یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


اصرار از «کشاورزان»، انکار از «بانک»/ وضعیتِ قرمز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی صندوق قرض الحسنه مهر ایران

در حالی که به کرات مسولان استانی اعم از استاندار و معاون اقتصادی بر تعجیل بانک در پرداخت تسهیلات به مردم تاکید داشتند اما گویا بانک قرض الحسنه مهر ایران چندان اعتنایی به توصیه های مسولان نداشت و پرونده کشاورزان گیاهان دارویی بنیاد علوی استان کهگیلویه و

اصرار از «کشاورزان»، انکار از «بانک»/ وضعیتِ قرمز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی صندوق قرض الحسنه مهر ایران

اَفتونیوز| مسئولان اجرایی همگی  متفق‌القولند که بیکاری یکی از معضلات اصلی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. کم و کیف آمار بیکاری در استان  به گونه‌ای است که از آن با عنوان ابرچالش یاد می‌شود. واقعیت امر این است یکی از راه هایی که در سال‌های اخیر همواره برای کاهش بيکاري روی آن تاکید شده پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است.

بی شک همکاری بانک ها در پرداخت وام ها در زمان مناسب می‌تواند نقش مهمی در تحقق این اهداف داشته باشد.

در حالی که به کرات مسولان استانی اعم از استاندار و معاون اقتصادی بر تعجیل بانک در پرداخت تسهیلات به مردم تاکید داشتند اما گویا بانک قرض الحسنه مهر ایران چندان اعتنایی به توصیه های مسولان نداشت و پرونده  کشاورزان گیاهان دارویی بنیاد علوی استان کهگیلویه و بویراحمد ماه‌هاست که در این بانک خاک می‌خورد!

و به نظر می‌رسد گوش بانک قرض الحسنه مهر به توصیه های مسولان ارشد استان  بدهکار نیست.

یک منبع مطلع  در بنیاد علوی در گفت و گو با اَفتونیوز گفت، ما در بنیاد علوی بعنوان یک نهاد انقلابی تلاش داریم برای کاهش مساله بیکاری در استان وام های اشتغال زایی را توسعه  دهیم که این امر نیازمند سرعت عمل بانک هاست.

وی در ادامه افزود، در این میان وام های تسهیلات گیاهان دارویی به چند دلیل تسریع در پرداخت آنها دارای اهمیت بیشتری است.

وی خاطر نشان کرد، فصل کشت کشاورزان بین ۲۰ اسفند تا نیمه اول فروردین است و این یعنی اگر در مدت زمان مذکور تسهیلات به دست کشاورز نرسد عملا وی متحمل خسارت خواهد شد چرا که این کشاورز به بهای دریافت این تسهیلات گیاهان دارویی  قرارداد منعقد کرده و از فرصت دیگر کشت ها خود  را محروم ساخته است.

وی  گفت، بی شک پیامد عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک آبروی بنیاد در بین کشاورزان به خطر خواهد افتاد و ما برای فعالیت در حوزه اشتغال زایی به دلیل خلف وعده  در سال های  آینده دچار مشکل خواهیم شد.

همه این مسائل پیش آمده که  معاون اقتصادی استاندار در نشست تبصره ۱۶ از بانک‌های عامل خواست تا ۲۸ اسفند تمامی تسهیلات باقیمانده اشتغالزایی را پرداخت کنند و پیگیری های این رسانه نشان داده تاریخ ۱۴ اسفند خروجی جلسه در  استانداری پرداخت تسهیلات متقاضیانی که تشکیل پرونده داده ند اما در کمال بی توجهی پرداختی  صورت نگرفت.

بخاطر عدم همکاری بانک با وجود دستور اکید استاندار، برخی کشاورزان مجبور شدند نوع گونه خود جهت کشت رو تغییر دهند.

در پایان باید پرسید، چرا تعدادی از پرونده ی تشکیل شده کشاورزان در بهمن ماه همچنان پرداخت نشده است و در پایان اسفند ماه، بهانه‌ی پایان سال و تراز مالی آورده می شود.

لازم به ذکر است خبرنگار اَفتونیوز در چند نوبت سعی در برقراری ارتباط و پیگیری موضوع داشت اما پاسخی از طریق مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت نکرد.

(این رسانه آماده انتشار جوابیه بانک قرض الحسنه مهر ایران می باشد)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 محمد حسین درخشانی 1401/12/27 18:16:52

    واقعا واسه بنیاد متاسفم چون ما با خود بنیاد قرارداد بستیم و از کشت امسال عقب ماندیم چطوری میخوان زیر بار این مسولیت شانه خالی کنند .ب شخصه از طرح اشتغال زایی بنیاد خوشبین نیستم

    پاسخ
    • 1 - 1 سیما وحدتیان، کارشناس گیاهان دارویی شهرستان کهگیلویه پاسخ به : محمد حسین درخشانی 1401/12/28 18:25:6

      سلام، شما که می‌فرمایید با بنیاد علوی قرارداد بستید قطعا میشناسم شمارو، پس اگر خوشبین نیستین دلایلتون رو به ما اعلام کنید، اینکه بانک برای تراز بالای خودش از پرداخت تسهیلات متقاضیان سرباز زده، ربطش به بنیاد ندیم. بانک مهر با پرداخت به موقع، میتونست حسن نیت خودش نسبت به کشاورزان رو نشون بده. چرا بقیه استان ها پرداختی داشتیم ولی این استان نه؟ بانک مهر اعلام کردن، پرداختی ها بعد از عید از نظر ما پنج فروردین یعنی اتمام تعطیلی، آیا بانک با پرداخت در روز پنج فروردین به ما و شما اثبات می‌کنه که پای کار هست و هیچ سنگی قرار نیست جلوی کشاورزان بندازه؟

  • 2 علی رضا سیاوش نیا 1401/12/26 19:26:41

    متاسفانه موازی کاری در زمینه اشتغال نه تنها مشکل اشتغال را برطرف نکرده بلکه روز به روز هم نرخ بیکاری بالاتر می‌ره.الان کمیته امداد،بهریستی،بنیاد علوی و .. دارن تسهیلات تبصره 16را به بانک ها معرفی میکنند.اولا با چه ضمانت اجرایی این تسهیلات در زمینه اشتغال مصرف میشوند؟ و ثانیاً همه بانک ها دارای یک ظرفیت جهت پرداخت تسهیلات هستند و اگر بانک ها بدون توجه به الگوی منابع و مصارف خود تسهیلات پرداخت کنند به مشکل برخورد میکنند. و ثالثا یک طرفه به قاضی نرویم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها