یادداشت
گفتگو و گزارش

تصاویر روستای مارین گچساران ملقب به ماسوله کهگیلویه و بویراحمد

روستای مارین دوگنبدان که با قرار داشتن در کنار راه تاریخی شوش به تخت جمشید و بیشاپور (در دوره هخامنشیان) از روستاهای باستانی کشورمان محسوب می شود همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده است

تصاویر روستای مارین گچساران ملقب به ماسوله کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| روستای بسیار زیبای مارین که در  ۳۶ کیلومتری شمال شهر گچساران واقع شده، دارای طبیعتی بسیار دیدنی و جذاب و گردشگرپذیر بوده و این روستا به دلیل آب و هوای مناسب و مطلوبی که دارد که در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

این روستا که از شمال به کوه دلی گنج و از شرق به کوه خامی و از جنوب غربی به کوه دیل محدود می‌شود، در ایام نوروز مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند و در این ایام یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری در شهرستان گچساران محسوب می‌شود.

این روستا که  با خانه های پله ای ،چشمه سارها ، باغ های میوه،آب و هوای دلپذیر و چشم اندازهای زیبا جذابیت های طبیعی زیادی برای نوروزگردی دارد اما طبیعت همه زیبایی های این سرزمین بکر و رویایی نیست.

اینجا لباس های محلی مردمان روستای مارین، لهجه شیرین آنان، بوی کاهگل ،بانک خروس و صدای زنگوله گوسفندان مسافران را به یاد زندگی سنتی نیاکان ایرانی می اندازد.

 

 

 

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها