یادداشت
گفتگو و گزارش

کمبود سرم در مراکز بهداشتی شهرستان دنا

مردم از کمبود سرم در درمانگاه‌های شهرستان دنا به شدت گلایه‌مند هستند.

کمبود سرم در مراکز بهداشتی شهرستان دنا

اَفتونیوز| کمبود سرم و انواع آمپول های تقویت کننده در دو درمانگاه سی‌سخت و پاتاوه موجب نگرانی در بین بیماران مراجعه کننده به این مراکز شده است.

کمبود سرم و انواع آمپول های تقویت کننده قبل از عید تا کنون در درمانگاه شهر سی سخت و پاتاوه مشهود بوده و بارها بیماران اعتراض کرده‌اند اما تا به امروز ۱۲ فروردین ماه هیچ واکنشی از سوی مسئولان بهداشتی شهرستان دنا مشاهده نشده است.

برخی از بیماران و مرجعه کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی سخت اظهار داشتند که از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ تا به امروز برای مداوای ساده و سرماخوردگی به درمانگاه سی سخت مراجعه می کنیم ولی متاسفانه سرم وجود ندارد و برخی دیگر از داروهای اساسی مورد نیاز دیگر که باعث می شود به شهر یاسوج برویم و داروهای خود را با هزینه های اضافی تهیه کنیم.

فروشنده داروخانه درمانگاه سی سخت گفت: قبل از عید تا الان مشکل کمبود سرم داریم ولی مهمتر از آن نبود انواع آمپول های تقویت کننده و مسکن است که هیچ موجودی نداریم و تا زمانی که آمپول های تقویت کننده موجود نباشد سرم به تنهایی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و نمی‌تواند اثربخش باشد.

پزشک درمانگاه سی‌سخت در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در هر دو  درمانگاه سی‌سخت و پاتاوه شیفت هستم و روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار مراجعه کننده داریم که طبق روال اشتباه گذشته و باور غلط و تجویز بی رویه سرم، همه انتظار دارند که برایشان سرم تجویز شود ولی در واقع در حدود ۱۵الی ۲۰درصد بیماران به سرم احتیاج دارند که متاسفانه برای  همین مقدار هم با مشکل مواجه هستیم.

این روزها با شروع پیک کرونا و آنفولانزا و تعطیلات نوروز و هجوم گردشگران به شهر سی سخت آیا مسئولان بهداشت و درمان دنا نباید تمهیدات لازم را برای این روزها داشتند و نسبت به تهیه این داروهای ضروری اقدام می کردند لذا از مسئولان جای سؤال است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها