یادداشت
گفتگو و گزارش

توجه ویژه به زنان در سفر رئیس جمهور

مدیرکل امور بانوان استانداری در جلسه طرح و پروژه های سفر ریاست جمهوری به ریاست استاندار خواهان توجه ویژه به حوزه زنان در دور دوم سفر ریاست جمهوری شد.

توجه ویژه به زنان در سفر رئیس جمهور

اَفتونیوز| مدیرکل امور بانوان استانداری در جلسه طرح و پروژه های سفر ریاست جمهوری به ریاست استاندار خواهان توجه ویژه به حوزه زنان در دور دوم سفر ریاست جمهوری شد.

مدبرنژاد گفت در سفر قبلی مصوبات چندانی در حوزه زنان وجود نداشت اما ما انتظار توجه ویژه در این سفر داریم.

وی طرح هایی را برای دور دوم سفر ریاست جمهوری ارائه داد

تاسیس مرکز جامع حمایت و توانمند سازی بانوان رها شده از آسیب های اجتماعیمانند بانوان رها شده از اعتیاد؛ توانمند سازی و آموزش زنان روستایی و عشایری، حمایت از صندوق های خرد زنان روستایی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان، حمایت از زوج های نابارور در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض، احداث بازارچه مشاغل خانگی و کارآفرینی بانوان در شهرستان های استان، تجهیز و تأسیس مراکز درمان ناباروری، احداث مجموعه ورزشی بانوان، تاسیس مرکز کاهش آسیب ها و حمایت از زنان آسیب دیده، اختصاص اعتبار برای مراکز غربالگری زنان، بیمارستان تخصصی مادر و کودک، تخصیص اعتبار برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی حوزه زنان، تاسیس خانه امن، مراکز مشاوره خانواده محور در تمامی شهرستان ها، پیگیری برای ساخت سرویس های بهداشتی برای مناطق عشایری از جمله درخواست های مدبرنژاد بود.

ایده جالب وی احداث و تکمیل پارک های بانوان در شهرستان های استان بود البته نه به شکلی که هم اکنون در برخی شهرستان ها وجود دارد بلکه پارک هایی که دارای مرکز رشد، مرکز کارآفرینی،مرکز مشاوره، اتاق کودک و به طور کلی با امکانات ویژه باشد.

مدبرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به بانوان شاغل دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم که در این سفر در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار لازم جهت راه اندازی اتاق کودک در ادارات استان تخصیص داده شود.

وی در پایان به جاده‌های صعب‌العبور عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: جاده‌ های عشایری مشکلات زیادی را برای زنان خصوصا مادران باردار ایجاد کرده است و مانعی برای رساندن به موقع زنان به نزدیکترین مرکز درمانی هستند که این موضوع در دستور کار قرار گیرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها