یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی کرد؛


حواشی بیانیه «منتظریان» و سد خرسان؛ واقعیت جدا شدن سه روستا در منطقه سادات محمودی چه بود؟

روستای طلایه تا سال ۶۷ یا ۶۸ جز لردگان استان چهارمحال و بختیاری بود ولی پس از آن بخاطر مراتع دشتک که همیشه مورد اختلاف بود و حتی قتلی نیز بین دو گروه درگیر رخ داد از استان چهارمحال و بختیاری جدا و به استان کهگیلویه و بویراحمد ملحق شد.

حواشی بیانیه «منتظریان» و سد خرسان؛ واقعیت جدا شدن سه روستا در منطقه سادات محمودی چه بود؟

اَفتونیوز|  روز گذشته، بیانیه‌ای از سوی نادر منتظریان در انتقاد به احداث سد خرسان ۳ در رسانه‌ها منتشر شد.

ساعتی بعد از انتشار این بیانیه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالین مجازی مدعی شدند،  “منتظریان“ در دوره حضور در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سه روستا از روستاهای منطقه سادات محمودی  به چهارمحال و بختیاری ملحق شده   و وی نقش برجسته‌ای در این قضیه ایفا کرده است.

یکی از کاربران مجازی در بخش مخاطبان اَفتونیوز نوشت، جناب منتظریان آن زمان معاون سیاسی و امنیتی بود که سه روستای سادات محمودی را استاندار وقت نوذری مثل قرارداد ننگین ترکمنچای از این استان جدا و بعنوان مهریه به چهارمحال و بختیاری بخشیده شد.

جناب منتظریان در آن دوران  معاون سیاسی امنیتی استاندار وقت بودند.

پیش از این، یوسف مرادی فعال محیط زیستی در توئیتی در خصوص تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص جداسازی روستای طلایه از استان کهگیلویه و بویراحمد نوشته بود، اکنون و بعد از گذشت ۲۰ سال سد خرسان در جایی احداث می شود که سال ۸۰ از این استان جدا شد‌. برنامه ریزی یعنی این!..

بعد از این حواشی، اَفتونیوز برای پیگیری موضوع با چند منبع از مدیران قبلی و مطلع  وزارت کشور در این رابطه گفت و گو کرد.

 یک منبع مطلع در استانداری در این رابطه به اَفتونیوز گفت،

روستای طلایه تا سال ۶۷ یا ۶۸ جز لردگان استان چهارمحال و بختیاری بود ولی پس از آن بخاطر مراتع دشتک که همیشه مورد اختلاف بود و حتی قتلی نیز بین دو گروه درگیر رخ داد از استان چهارمحال و بختیاری جدا و به استان کهگیلویه و بویراحمد ملحق شد.

این موضوع در حالی بود که اهالی آن منطقه از این موضوع ناراحت بوده و همیشه متقاضی برگشت به استان چهارمحال بودند که نهایتا روستای طلایه به شهرستان لردگان اضافه شد و در واقع به این استان برگشت داده شد.

در این منبع گفت: سال ۱۳۸۰ وزارت کشور به صورت مستقیم و بدون استعلام و حتی اطلاع استانداری کهگیلوبه و بویراحمد، نامه‌ای مبنی بر منتزع شدن روستای طلایه از استان کهگیلویه و بویراحمد و اضافه شدن آن به استان چهارمحال و بختیاری به استانداری استان فرستاد.

این روستا دقیقا در ورودی سد خرسان ۳ واقع شده است.

این منبع مطلع گفت: اقدامات اجرایی سد خرسان در دوران مدیریت استانداری قوام نوذری که خود از اهالی چهارمحال و بختیاری بود به صورت جدی پیگیری شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 پراشکفت 1401/12/24 9:17:54

    برادر من چه ربطی به آقای منتظریان داره این موضوع در دوران مسؤلیت ایشان نبوده

    پاسخ
  • 2 شریعتی 1401/12/23 22:25:46

    مطالب آقای حاج منتظریان در خصوص احداث سد خرسان دلسوزانه وبسیار واقع بینانه مطرح شده موضوع جدایی روستای که حکایت از مشکلات خاص خودش را دارد چندان موضوع مهمی نیست که اینجا مطرح بشود اگر منطقه ای دچار مشکلات خاص تقسیمات کشوری است وظیفه مسؤلین رفع موانع جهت فراهم نمودن آسایش مردم می باشد حالا چه منجر به جدایی یک روستا و یا الحاق روستایی دیگر باشد به نظر من آقای حاج منتظریان در همه دوران مسؤلیت ایشان خیرخواه مردم و پیگیر حل مشکلات بودند

    پاسخ
  • 3 سعید 1401/12/23 0:39:19

    نوذری که استاندار شد منتظریان را کنار گذاشت و معاون جدید انتخاب کرد. منتظریان اصلا نقشی در موضوع سد و روستاها نداشت.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها