است

اَفتونیوز|  روز گذشته (16 اسفنده ماه 1401) با همکاری ادارات‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و برخی مؤسسات و ادارات دیگر، آیین انتخاب جوانان سال کهگیلویه و بویراحمد برگزار و 12 نفر به عنوان جوان برتر استان در حوزه‌های مختلف شدند.
آیینی که نه پیش از آن به طور عمومی اطلاع‌رسانی شد و نه در بخش‌های مختلف آن شفاف‌سازی وجود داشت. جای خالی بسیاری از جوانان برتر نیز در بین این افراد دیده شد.
آیینی که بیش از همه این شبهه را به وجود می‌آورد که نکند انتخاب‌ها سلیقه‌ای، میلی، شخصی و جریانی باشد. چرا که برخی از افراد انتخاب شده، در سال جاری همه عناوین همچون جوان انقلابی، جوان نخبه و جوان مستعد را مصادره کرده‌اند، در حالی که کمترین نزدیکی‌ای با عناوین مذکور ندارند.
دو دستگاه ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشند بر اساس چه ارزیابی‌هایی این افراد انتخاب شده‌ و داوران چه کسانی بوده‌اند؟ آیا همه جوانان مستعد و برتر فرصت حضور در این آیین را داشته‌اند یا تنها همان چهره‌های تکراری توانسته‌اند حضور یابند؟
این سؤال برای افکار عمومی پیش می‌آید که چرا فرناز حسن‌زاده که رتبه نخست کشوری در کنکور علوم تجربی را به خود اختصاص داده به عنوان جوان برتر انتخاب نشده است؟
با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که بیشترین تعداد خبرنگاران و فعالان عرصه فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، چرا باید شخصی در حوزه رسانه و فضای مجازی مقام جوان برتر را کسب کند که نه تنها اثرگذاری خاصی نداشته بلکه در عرصه مجری‌گری و حضور در شبکه دنا نیز حضورش مثمر ثمر نبوده است. آیا به صرف داشتن چند هزار فالوئر در شبکه اجتماعی فیلتر شده اینستاگرام می‌توان عنوان جوان سال را به فردی نسبت داد؟ چرا که اگر چنین باشد جیمی جامپ ده‌ها برابر بیشتر از او دنبال کننده دارد. در حالی که نام پهنوک، پشته زیلایی و دیشموک توسط برخی از رسانه‌ها در بین همه مردم استان فراگیر شد، اما در آیین انتخاب جوان برتر سال، حتی این رسانه‌ها به عنوان نامزد این عنوان نیز معرفی نشدند. اصلاً فعالیت‌های جوان برتر حوزه رسانه و فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری چه ارزش رسانه‌ای، فرهنگی و هنری داشته است؟ بر اساس کدام شاخص‌ها این فرد انتخاب شده است؟
روشن است که آیین انتخاب جوانان برتر سال، باید به نوعی محرک و انگیزه‌بخش سایر جوانان باشد که با تلاش بیشتر، برای سال‌های آینده خود را آماده کنند. اما زمانی که نام برخی از چهره‌های تکراری و کم‌اثر به عنوان جوان برتر سال در رسانه‌ها معرفی می‌شود واضح است که سایرین نیز سرخورده خواهند شد و دیگر انگیزه‌ای برای پیشرفت پیش روی خود نمی‌بینند./ کبنا
 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 م ح 1401/12/18 2:49:52

    باعرض سلام انديشه خانم فرنازحسن زاده ازاينان وسيعتر وبلندتربود وفرنازحسن زاده نيازي به اين انتخابهاي سوري ندارد ملاك انتخاب او توجه خداوند به انسان وموفقيت وبهروزي ومفيد براي جامعه انساني ميباشد

    پاسخ
  • 2 محمد 1401/12/18 0:37:33

    اخ از بخت این استان هر ادمی ادم مث خودش رو خوب میدونه انتظار نداشته باشید جوانان برتر از ذهن این جماعت چیزی به غیر از روحیات و شخصیت خودشان باشد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها