یادداشت
گفتگو و گزارش

یک تفاوت محسوس سیزده‌به‌در امسال در کهگیلویه و بویراحمدی

سیزده‌به‌در امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد یک تفاوت محسوس با گذشته داشته است.

یک تفاوت محسوس سیزده‌به‌در امسال در کهگیلویه و بویراحمدی

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اخبار ایام نوروز و روز سیزده‌به‌در در چند سال گذشته را که مرور کنیم، یک موضوع در همه آنها مشترک بود و آن کمبود کالاهای اساسی به ویژه مرغ در روز سیزده‌به‌در بود.

افزایش محسوس جمعیت مسافران و گردشگران در ایام نوروز و افزایش سفرها در روز سیزده‌به‌در، مدیریت بازار در کالاهای اساسی را ضروری و حساس کرده است.

امسال و بعد از سپردن مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به روایت رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، وضعیت بسیار بهتر شده به طوری که امسال حتی در روز سیزده‌به‌در در سراسر استان، نانوایی‌ها، کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مرغ شیفت‌بندی و مدیریت شدند و شاهد هیچ کمبودی نبودیم.

فعالیت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیل چنان جدی و پویا بوده که حتی در روز سیزده‌به‌در گشت‌های مشترک بهداشتی و تعزیراتی موفق به کشف محموله گوشت‌های فاسد می‌شوند تا نه تنها بازار به لحاظ کمیت کالاها تامین باشد بلکه سلامت و بهداشت کالاها نیز تضمین و تامین شود.

سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا روز سیزدهم تقریبا هر روز نشست هماهنگی مدیران و معاونین را برگزار کرد؛ با مدیران کشتارگاه‌ها جلسه گذاشت تا در این ایام پای کار باشند؛ به موقع از وزیر درخواست ارسال کالاهای اساسی به ویژه مرغ منجمد کرد؛ ذخیره‌سازی و تزریق گوشت قرمز و مرغ به بازار حساب‌شده و به اندازه بود؛ نظارت‌ها بر فعالیت نانوایی‌ها دوچندان شد؛ واحدهای پرورش مرغ در این ایام بیش از یک میلیون جوجه‌ریزی کردند؛ تعامل با مقامات بالادیتی بسیار بهتر شد و تصمیماتی چون تصویب ممنوعیت خروج مرغ در یک مقطع خاص به موقع انجام شد؛ همکاری بسیج اصناف و دیگر نهادها و ارگان‌ها در نتیجه همین روحیه تعاملی و روحیه سماجت و پیگیری در این دوره بهتر شده و نتیجه این مدیریت اصولی، بازاری اشباع حتی در روز سیزده‌به‌در با وجود تعطیلی و افزایش تقاضاهای خرید است.

در این روز عمده فروشگاه‌های توزیع مرغ و نانوایی‌ها فعالیت داشتند و شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و گردشگران در این روز کمترین دردسر را به نسبت گذشته داشتند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها