یادداشت
گفتگو و گزارش

حاشیه نگاری جلسه دانشگاه علوم پزشکی؛


شور و حرارت جلسات معارفه مدیران را چگونه تحلیل کنیم؟

در زمانه ای که قدرت مدیران به دلیل کاهش وظایف و اختیارات دولت ها در بسیاری از جوانب در حال کاهش است این هم شور و حرارت برای انتصاب و عزل مدیران با چه منطقی توجیه پذیر است.

شور و حرارت جلسات معارفه مدیران را چگونه تحلیل کنیم؟

اَفتونیوز| صیاد خردمند: تصویر بالا نه یک تصویر تبلیغاتی قبل انتخابات و نه یک نشست فرهنگی است که در تالار برگزار می شود.

در زمانه ای که قدرت مدیران به دلیل کاهش وظایف و اختیارات دولت ها در بسیاری از جوانب در حال کاهش است این همه شور و حرارت برای انتصاب و عزل مدیران با چه منطقی توجیه پذیر  است!

البته این موضوع مربوط به یکی دوسال نیست و جلسات معرفی مدیران همواره با ازدحام جمعیت برگزار می شده است.

شب و روز در تریبون ها از آسیب های فرهنگی و اجتماعی گفته میشود اما در جلسه اداری مربوط به یک دستگاه خاص هر فردی از جایی وارد جلسه می شود چرا که فامیل و آشنای فلان مدیر است.

ازدحام و شلوغی جمعیت در یک جلسه اداری با چه منطقی توجیه پذیر است و در این بین، قلم ما رسانه ها چه کسی را مورد نقد قرار دهد ؟ مدیران؟ مردم ؟

بیاید کمی با خودمان صادق باشیم، در کهگیلویه و بویراحمد تفکر های قومیتی و طایفه هر روز در سطعی وسیع تر در حال بازتولید و برجسته سازی است.

تا چند سال پیش بسیاری معتقد بودند با ورود به مدرنیته و گسترش رسانه و شبکه های اجتماعی انگاره های قومیتی رنگ می بازد، چرا که فرد در معرض پیام های فراقومی، ملی و فرا ملی قرار می گیرد. گفته می‌شد تعلقات قومیتی و روابط خویشاوندی رنگ می‌بازند و جهت گیری های سمت و سوی عقلانی به خود میگیرند، اما در استان ما شاهد آن هستیم رسانه ها و شبکه های اجتماعی در ابعادی وسیع تر بک گراند های قومی را بازنشر می‌دهند.

امروزه شور و حرارت جلسات معارفه را باید در میدان تحلیل قومیت تحلیل کرد، میدانی که رفتن یک مدیر و آمدن یک مدیر دیگر به معنای غلبه یا شکست طایفه یا قومی تفسیر و تحلیل می شود و در چنین شرایطی نزاع یا اختلاف بین دو مدیر در سطح دو طایفه یا قوم تعمیم پیدا کرده و جامعه را با آسیب ها و پیامد های بیشتری  مواجه خواهد کرد.

 

در این مجال نیت بر موعظه و قلم رانی  و سخن دانی نیست و حتی اگر نگارنده چنین نیتی داشت،بی شک در این روزهای استان کهگیلویه و بویراحمد  صحبتِ نگارنده چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد و خریداری ندارد!.

لاجرم تعلقات قومیتی و طایفه ای در مبحث انتصابات، با هدف تقسیم پستها و مناصب مختلف به عنوان «غنیمت» در میان خویشان و اطرافیان و بدون توجه به عواقب منفی اینگونه عزل و نصب ها در سرنوشت یك منطقه آثار سوء خواهد داشت.

به بهای یک پست و میز مردم علیه مردم، شهر علیه شهر، طایفه علیه طایفه قرار خواهد گرفت و سرمایه های اجتماعی این استان که در طول سال‌های سال شکل گرفته و رسوب یافته منهدم خواهد شد. مساله تقابل دو پست نیست؛ تضاد دو طایفه است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/29 19:31:52

    واقعا" این استان به حال خود رها شده است و حتی دستگاههای ناظر و مسئول هم بخاری از آنها بلند نمی شود؛کجای عالم دیدید یه مراسم معرفه به میتینگ انتخاباتی همراه با ساز و دهل و رقص و لباس غری تبدیل شود و تمام همان مدیرانی که مبنای مدیریت شان فقط خویشاوندی است نه شایستگی حتی فرماندار ضعیف ... و...همه محل کار را رهاکنند و بیان با چقه و زناره و ...نمایش بدن؛غم بارتر این که معاون سیاسی استاندار هم که با آنها نسبت دارد و هشت سال در دولت قبل فرماندار بوده،به عنوان مسئول شرکت می کند و کلی هم کیف می کند.حالاقراره این آقا سال ۱۴۰۲ انتخابات بی طرفانه برگزار کند؟!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1401/12/28 12:0:54

    مماشات و سهل انگاری نهادهای مسئول در قبال این مسائل،خطراتی را متوجه استان خواهد کرد که جبران ناپذیر است.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1401/12/28 1:34:30

    درود بر نگارنده متن حق مطلب را بخوبی ادا نمودی بحث سهم خواهی و زیاده خواهی باعث عدم ثبات مدیریتی شده و بانی این عامل نمایندگان هستند بنظر می شد نمایندگان وظایف ذاتی خود را فراموش کرده اند و ضعف کارایی خود را با چینش مدیران در بدنه دولت جبران میکنند تا کف رای خود. را در انتخابات تثبیت کنند استانی با این همه منابع غنی و خداد ادی اما محروم نمایندگان نتوانستند مطالبات عمومی مردم را برآورده کنند د برای راضی نگه داشتن حداقلی هر بار از یک طائفه و گروه مدیر انتخاب میکنند و استان ما همچنان محروم و کم برخوردار جوانان جویای کار سرازیر به استان های همجوار

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها