یادداشت
گفتگو و گزارش

عملکرد یکساله فرمانداران در گفت وگوی اختصاصی با اَفتونیوز


روانبخش دیهیمی : اعتقادی به اختلاف جنسیتی در بین مدیران ندارم/ نسبت سال گذشته ۴۶ درصد افزایش بودجه داشته ایم/ حقابه گچساران از سد چمشیر محفوظ است

این رسانه در نظر دارد به مناسبت پایان سال در طی سلسله گفت و گوهای با فرمانداران استان وضعیت فعالیت دولت در سطح فرمانداری ها را مورد بررسی قرار دهد، روان بخش دیهیمی خوب فرماندار شهرستان گچساران در این بخش به گفت و گو با اَفتونیوز نشسته است.

روانبخش دیهیمی : اعتقادی به اختلاف جنسیتی در بین مدیران ندارم/ نسبت سال گذشته ۴۶ درصد افزایش بودجه داشته ایم/ حقابه گچساران از سد چمشیر محفوظ است

اَفتونیوز|  این رسانه در نظر دارد به مناسبت پایان سال در طی سلسله گفت و گوهای با فرمانداران استان وضعیت فعالیت دولت در سطح فرمانداری ها را مورد بررسی قرار دهد، روان بخش دیهیمی خوب فرماندار شهرستان گچساران در این بخش به گفت و گو با اَفتونیوز نشسته است.

اَفتونیوز: در یک سال اخیر در اغلب شوراهای شهر اختلافاتی وجود داشته و با توجه به اینکه رئیس هئیت تطبیق شوراهای اسلامی شهرستان و نظارت بر شوراها و شهرداری ها با شخص فرماندار است، در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

فرماندار:در کمیته تطبیق صرفا مصوبات شورا با قانون تطبیق داده می شود و جلسات این کمیسیون بدون وقفه در حال انجام است و کمیته تطبیق شهرستان لوح تقدیر بهترین کمیته تطبیق را به پاس مصوبات تصویبی و نظم و تداوم جلسات دریافت کرده است، شاید در میان اعضای شورا و شهردار اختلافی باشد اما این اختلاف باعث ایجاد خللی در روند کار شورا یا شهرداری نشده است .

اَفتونیوز : تناسب جنسیتی در پست های مدیریتی یکی از اصولی است که وزارت کشور همواره روی آن‌ها تاکید دارد آیا فرمانداری عدالت جنسیتی را در انتصابات شهرستان در نظر داشته است؟

فرماندار: به طور کلی اعتقادی به اختلاف جنسیتی در مدیریت ندارم و در حال حاضر دو مدیر خانم در شهرستان در جایگاه ریاست دو بیمارستان بی بی حکیمه و رجایی داریم.

باید ذکر کرد یکی از شرایط مدیریت رضایت یک مدیر برای تصدی پست است و با توجه به اینکه مدیریت شغل پر تنشی است خانم ها کم تر پست مدیریت را می پذیرند اما در سطح شهرستان در سمت معاون و مسئول واحد اداره ها از ظرفیت خانم ها استفاده شده است .

اَفتونیوز:  طی سال گذشته با مشکل قطعی آب در سطح شهر گچساران روبه رو بودیم و در واقع بحرانی برای شهرستان بود ، علت چه بود و چه تدابیری اندیشیده شده که در آینده شهر با چنین بحرانی رو به رو نشود؟

فرماندار: ما مشکل کمبود آب با توجه به وجود دو سد کوثر و چمشیر و دو رودخانه دائمی زهره و خیرآباد نداریم و مشکل تجهیزات بود.

به محض اطلاع از وضعیت، جلسه ی ستاد بحران با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب برگزار شد و مصوباتی برای برطرف شدن مشکل داشتیم.

برای رفع فوری مشکل پمپ ها را جهت تعمیر به اهواز ارسال کردیم که مشکل تجهیزات سریع حل شود و آب شهر وصل گردد.

تعدادی پمپاژ و الکتروپمپ از گذشته وجود داشته که خراب بودند و نیاز به تعمیر بود مصوب شد برای تعمیر به مشهد فرستاده شوند که به عنوان پمپ جایگزین در انبار موجود باشند.

با همت استاندار و رایزنی مدیرعامل آبفای استان قرار شد ۲ پمپ جدید برای شهرستان و همچنین هزینه تعمیر سایر پمپ ها تامین شود که انشاالله درآینده با چنین مشکلی روبه رو نشویم .

اَفتونیوز: حوزه عمرانی و زیر ساخت در یک سال  اخیر  چه پروژه های افتتاح شده است ؟

فرماندار: به طور کلی سعی دولت بر تکمیل و افتتاح طرح های در دست تکمیل بوده و در دهه فجر ۶۶ پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد که ۵۰ پروژه افتتاح و ۱۶ پروژه کلنگ زنی شد و یکی از عظیم ترین طرح های کلنگ زنی شده کشت گلخانه ای هیدروپونیک با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده .

در بحث نهضت ملی مسکن ۱۷۳۰ واحد در حال انجام است که از لحاظ پیشرفت در سطح استان نسبت به شهرستان ها جایگاه اول رو داریم، در بحث آبرسانی به عشایر احداث ۲۸ مخزن آب رو داشتیم، در بحث ورزش ۲۱ چمن مصنوعی در سطح مدارس شهرستان رو داشتیم، در بحث برق اصلاح و بهینه سازی جهت پایداری شبکه و مقاوم سازی برق با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون رو داشتیم .، در بحث پروژه های عمرانی در بخش مرکزی از محل اعتبارات دهیاری ها ۱۰۶۵۰ مترمربع سنگ فرش، ۷۰۰ مترمربع چمن ،۱۶۵۰ متر مربع جدول گذاری، ۵۷۰ مترمربع کانال، ۳۷۰۰ مترمربع بلوار،کاشت ۱۴۸۰ اصله درخت در جهادکشاوزی مجتمع تولید گوشت سفید با پیشرفت ۸۰ درصد جز پروژه های مهم شهرستان است، در بحث شهری ۱۰۹میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان جدول گذاری ، بهسازی معابر و زیر سازی معابر،در بحث بنیاد مسکن اسفالت و زیرسازی معابر روستاها ۱۴۴۰۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون داشتیم، در بازسازی بافت فرسوده ۲۱۵ فقره با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بهسازی ۲۲۵ فقره با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، در بحث راهداری ۷ پروژه در حال حاضر با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان در حال انجام داریم ،گازرسانی به پتروشیمی و آب گیری سد چمشیر جز دست آورد های مهم بود، در بحث منطقه ویژه اقتصادی در حال رایزنی جهت حل معارضات هستیم،در حال اخذ مجوزهای لازم برای پتروپالایشگاه گچساران هستیم که در سفر دوم هئیت دولت کلنگ زنی صورت بگیرد. ۰سعی شد به صورت مختصر تعدادی از پروژه های مهم در طی یک سال اخیر بیان شود و پروژه های ریز و جزئیات ریز رو بیان نکردم 

اَفتونیوز : فرمانداری گچساران در یک سال اخیر چقد اعتبار از ردیف های مختلف جذب کرده است؟

فرماندار: طبق روال موجود در سال گذشته بودجه شهرستان از محل منابع استانی ،توازن و نفت تامین شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ ،۴۶ درصد افزایش بودجه داشتیم و تا الان ۶۲ درصد تخصیص داشتیم .

اَفتونیوز : فرمانداری دستورالعمل هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی مانند سرقت، اعتباد، مقابله با مشروبات الکلی و... می‌تواند تدوین و اجرا کند چه تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است؟

برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به کار فرهنگی وجود دارد ،کارگروه های مختلفی در سطح شهرستان از جمله کارگروه مبارزه با مواد مخدر، زنان ، جوانان ،اقامه نماز ،امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت های اجتماعی در حال فعالیت هستند ‌.

کارگروه مبارزه با مواد مخدر امسال در سطح شهرستان فعالیت چشمگیری داشته و کشفیات قابل ملاحظه ای نیز داشتند.

در بحث کار فرهنگی چندین جلسه با معتمدین و منتفذین شهر و روستا داشتیم.

آموزش خانواده ها در زمینه های مختلف از طریق آموزش وپرورش در مدارس و همچنین همکاری با دیگر ادارات و نهادها درزمینه کاهش آسیب های اجتماعی را داشتیم.

در حوزه کمیته امداد و بهزیستی سعی بر کار بسیار شده که این تنش های فرهنگی کاهش پیدا کند.

اَفتونیوز :سد چمشیر مورد نقد افکار عمومی است ( دلایل زیست محیطی، نداشتن سودی برای شهرستان) از طرف شما چه اقداماتی صورت گرفته است؟

سهمیه حق آبه شهرستان از سد چمشیر محفوظ و به صورت سالیانه مقدار ۱۲۵ میلیون متر مکعب است که ۶۰ میلیون مترمکعب در بحث کشاورزی و ۶۵ میلیون مترمکعب در بحث صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

اَفتونیوز : در مورد مشکلاتی مانند تخلفات نانوایی ها، قیمت مرغ، نقش عاملین و در کل ثبات بازار چه اقداماتی صورت گرفته است؟

فرماندار: در بحث نانوایی ها نظارت ها به صورت دقیق تری اعمال شده و اگر تخلفی در زمینه کم فروشی یا موعد زمانی بوده به صورت کسر سهمیه آرد مقابله کردیم و در این زمینه قطعا گزارشات مردمی کمک کننده خواهد بود و همواره پیگیر گزارشات مردمی بوده ایم .

افزایش قیمت ها کلی است و در بحث تنظیم بازار کمیته تنظیم بازار با عضویت اداره های صمت، جهادکشاورزی و تعزیرات در حال فعالیت است و جلسات به صورت مداوم برگزار می شود .

برای توزیع اجناس تنظیم بازار همواره نظارت وجود داشته و عاملین مشخص بودند و حتی مواردی بود که در روند توزیع نیز نظارت داشتیم که مشکلی نباشه و خدا را شکر مشکلی در توزیع نبوده است

 

اَفتونیوز :  بر اساس مصوبات  کارگروه اشتغال فرمانداری چقدر وام اشتغال زایی ( روستا و شهر ) به اقشار مختلف اختصاص یافته است؟

فرماندار: در خصوص تبصره ۱۶ ، ۲۳۸ میلیارد وام اشتغال زایی پرداخت شده است .

اَفتونیوز :ریاست شرکت نفت غیربومی است و انتقادات زیادی به این مجموعه وجود دارد ،آیا فرماندار به این قضیه نظارتی دارند ؟

فرماندار: با توجه به اینکه ریاست شرکت نفت توسط فرمانداری معرفی نمی شود در این مورد اظهار نظر نکنم بهتر است .

 

اَفتونیوز : در سطح فضای مجازی بیان شده که شرکت تهران جنوب با ۵۰۰ کارگر بومی تعطیل شده است ،آیا پیگیری در این باب داشته اید؟

فرماندار : با اقای جزایری صحبت کردم ، ظاهرا حقوق کارگران از طرف پیمانکار پرداخت نشده که پیمانکار را موظف به پرداخت کردند و بحث تعطیلی صحت ندارد و شرکت به کار خود ادامه می دهد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها