یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد


تالار مرکزی یاسوج با اعتبار ۲۷۰میلیارد تومانی وارد فاز عملیاتی شد

درخشان تأکید کرد: این پروژه قرار است با اعتبار 270 میلیارد تومان طی سه سال به بهره‌برداری برسد.

تالار مرکزی یاسوج با اعتبار ۲۷۰میلیارد تومانی وارد فاز عملیاتی شد

امین درخشان _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگویی اظهار داشت، خلأهای بسیار جدی در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان وجود داشت که سعی کردیم بخشی از آنها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به تالار مرکزی شهر یاسوج گفت: این تالار در سال 1387 کلنگ زنی شد و تا حدود هشت سال با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. اما متأسفانه پروژه خوابید و در یک شرایط بلاتکلیف، راکد ماند.
وی ادامه داد: وقتی پیگیر شدیم، دیدیم نه اعتبارات ملی و نه استانی برای آن وجود ندارد.
درخشان افزود: در حالی که در سال 1396، تنها 60 میلیارد تومان می‌توانست آن را راه بیندازد، حالا بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه 50 درصد از ظرفیت ما صرف پیگیری پروژه تالار مرکزی یاسوج شد، گفت: حالا این پروژه به‌طور کامل تعیین تکلیف شده و هم‌اکنون وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.
درخشان تأکید کرد: این پروژه قرار است با اعتبار 270 میلیارد تومان طی سه سال به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه به دیگر زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: پروژه فرهنگی شهرستان لنده با اینکه بیش از ده سال کد و اعتبار داشت، اما فاقد زمین بود که ما آن را تعیین تکلیف کردیم و زمینش را از منابع طبیعی گرفتیم.
وی افزود: پروژه پردیس گچساران تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بین دو تا سه میلیارد تومان داشت. اما امسال اعتبارش را به 23 و نیم میلیارد تومان رساندیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات تملک و دارایی فرهگ و ارشاد از سه و نیم میلیارد در سال 1400 را به بیش از 30 میلیارد تومان در سال 1401 رسانده‌ایم که نشان دهنده رشد حدود 900 درصدی آن است.
وی ادامه داد: قطعاً با تخصیص خوبی که دولت داده، شاهد حرکت خوبی در پروژه‌های فرهنگی و هنری استان خواهیم بود.
درخشان گفت: در کهگیلویه دو مجتمع فرهنگی و هنری داریم که با وجود اینکه تکمیل هستند، اما نیاز به کمی تعمیر و تجهیز دارند. در شهرستان بهمئی نیز نیاز به اعتبار وجود داشت که آن هم پیش‌بینی شده است؛ همچنین فرهنگ‌سرای باشت در سال 1402 کلنگ‌زنی خواهد شد. برای زمین فرهنگ‌سرای چرام نیز رایزنی کرده و زمین فرهنگ‌سرای مارگون را نیز گرفته‌ایم.
وی در ادامه به سالن سینما در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به استان، برای ساخت سینما در دو شهرستان دنا و بهمئی پیگیری‌هایی انجام دادیم؛ اما گفته شد که شهرستان‌ها باید از نظر جمعیت، به حد لازم جمعیتی رسیده باشند.
وی افزود: با اینکه شهرستان دنا شاید با مشکل جمعیتی روبرو باشد، اما در شهرستان بهمئی که مشکل تعداد جمعیت ندارد، حتماً با ساخت سینما موافقت خواهد شد./کبنا
 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها