یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشتی از مدیرکل کتابخانه های استان؛


رتبه بندی معلمان و ضعیف کشی سیاسی

نباید اجازه داد که تحت فشار برخی پدرخوانده های سیاسی که طی این سالها در موقعیت های کلانِ رانتی قرار گرفته اند ، جوانانی که از جنس همین مردم کوچه و بازار اند حذف شوند و یا دست کم اعتماد به نفس لازم را برای اتخاذ تصمیمات بزرگی که در جهت خیر عمومی است از دست بدهند.

رتبه بندی معلمان و ضعیف کشی سیاسی

اَفتونیوز| محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت، غالبا دعب من در مواضع عمومی، حمایت از اشخاص نیست. منتها به واسطه شناختی که از اقای دکتر ستاری فرد و نیز رفاقت چندساله ای که با او دارم، میتوانم این نکته را اذعان کنم که در بحث رتبه بندی معلمان، او به واسطه اینکه معلمی را زندگی کرده ، از همان بدو استقرارش در معاونت توسعه،  کوشش مجدانه و خیرخواهانه ای را در جهت احقاق حقوق معلمان  به کار بست تا بلکه در شرایط فروبستگیِ معیشتِ معلمان، گرهی از کار آنان بگشاید. اهمیت کوشش ستاری فرد در بحث رتبه بندی معلمان، زمانی اهمیت مضاعف پیدا میکند که به این نکته التفات پیدا کنیم که او به واسطه تمحض و حضور چندین ساله اش در یکی از مهمترین مراکز  سیاست گذاری کشور یعنی مرکز پژوهش های مجلس، بسیاری از موانع و گره های ساختاری وزارت آ. پ به ویژه در بحث رتبه بندی معلمان را هم میشناخت و هم به قدر وسعش میگشود. بر فرض که او قصور و تقصیری هم در این میان داشته باشد(که گزارشات کمیسون اصل 90 و کمیسیون آموزش مجلس خلاف این را ثابت میکند)، نباید  اجازه داد که تحت فشار برخی پدرخوانده های سیاسی که طی این سالها در موقعیت های کلانِ  رانتی قرار گرفته اند ، جوانانی که از جنس همین مردم کوچه و بازار اند حذف شوند و یا دست کم اعتماد به نفس لازم را برای اتخاذ تصمیمات بزرگی که در جهت خیر عمومی است از دست بدهند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 دکتر امرالله روزبهی 1402/1/17 10:56:12

    درود بر جناب جبارنژاد عزیز وزارت محترم آ پ در دنیا جائی است که نسل ها را پرورش داده و پایه فرهیختگی جامعه را فراهم می آورد. به واسطه این خدمت بزرگ که در یک بستر صداقت، عدالت مورد اعتماد کل جامعه می گردد. در کشور ما هر اقدام یا مداخله ای حتی در صورت اثربخشی مفید طراحی و تصویب می گردد در اجرا به دلایل سودجوئی و رانت خواری عده ای خواص دچار اشکال، بی عدالتی و کج سلیقگی می شود. این مورد اول نبوده و نخواهد بود و در ردیف مصوباتی است که جامعه را و از جمله بدنه آموزش و پرورش را نسبت به حاکمیت بدبین و بی اعتماد می سازد. همه مداخلات مفید و اقدامات در اجرا بوی رانت می گیرند و بذر بی اعتمادی را در جامعه می کارند. این مورد به واسطه آیتم های عینی قابل محاسبه به صدم درصد هم می باشد. حتی در محاسبه اعداد بی عدالتی به وفور فریاد زده می شود. الله اکبر

    پاسخ
  • 2 خردمند 1402/1/17 6:20:24

    لـُرکُشی چه در گذشته و چه در این سالهای اخیر در ذات رجُلکهای تهران نشین بوده و هست خاک تهران برای قوم لر ، خیلی شبیه به خاک کربلا برای امام مظلوم ، امام حسین(ع) بوده است! بلایی را که بر سر مهندس افشانی شهردار توانمند و پرقدرت لر در تهران آوردند ، بر سر دکتر ستاری فر محبوب اما مظلوم نیز آوردند! اُف بر سیاست ، اُف بر قدرت ، اُف بر قدرتمندان ضعیف کُش...!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها