یادداشت
گفتگو و گزارش

تنگ ماغر ظرفیت فراموش شده در شهرستان بهمئی

بی شک اگر بنا باشد این شهرستان روزی بهبهودی و توسعه را تجربه کند (ماغر) بخشی مهمی از این فرآیند توسعه را به دوش خواهد کشید.

تنگ ماغر ظرفیت فراموش شده در شهرستان بهمئی

اَفتونیوز|  منطقه گردشگری ماغر در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی در تنگه ای زیبا و سر سبز واقع شده است.

در سال‌های اخیر  با توسعه جاده های ارتباطی  مسافران نوروزی می توانند با انتخاب  بهمئی و تنگ ماغر اوقات خوشی را سپری کنند.

وجود باغات، چشمه‌های آب شیرین، اردوگاه تفریحی ایجاد شده با امکانات مناسب و درختان سرسبز بلوط باعث شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال این مکان را به عنوان مقصد سفرهای  تفریحی و گردشگری خود انتخاب کنند.

اما فارغ از پتانسیل های طبیعی،  برای ترغیب مسافران جهت مسافرت به این منطقه،  نیازمند بستر سازی و ایجاد امکانات و تسهیل فضای امن برای مسافران است و از تنگ ماغر بعنوان یک ظرفیت برای شهرستان بهمئی تاکنون بهره کافی برده نشده است.

نکته غمگین ماجرا آن‌جاست که،  به زعم بسیاری از باستانشناسان ظرفیت های  نقوش و سنگ نوشته های این، منطقه به دوره ساسانی برمیگردد اما تاکنون از  قابلیت های توریسم آن استفاده نشده است.

اکنون به بهانه نوروز و شروع سال جدید نیاز است مسولان استانی و شهرستانی با نگاهی جدید به پتانسیل  تنگ ماغر بعنوان ظرفیت فراموش شده  شهرستان  بهمئی توجه جدی داشته باشند، بی شک اگر بنا باشد این شهرستان روزی بهبهودی و توسعه را تجربه کند (ماغر) بخشی مهمی از این فرآیند توسعه  را به دوش خواهد کشید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها