یادداشت
گفتگو و گزارش

قدردانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد جهاد کشاورزی استان در تامین و توزیع اقلام اساسی

معاون اقتصادی استاندار ضمن تشکر از سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این سازمان مدیریت خوب و موفقی در بحث نظارت بر بازار انجام داده که این نظارت پیوسته و جاری بوده و از اسفند ماه نیز تشدید نظارت ها انجام گرفته است.

قدردانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد جهاد کشاورزی استان در تامین و توزیع اقلام اساسی

به گزارش اَفتونیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، احسان عسگری و سید علی معتمدی پور به اتفاق معاون تعزیرات حکومتی استان و در راستای اجرای تشدید کنترل و نظارت بر بازار، عصر امروز به صورت سرزده از بازار مواد غذایی در سطح شهر یاسوج بازدید میدانی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در حاشیه این بازید اظهار داشت: تیم اقتصادی استان در راستای مدیریت بازار و همچنین تامین و نظارت اقلام اساسی، به صورت منطقی و حساب شده بر بازار نظارت داشته تا قیمتها از چارچوب منطقی خود خارج نشوند.

دکتر احسان عسکری افزود: امروز بازدیدهایی از فروشگاه های گوشت قرمز، مرغ، میوه و نانوایی انجام شد. با توجه به بررسی های میدانی و به اذعان مدیران ملی و استانی، گوشت قرمز در استان ما در راستای رفاه مردم قیمت گذاری شده است. اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما بالا بودن قیمت ها در سطح کلی و در کشور می باشد.

وی عنوان کرد: رویکرد ما در نظارت بر بازار دو جانبه است و در چارچوب توانایی و اختیاراتی که داریم سعی خواهیم کرد تا مصرف کننده و تولیدکننده هر دو منطقی رفتار کنند.

وی ضمن تشکر از سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این سازمان مدیریت خوب و موفقی در بحث نظارت بر بازار انجام داده که این نظارت پیوسته و جاری بوده و از اسفند ماه نیز تشدید نظارت ها انجام گرفته است.

وی گفت: در این بازدید طیف کیفیت ضعیف تا مرغوب میوه، گران فروشی و کم فروشی مشاهده شد که هر اندازه اختیارات قانونی ما اجازه دهد برخورد خواهد شد.

عسگری با اشاره به عرضه مطلوب میوه شب عید عنوان کرد: به اقرار رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از سردخانه استان، میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد بهترین کیفیت را در کشور دارا بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم اقتصادی استان به مسائل اشراف کامل داشته و به صورت پیوسته نظارت خود را بر بازار اعمال خواهند کرد و همچنین با متخلفانی که مشاهده یا گزارش داده شود برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تیم اقتصادی استان برنامه های منسجم و مستمری را در راستای تامین و تنظیم بازار پیگیری می نماید.

 سید علی معتمدی پور عنوان کرد: سطح کلی قیمت ها به نسبت قبل بالاتر رفته اما با توجه به رصد سایر استان ها و همچنین بررسی وضعیت تولید تا مصرف، قیمت ها نسبتا مناسب بود. البته تخلفاتی نیز وجود داشت که برخور قانونی صورت می گیرد.

 

وی اظهار داشت: تشدید نظارت ها بر بازار از اوایل اسفند ماه شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد و این نظارت ها علاوه بر مرکز استان در همه شهرستان ها استمرار خواهد داشت.

رئیس قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: مجموعه جهاد کشاورزی و تیم اقتصادی استان تلاش خواهد کرد اول تامین کالا صورت گیرد و سپس نظارت و تنظیم بازار به نحو مطلوب انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه موجودی کافی از گوشت قرمز، مرغ گرم، میوه و سایر اقلام اساسی در بازار وجود داشت، افزود: در این بازدید میدانی تعداد محدودی از کسبه بودند که بالاتر از قیمت مصوب و ابلاغ شده فروش داشتند یا میوه درجه دو را به قیمت میوه درجه یک می فروختند، که همکاران ما نسبت به جریمه آن ها اقدام کردند.

معتمدی پور تصریح کرد: قطعا متخلفانی وجود دارند و مصرف کنندگان محترم می توانند با سامانه 124 تماس گرفته تا همکاران ما در محل حضور یافته و اقدام قانونی لازم انجام شود.

متولی ارشد بخش کشاورزی استان در پایان ابراز امیدواری کرد با وجود مشکلاتی که وجود دارد تلاش می شود به یاری خدا رضایت عمومی جلب شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها