یادداشت
گفتگو و گزارش

سیر تا پیاز سد صیدون از خوزستان تا کهگیلویه اسناد/ از تلاش های گذشته در جهت ایجاد هر دو سد تا خروج از ردیف اعتباری

سیر تا پیاز سد صیدون از خوزستان تا کهگیلویه اسناد/ از تلاش های گذشته در جهت ایجاد هر دو سد تا خروج از ردیف اعتباری

سیر تا پیاز سد صیدون از خوزستان تا کهگیلویه اسناد/ از تلاش های گذشته در جهت ایجاد هر دو سد تا خروج از ردیف اعتباری

در طی روزهای گذشته تیتر سوال و شبهه برانگیزی تحت عنوان سد آبریز یا سد صیدون؟ دو پروژه با یک کد در دو استان مختلف/ سازمان مدیریت استان پاسخ دهد فضای مجازی و حقیقی را تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که در نگاه اول خبر از نوعی تخلف و رسیدگی به پرونده متهم و یا متهمین به ذهن متبادر می شد که قبل از هرگونه توضیح و اظهارنظر مسئولان فعلی، رئیس سابق برنامه و بودجه استان وارادر به واکنش گردید و ضمن ارائه‌ ی توضیحاتی مختصر و به زعم نگارنده ناقص، درصدد آرام نمودن فضا برآمد اما در لابلای کلام از درد کهنه و عمیق، مطالبه ی به حق، علاج و نجات کهگیلویه و چرام و گناه نابخشودنی در عدم انجام آن بنام سد کلات پرده برداشت و حسرت ها را برانگیخت.

دکتر شهابی نسب گفت؛

مطالعات سد های «صیدون» و «آبریز» در قالب یک پروژه آغاز شده است و از این حیث ایرادی ندارد و روایتی از ماجرای سد کلات

اما برخی از اسناد موجود که نسخه های اصلی آن در برنامه و بودجه استان و کشور، وزارت نیرو و سازمان های متولی (ادارات کل آب و نیرو) استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند دربرگیرنده ی حکایت های غم انگیزی است که بر سر مردم رنجور شهرستان های کهگیلویه و چرام و دشت های تشنه اش آمده است و متاسفانه فریادرسی احساس نمی شود.

در اینکه سد صیدون با تلاش های مجدانه و رایزنی های فراوان سردار هاشمی پور طی مکاتبات صورت گرفته که در ذیل از نظر خوانندگان محترم می گذرد از خوزستان جدا و به مدیریت منابع آب کشور و سپس حوزه جغرافیایی  دیشموک الحاق شد.

اما نگرانی مهم تر اینجاست که این مطالبات به حق مردم (سد آبریز و صیدون) در لابلای مشاجرات سیاسی و مجازی گم شوند و پیگیری ها در جهت عملیات اجرایی و تخصیص بودجه به سرانجام نرسد

و مسئولانی که باید ادامه ی مسیر بدست آمده که در حکم فتحی بزرگ است به فراموشی و غفلت بینجامد، از زیر کار در رفته و تلاش و گزارشی به مردم ارائه ندهند.

اینجاست که تفاوت نگاه توسعه محورانه و زیر ساختی با نگاه انتصاباتی( مدیریت عزل و نصب) معلوم می شود که متضرر اصلی مردم هستند.

چرا مردم هنوز نمی دانند اسناد سد آبریز در جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ در کجا خاک می خورند؟

آب و نیرو؟ مدیریت منابع آب؟ وزارت نیرو و یا برنامه و بودجه؟

چرا میزان اعتبار تخصیصی و زمان اجرا در هاله ای از ابهام است؟

معلوم نیست مسئولان مستقیم از استاندار گرفته تا مسئولان آب استان و نماینده محترم در این رابطه چه کاره اند و کجا ایستاده اند؟

موضوعی که  در جهت تنویر افکار عمومی می بایست در توضیحات رئیس پیشین برنامه و بودجه استان به آن پرداخته می شد و نشد و همینطور بیان روند تلاش هایی که در گذشته‌ در این خصوص انجام شد.!!!

وقت، زمان و انرژیی که مسئولان در جهت منافع عمومی مردم مصروف داشته اند در حکم حق و سرمایه ی معنوی مردم است، بنابراین بایستی محفوظ بمانند تا تاریخ و همینطور آیندگان در مورد آن به قضاوت بنشینند.

حق مطلب این نیست که در یک جمله گذرا، سطحی و خیلی راحت گفته شود سد کلات بایکوت شد و سد آبریز در دستور کار قرار گرفت بلکه باید در این دو کلام مختصر (کلات و آبریز) که دریایی از درد و رنج و ظلم و بیم و امید و علاج هستند قصور و تلاش هر مسئول را مردم بدانند و این حق مردم و شایسته مسئولان وقت است.

سخن کوتاه و بخشی از اسناد در اختیار مردم شریف و فهیم قرار داده می شود؛ ...

سید حسین رهی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها