-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
-
صبر استراتژیک جمهوری اسلامی نباید نقطه ضعفی در قبال دشمن باشد
سید علی کشاورز
-
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
یعقوب درویشیان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
- جوانان کهگیلویه وبویراحمدی در گیرو دار مشکلات ازدواج
- تلههایی که در کهگیلویه و بویراحمد جان میگیرند
- عکس| خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی از نگاه ایستگاه فضایی بینالمللی
- ساخت سد، آری یا خیر؟
- مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟
- فاجعه زیست محیطی اطراف یاسوج و آشنایی با دهیاران بیتدبیر+ تصویر
- معارضات محلی در تنگ کبوتری یاسوج پروژه آبرسانی را متوقف کرد
نامه نماینده گچساران به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس؛
سید ناصر حسینی بابت تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کرد
نماینده مردم گچساران در مجلس طی نامهای به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ بابت طرز کار و ترک فعل سازمان برنامه و بودجه بابت تأخیر در پرداخت حقوق جامعه فرهنگیان شکایت کرد.
اَفتونیوز| به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، متن نامه سید ناصر حسینیپور به ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس به شرح ذیل است:
برادر ارجمند جناب آقای پژمانفر
ریاست محترم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی
با سلام و تحیات الهی
«در اقتصاد آموزش و پرورش، معیشت معلّمان، یکی از الزامات است. محدودیّتهای دستگاههای دولتی را میدانیم؛ بیگانه نیستیم از محدودیّتها و اشکالاتی که وجود دارد، ولیکن بایستی همّت در مسئولان دولتی این باشد که این بخش را مورد توجّه ویژه قرار بدهند. همانطور که عرض کردیم، این سرمایهگذاری است؛ این بازده دارد؛ این ارزشافزوده تولید میکند؛ این یک خرج و هزینهی صِرف نیست؛ این بایستی جزو مسائل درجهی یک ما در مدیریّتهای دولتی و در تصمیمهای دولتی باشد. » اینها تنها بخشی از تأکیدات صریح رهبر معظم انقلاب در خصوص نظام معیشتی معلمان است.
در خصوص تأخیر در پرداخت حقوق جامعه آموزش و پرورش، لازم دیدیم درخواست بررسی اتفاق رخ داده نسبت به شیوه و «طرز کار» سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش را در اولویت اول، مورد بررسی و ورود جدی قرار دهیم، چرا که نتایج بررسیها نشان میدهند که برخلاف آنچه کمیته تحقیق دولت اعلام نموده است، وزارت آموزش و پرورش طبق قانون عمل کرده و متأسفانه سازمان مدیریت و برنامهریزی در این خصوص قصور کرده است و همین قصور سازمان مدیریت در تخصیص اعتبار مورد نیاز و در عمل به قانون، موجب اتفاق رخ داده شده است و بیم آن میرود که با سوءاستفاده از مطالبات به حق معلمین، در این خصوص اجحاف و بیعدالتی رخ دهد که البته رگههایی از تلاش و برنامهریزی هدفمند برای حذف مدیران متعهد به قانون، در وزارت آموزش و پرورش هم دیده میشود.
اینکه وزارت آموزش و پرورش در موضوع رتبهبندی به نص صریح قانون و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت معلمین عمل کند و سازمان مدیریت با گروگان گرفتن حقوق و دستمزد معلمان، در عملیاتی پیچیده و با همکاری برخی جریانات در درون دولت، اقدام به نادیده گرفتن قوانین و اسناد بالادستی نماید و از طرفی جریانی درون دولت تلاش نماید تا از این فرصت بهره خود را برده و به اهداف خود برسد، ظلمی و ستمی مضاعف اما پنهان است. ضمن اینکه قضاوت در این مورد که سازمان مدیریت و برنامهریزی با برنامهریزی هدفمند، آرامش بخش گستردهای از جامعه را هدف گرفته، طبق نص صریح قانون، یک تخلف ساده نیست که بررسی آن در اختیارات معاون اول رئیس جمهور باشد، بلکه از جمله وظایف نهادهای نظارتی چون قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی است و سازمان مدیریت و برنامهریزی نباید با کمک برخی جریانات در درون دولت با متهم نمودن وزارت آموزش و پرورش که به تکلیف قانونی خود عمل نموده از پیگیری قانونی در امان بماند و این برنامهریزی خطرناک که ضربه به امنیت ملی بوده است، باید تا روشن شدن نهایی موضوع مورد پیگرد قرار گیرد.
به خوبی مستحضرید نظام رتبه بندی معلمان مورد تأکید و تصریح در سند تحول بنیادین و سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری، پس از 10 سال وقفه، با تلاش و جدیت مجلس شورای اسلامی و همراهی و همکاری دولت با هدف افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس شایستگیها و تأمین رضایتمندی شغلی معلمان، سرانجام در 15 اسفندماه 1400 به تصویب رسید. آییننامه اجرایی قانون با نظارت نمایندگان و ارائه نظرات هیأت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی توسط دولت نهایی و ابلاغ شد. در قانون بودجه سال 1401 نیز 38000 میلیارد تومان برای اجرای این مهم پیش بینی شد./
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 صحبت های مدیرعامل شرکت نفت گچساران نزد معاون رئیس جمهور
- 2 اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار میشود
- 3 دومین پایگاه اورژانسهوایی کهگیلویه وبویراحمد در گچساران راه اندازی می شود
- 4 بوکسور هماستانی به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شد
- 5 خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
- 7 پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری به یک هزار و 391 زوج نابارور در استان کهگیلویه وبویراحمد
- 8 اراضی مرغوب کشاورزی در چنگال منفعتطلبان/ برخورد جدی با متخلفین
- مدیر کشوری هماستانی عزادار شد/ زمان و مکان مراسم
- پارسیان نژاد می رود خرم روز می آید
- سیر تا پیاز سد سقاوه از زبان فرماندار مارگون
- سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
- فیلم خواب یک افعی گرزه در پارک ملی دنا
- تاجگردون عضو موسس فراکسیون مستقلین مجلس شد
- بهادر رفت/ مدیرعامل جدید شرکت گاز استان منصوب شد
- توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
- ۷ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در معرض انقراض قرار دارند
- آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
نظرات ارسالی 1 نظر
چند بار امتیازات فرهنگیان کسر شد ولی در کهگیلویه و بویراحمد به خیلی ها اجحاف شد و در حدِ یک رتبه پایین آوردند اما به امتیاز نورچشمی ها دست نزدند.در یک کلام آخر کار در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و آموزش و پرورش بویراحمد در زمینه ی رتبه بندی گزینشی عمل شد و طایفه گرایی را در اعطای امتیازات و رتبه ها مبنا قرار دادند.باید دستگاهای ناظر این موضوع را پیگیری کنند.
پاسخ