یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های آخر سال شهردار گچساران؛ از بی عدالتی در خدمات رسانی به برخی محله ها تا جزئیات طرح تفصیلی

وی اضافه کرد، طرح تفضیلی هر ده سال یکبار به فراخور تغییرات جمعیت، ساختار شهری که اتفاق می افتد بازنگری می شود و ممکن است در سال ۱۴۰۵ بازنگری در طرح تفضیلی رخ دهد، در مقطع بازنگری طرح تفضیلی شهرداری می تواند پیشنهادات، درخواست ها،افزایش محدوده ها، الحاق ها، نیازمندی هایی که وجود دارد را به راه و شهرسازی اعلام کند تا در طی فرآیندهای قانونی تغییرات لازم اعمال گردد.

صحبت های آخر سال  شهردار گچساران؛ از بی عدالتی در خدمات رسانی به برخی محله ها تا جزئیات طرح تفصیلی

اَفتونیوز| در پی انتشار مطلبی تحت عنوان بن بستی چند محله در سایه بی توجهی شهرداری گچساران، این رسانه پیرامون مشکلات عمده ی مناطق رزمندگان، ۱۰۸، علامه طباطبایی، خندق و محلاتی گفت و گویی اختصاصی را با شهردار گچساران انجام داده است که بخشی از آن  در ادامه آورده می شود.

قشقایی شهردار گچساران در رابطه با وضیعت زمین های پشت لوله شرکت نفت و گلایه مالکان این زمین ها اظهار داشت، 

فرآیند تهیه طرح های تفصیلی در اداره راه و شهرسازی استان توسط مشاورین ذی صلاح انجام می شود و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ می شود، ما مکلف هستیم هر آنچه در طی طرح های تفضیلی ابلاغ می شود را پیگیری و انجام دهیم و هر جا نیاز به اصلاحاتی باشد یا طرح تفضیلی مغایرتی داشته باشد ما از طریق کمیسیون ماده ۵ که دبیرخانه آن در اداره راه و شهرسازی و به ریاست معاونت عمرانی است اصلاحات لازم را انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد، آخرین طرح تفضیلی که حال مبنای کار شهرداری است سال ۹۵-۹۴ ابلاغ شده است و زمین های مورد بحث (زمین های ۱۴۰ هکتاری تعاونی سپاه ) خارج از محدوده ی طرح تفضیلی هستند.

وی اضافه کرد، طرح تفصیلی هر ده سال یکبار به فراخور تغییرات جمعیت، ساختار شهری که اتفاق می افتد بازنگری می شود و ممکن است در سال ۱۴۰۵ بازنگری در طرح تفضیلی رخ دهد، در مقطع بازنگری طرح تفضیلی شهرداری می تواند پیشنهادات، درخواست ها،افزایش محدوده ها، الحاق ها، نیازمندی هایی که وجود دارد را به راه و شهرسازی اعلام کند تا در طی فرآیندهای قانونی تغییرات لازم اعمال گردد.

این مدیر حوزه شهری در مورد پرداخت هزینه شهرداری توسط مالکین این زمین ها تصریح کرد،   ممکن است در زمان قبل از ابلاغ طرح تفضیلی توافقاتی هم با شهرداری وقت صورت گرفته باشد اما بعد از اعلام طرح تفصیلی قانون گذار اجازه نمی دهد مجوزی بدهیم

طرح بلواری که از باغ فردوس شروع می شود و با گذشتن از جاده آبگرمو و در بر گرفتن لوله ی شرکت نفت به جاده ی دیل متصل میشود چرا هر ساله کلنگ زنی می شود اما ادامه نمی یابد؟مانع اجرایی چیست؟

شهردار گچساران گفت،  بلوار ذکر شده از بلوار شهید حسینی پور به جاده آبگرمو متصل و پشت محلاتی حرکت می کند تا به جاده ی دیل برسد و از آنجا تا شهرک نفت ادامه پیدا می کند و در ادامه به سمت مسکن مهر تا نهایتا به ورودی شهر از سمت شیراز می رسد،  این بلوار یک بلوار حیاتی و بسیار مهم و جمع کننده برای شهر محسوب می شود که تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک عبوری محور ولیعصر خواهد داشت.

دلیل عدم اجرای این بلوار معارضات مالکین و تعاونی هاییست که در مسیر این بلوار قرار دارند، مقاطعی که کار شده این معارضات رفع شده و می شود بخشی را کار کرد.

وی افزود، این بلوار در دستور کار قرار دارد و انشاالله در سال آینده  مقاطعی که معارضات آن برطرف شده باشد را کار می کنیم، 

مناطق ۱۰۸، رزمندگان، محلاتی، علامخ طباطبایی و خندق و…  نسبت به سایر نقاط خدمات کمتری دریافت کردند، سرانه های عمومی حاصل از تفکیک در محدوده های مورد اشاره متاسفانه از بین رفته است و این موضوع باعث شده که این مناطق سرانه ی عمومی کمتری داشته باشند.

قشقایی افزود،  برای معابر خاکی محلات مورد اشاره در سال جاری پیش بینی آسفالت انجام گرفته و در حال حاضر پیمانکار در محلاتی مشغول انجام جدول گذاری می باشد.

وی در ادامه گفت، انشاالله برنامه داریم بیشتر پروژه های زیر ساختی نظیر دسترسی ها، جدول و آسفالت را در مرحله ی اول در این مناطق انجام دهیم .

در این مناطق در حال تملک زمین برای بحث پارک و فضای سبز هستیم و باید مسیر قانونی خود را طی کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها