یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل میراث فرهنگی در گفت و گوی اختصاصی با اَفتونیوز؛


سد خرسان و حوزه مطالعاتی آن مربوط به حوزه وزارت خانه هاست و ما دخالتی در این موضوع نداریم!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مطالعات سد خرسان و ماجرای قبرستان عیلامی ها در منطقه سادات محمودی شهرستان دنا گفت و گویی را با اَفتونیوز انجام داد

سد خرسان و حوزه مطالعاتی آن مربوط به حوزه وزارت خانه هاست و ما دخالتی در این موضوع نداریم!

 اَفتونیوز| گورستان پنج هزار ساله دهستان سادات محمودی شهرستان دنا در محدوده اجرای سد خرسان ۳ از جمله نمونه های میراث فرهنگی با اهمیت کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود اما اینکه سرنوشت این گورستان به کجا ختم می‌شود و سرانجام ساخت سد در این محدوده چه خواهد شد، پرسش این روزهای کاربران در فضای مجازی است. اَفتونیوز در این رابطه گفت و گوی کوتاهی با سعید طالب پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.

طالب پور در پاسخ به سوال خبرنگار اَفتونیوز مبنی بر اینکه، موضع رسمی این اداره کل در رابطه با احداث سد خرسان  در منطقه سادات محمودی شهرستان دنا‌ چیست ؟ پاسخ داد،  بحث سد و حوزه مطالعاتی آن مربوط به وزارت خانه هاست و دو وزارت خانه نیرو و میراث فرهنگی برای بررسی مسائل تاریخی پژوهشکده میراث فرهنگی کشور را وارد مطالعات می کنند.

وی در ادامه افزود، وزارت خانه طبق مقررات از  ما نظر خواهی کند ما نظر خود را اعلام می کنیم وگرنه بحث کاوش کاملا یک بحث علمی است و پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی با ۲۰۰ عضو هئیت علمی  باید به در رابطه با نتایج کاوش ها در این منطقه به جمع بندی نهایی برسد و تاکنون چندین مرحله حفاری در این منطقه انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد،  اگر مطالعات در  این منطقه نتیجه بخش باشد  با اتکا با نتایج علمی وزارت میراث فرهنگی نظر خود را ارائه خواهد داد.

وی در پایان گفت، در وزارت میراث فرهنگي علاوه بر پژوهشگاه یک شورای فنی وجود دارد که وظیفه دارند مسائلی از این دست را بررسی کنند و  هفته  قبل نیز در جلسه ای دو ساعته نکات لازم را مطرح کردیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 بویراحمد 1401/12/20 23:4:17

    نظر دادن جرم نیست دکتر جان!!!! حداقل نظرتو بگو!! به عنوان یه شهروند یه بویراحمدی!! نظر دادن خلاف قانون هم نیست!! ترسو بودن خیلی بده!!! صندلی مهمتره یا آب و خاک!!؟؟آیا اصلا تیم اطراف شنا و شما در این زمینه آگاهی و اطلاعاتی دارید؟؟ اگر دارید خوبه یا بد؟؟؟اگر نظر دادین مگه با شما برخورد میشه؟؟ پس به قول رفیقمون دخالت نداشتن تا بی خیالی و بی تفاوت بودن خیلی فرقشه!!!

    پاسخ
  • 2 محمد 1401/12/20 22:25:24

    دخالت نداشتن تا بی تفاوت بودن خیلی فرق داره افقا مدیر

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها