یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


«دهدشت» در قُرق دستفروش ها و بنرهای تسلیت خیابانی

وقتی از سمت ورودی پرتردد بهبهان به شهر دهدشت می رسیم از ابتدا بی نظمی های مختلفی را شاهد هستیم، بنرهای تسلیت افراد متوفی، هرگاه در بدو ورود به شهر با بنرهای تسلیت مواجه می شوید چه حسی به شما دست می دهد ؟

«دهدشت»  در قُرق دستفروش ها و بنرهای تسلیت خیابانی

اَفتونیوز| فضای شهری و چیدمان آن تاثیر شگرفی بر زندگی اجتماعی و روحیات مردم یک شهر دارد.

وقتی به یک شهر وارد می شویم اولین خیابان های پیش روی ما می تواند نمادی از هویت و تمدن شهر را به نمایش بگذارد و قادر است تصور کلی از یک شهر را به ذهن مخاطب متبادر سازد

وقتی از سمت ورودی پرتردد بهبهان به شهر دهدشت می رسیم از ابتدا بی نظمی های مختلفی را شاهد هستیم، بنرهای تسلیت افراد متوفی، هرگاه  در بدو ورود به  شهر با بنرهای تسلیت مواجه می شوید چه حسی به شما دست می دهد ؟

از نظر مبلمان و زیبایی شهری ، نصب چنین بنرهایی علاوه بر اینکه از نظر ظاهری نوعی بی سلیقه ای در چیدمان بصری شهر محسوب می شود، از نظر روحی به نوعی تقویت کننده حس غم، حزن و اندوه در شهروندان است.

نصب این بنرها در مدت طولانی و در مکان های عمومی باعث  ترویج  غم و اندوه در جامعه می شود،  اضافه شدن غم و اندوه این مساله را تشدید خواهد کرد. اگرچه  به لحاظ اخلاقی همدردی با دیگران کاری نیکو محسوب می شود ولی  زنده کردن درد خود مقابل چشم دیگران نه فقط به طی کردن فرایند طبیعی عادی شدن غم و مصیبت نمی شود بلکه می تواند در روند عادی بهبود مداخله ایجاد نماید و باعث نگه داشتن غم و عدم فراموش کردن حزن در خانواده عزادار و جامعه می شود

تصرف پیاده رو ها توسط مغازه داران، دست فروش هایی به صورت پراکنده پیاده رو های شهر را به تصرف خود درآورده اند  این سه مورد توجه هر بیننده ای را جلب می کند.

تا انتهای بازار روز دهدشت، دست فروش ها و تصرف پیاده رو به وفور و به صورت پراکنده قابل مشاهده است، در ادامه ناگهان با حجم عظیمی دست فروش در مجاورت فرمانداری و روبروی آن مواجه ایم !

گویی نظم و حقوق شهروندی عابرین پیاده حلقه های گمشده ای در این شهر هستند که زیبا شناسی خیابان و هویت خیابان و شهر را دچار اشکال کرده اند! وقتی حریم پیاده رو در تصرف مغازه داران و دست فروش هاست حق عابرین پیاده چه می شود؟

بنا به بررسی ها،  این حجم از دست فروش و تصرف پیاده رو ها یکی از علل اصلی ترافیک درون شهری است.

 

می توان با کمی سلیقه و نظم و بدون پرداخت هیچ هزینه ای هویت و نماد شهرنشینی این خیابان را احیا کرد و رعایت حقوق شهروندی را به مردم هدیه داد.

اعضای محترم شورا و شهرداری با  عقب نشینی مغازه داران از تصرف پیاده رو ها

_ جمع آوری بنرهای تسلیت و جایگزینی بنرهای تبلیغاتی یا بنرهای معرفی مکان های گردشگری

_ ساماندهی دست فروش ها در یک مکان مشخص و فراهم آوردن حداقل ها برای کسب و کار آنان که به صرف هیچ هزینه ای نیز نیاز ندارد اما قطعا تاثیر شگرفی بر زیبایی سطح شهر دارد و این بلوار که می تواند نمادی برای معرفی شهر دهدشت باشد نظم و قانون را به ذهن مهمانان شهر و مردم شهر متبادر می سازد.

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها