یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ رئیس سابق سازمان مدیریت استان به مطلب اَفتونیوز


مطالعات سد های «صیدون» و «آبریز» در قالب یک پروژه آغاز شده است و از این حیث ایرادی ندارد/ روایت شهابی از ماجرای سد کلات

شهابی نسب تصریح کرد، اینکه دو سد در قالب یک پروژه شروع شده جای نگرانی نیست ،مهم این است که همه تلاش کنند این پروژه بسیار مهم و حیاتی شروع شود که قطعا با بهره برداری این سد تحول اساسی در منطقه کهگیلویه بزرگ ایجاد و فقر و محرومیت از چهره آن منطقه زدوده خواهد شد.

مطالعات سد های «صیدون» و «آبریز» در قالب یک پروژه آغاز شده است و از این حیث ایرادی ندارد/ روایت شهابی از ماجرای سد کلات

اَفتونیوز| صبح امروز  رسانه مطلبی با عنوان سد آبریز یا سد صیدون؟ دو پروژه با یک کد در دو استان مختلف/ سازمان مدیریت استان پاسخ دهد؟ در این یادداشت آمده بود که  سد آبریز در کهگیلویه و سد صیدون در باغملک خوزستان بعنوان دو پروژه در دو استان متفاوت  یک کد یکسان در بودجه ملی دریافت کرده اند، پیرو این موضوع و سایر ابهامات دیگر اَفتونیوز گفت و گویی با علی شهابی نسب رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام داد.

مدیر سابق سازمان مدیریت استان در این رابطه اظهار داشت، سد آبریز یک  پروژه ملی است که با پیگیریهای استان توسط وزارت نیرو پیشنهاد شده است، سابقه این پروژه در سالهای  قبل تحت عنوان سد کلات مطرح بوده  ولی به دلیل اینکه محل ساختگاه سد در مسیر جاده ملی پاتاوه_دهدشت بود سد اجرایی نشد و عملا متوقف گردید.

شهابی در ادامه خاطر نشان کرد،  بعد از بایکوت شدن سد کلات در  استان ما  پیگیر اجرای سدی تحت عنوان  آبریز در نقطه  بالا دست سد کلات شدند و مطالعات آن توسط شرکت منابع آب ایران وابسته به وزارت نیرو آغاز گردید اما چون دولت ها مخالف شروع پروژه های ملی جدید در سطح کشور بودند مطالعات  این پروژه با پروژه سد صیدون آغاز گردید، البته نا گفته نماند قرار بود سد صیدون در شمال دیشموک و در استان احداث شود و هر و استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد از آن بهره مند شوند ولی خوزستان با احداث سد صیدون در استان ما مخالفت کرده که در نهایت عملیات اجرایی سد صیدون به دلیل اختلافات بین استانی متوقف شد.

این متخصص حوزه بودجه در ادامه اضافه کرد، در هرصورت مطالعات سد آبریز در قالب ساختمان سد صیدون وآبریز شروع گردید و در مرحله پایانی است با پیگیری های که شد مجوز زیست محیطی آن اخذ شده  و انشا الله امیدواریم  مسئولین ارشد استان و نمایندگان پیگیری کنند نتایج نهایی مطالعات سد جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ از سوی وزارت نیرو به سازمان برنامه وبودجه کشور  ارسال و عملیات اجرایی آن در سال آینده شروع شود .

شهابی نسب تصریح کرد، اینکه دو سد در قالب یک پروژه شروع شده جای نگرانی نیست ،مهم این است که همه تلاش کنند این پروژه بسیار مهم و حیاتی شروع شود که قطعا با بهره برداری این سد تحول اساسی در منطقه کهگیلویه بزرگ ایجاد  و فقر و محرومیت از چهره آن منطقه زدوده  خواهد شد.

مدیر سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پایان گفت، بنده هم به سهم خودم گرچه درحال حاضر  مسئولیتی ندارم ولی اگر بتونم کمک خواهم کرد انشا الله این پروژه هر چه سریعتر شروع شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها