یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید ‌۹۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام نوروز امسال ۹۳۹ هزار و ۱۴۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند.

بازدید ‌۹۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| سعید طالبی‌پور در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهار داشت: از 25 اسفند 1401 تا 13 فروردین 1402 در مجموع 939 هزار و 148 نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 332 هزار و 450 گردشگر در استان اقامت کردند، افزود: آبشار یاسوج، روستای کریک، آبشار تنگ تامرادی، غار ده شیخ دنا. بی بی حکمیمه و چند منطقه دیگر بیشترین بازدید را به خود اختصاص دادند.

افزایش 25 درصدی تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 24 اسفند 1401 تا سیزدهم فروردین، چهار میلیون و 453 هزار تردد در سطح استان ثبت شده است.

عابد محمدی با اشاره به تردد چهار میلیلون و 453 هزار خودرو در سطح جاده‌های استان، افزود: از این تعداد 700 هزار تردد ورودی و 669 هزار تردد خروجی از استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد:  میزان تردد ورودی و خروجی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

محمدی بیان کرد: جاده یاسوج- اصفهان با 31 هزار تردد روزانه رتبه نخست، گچساران-بابامیدان با 28 هزار تردد رتبه دوم، یاسوج- بابامیدان با 23 هزار تردد رتبه سوم و کمربندی یاسوج با 18 هزار تردد رتبه چهارم را در نوروز امسال به خود اختصاص داد.

روز طبیعت بدون فوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روز 13 فروردین ماه هیچ گونه تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان ثبت نشد.

 سرهنگ حسن دانایار خاطرنشان کرد:  پلیس در همه جاده‌ها حضور فعال دارد و 66 گشت محسوس و نامحسوس امنیت ترافیکی را در جاده‌های فرعی و اصلی استان کنترل می کنند.

وی با بیان اینکه مسافران و همشهریان نباید فکر کنند که جاده‌ها خلوت‌تر شده است، ادامه داد: جاده‌ها هنوز حجم ترافیکی خود را دارند و باید رانندگان با سرعت مطمئنه برانند تا از بروز اتفاق ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ دانایار از رانندگان خواست از هر گونه عجله و شتاب، سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کرده و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها