یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


سد آبریز یا سد صیدون؟ دو پروژه با یک کد در دو استان مختلف/ سازمان مدیریت استان پاسخ دهد؟

سد صیدون سد خاکی در باغملک خوزستان است چطور امکان دارد ۲ پروژه در ۲ استان مختلف که حتی از لحاظ موقعیتی هم نزدیک به هم نیستند با یک کد تعریف شوند! کدام ماده یا بند قانون در کشور چنین اجازه ای را می دهد و تقسیم اعتبار و بودجه به چه صورت است

سد آبریز یا سد صیدون؟ دو پروژه با یک کد در دو استان مختلف/ سازمان مدیریت استان پاسخ دهد؟

اَفتونیوز|  گسترش فضای مجازی و گروه های مجازی سبب آگاهی بخشی به مردم و تبادل اطلاعات بین مردم شده است به گونه ای که در این روزها باید بگوییم مدرک و مستند است که با مردم سخن می گوید و شعارها راه به جایی نمی برند .

مهم ترین مطالبه مردم کهگیلویه در حال حاضر فارغ از معایب یا مزایا سد ِآبریز هست و شعارها و قول هایی که در این باب داده می شود همواره در صدر اخبار شهرستان است.

با انتشار اسناد بودجه ۱۴۰۲ هنگامی که نامی از سد آبریز یا مارون ۲ در بودجه مشاهده نشد شایعه ای در سطح گروه های مجازی پخش شد که پروژه ای با کد ۱۳۰۷۰۰۳۰۶۴ با نام ساختمان سد صیدون و آبریز همان سد آبریز کهگیلویه است ! با بررسی این کد پروژه متوجه می شویم از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۶ با نام ساختمان سد صیدون در بودجه ی کشور وجود داشته و در سال ۱۳۹۷ به نام ساختمان سد صیدون و آبریز تغییر یافت !

در طی ایام بعد از این بررسی و انتشار در سطح فضای مجازی یکی از رسانه های کهگیلویه برای اولین بار سد آبریز را به نام سد صیدون خواند !!

سوالاتی به ذهن مردم و مطالبه گران خطور یافت که لازم است سازمان برنامه و بودجه استان به طور شفاف به این موارد پاسخ دهند .

سد صیدون سد خاکی در باغملک خوزستان است چطور امکان دارد ۲ پروژه در ۲ استان مختلف که حتی از لحاظ موقعیتی هم نزدیک به هم نیستند با یک کد تعریف شوند! کدام ماده یا بند قانون در کشور چنین اجازه ای را می دهد و تقسیم اعتبار و بودجه به چه صورت است؟

اگر این سد مجزا از سد صیدون خوزستان است و همان سد آبریز مورد مطالبه است و از سال ۱۳۸۸ در بودجه وجود داشته مقادیر اختصاص یافته به آن که در بودجه به طور کامل مشخص است صرف چه پروژه ای شده است و چگونه امکان دارد پروژه ای که مجوزهای آن نهایی نشده باشد بودجه آن جذب شده باشد؟؟

سازمان برنامه و بودجه استان به طور شفاف با مردم صحبت و این ابهامات را برطرف کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها