یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


سفر رئیس جمهور در پیش است؛ چه خبر از سد آبریز؟

با وجود همه وعده هایی که در یکسال شنیده بودیم و بنا بود سد آبریز در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی می‌شود اما بر همگان روشن شد که زهی خیال باطل...، به نظر میرسد، باز هم آن داستان تکراری وعده های تو خالی و فریب افکار عمومی و مردم در میان است!

سفر رئیس جمهور در پیش است؛ چه خبر از سد آبریز؟

اَفتونیوز| در سال گذشته  نماینده و استاندار، مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با دادن اخبار مثبت از سد آبریز گوی سبقت را از همدیگر می ربودند.

اخباری مانند( اخذ مجوز زیست محیطی، اخذ ماده ۲۳  و کلنگ زنی در سال جاری) بارها و بارها از زبان مسولان استانی به تیتر رسانه ها تبدیل شد

 برای مجوز محیط زیست و تعریف ردیف بودجه با مبلغی ناچیز بنام آبریز، چنان بازارگرمی راه انداختند که انگار برای این شهرستان بعد سالها شق القمر کرده بودند، اما از ابتدای شروع سال جاری  سکوت مطلق  پیشه کرده اند، براستی دلیل این سکوت چیست؟

با وجود همه وعده هایی که در یکسال شنیده بودیم و بنا بود  سد آبریز در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی می‌شود اما بر همگان روشن شد که زهی خیال باطل...،  به نظر میرسد، باز هم آن داستان تکراری وعده های تو خالی و فریب افکار عمومی و مردم  در میان است!

بدیهی است، زمانی  ردیفی برای سد آبریز تعریف نمی شود یعنی ضعف شدید در بین مدیران استانی و شخص نماینده وجود دارد،اکنون که در آستانه سفر ریاست جمهوری قرار داریم، در گوشه کنار و رسانه اخباری مبنی بر کلنگ زنی چندین پروژه شنیده می شود و بعید است  وعده های  داده شده‌ی مدیران در خصوص سد آبریز  بدون تعریف ردیف بودجه، رخ دهد.

مدیرانی که ادعا داشتند ساعت ها برای آبریز تلاش کرده و در تهران سنگ تمام گذاشته اند چه حرفی برای ردیف تعریف نشده‌ی آبریز دارند؟

سفر ریاست جمهوری چه دستاوردی برای کهگیلویه‌ی مظلوم خواهد داشت؟ چرا از دوماه پیش، با وجود فشار فضای مجازی و حقیقی بر روی نماینده و مدیران مربوطه، رسانه های نزدیک نماینده سکوت اختیار کرده و طبق رویه مرسوم شان  کاه از کوه نساخته‌اند؟

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد آبریز موضوع صریحی ندارد و  دیپلماتیک و غیر شفاف واکنش نشان می‌دهد، در حالی که تیم مطالبه سد آبریز از وی تنها درخواست کرد که یک نفر را مختص سد آبریز در آب‌نیرو جهت پیگیری مداوم مامور کند، بعد از ماه‌ها انتظار شنیده شد جناب مدیرعامل طی حکمی خودش را مامور بررسی و پیگیری سد آبریز کرده است!

آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد که حرص و جوش های زیادی برای سدهای خرسان، تنگ سرخ و آب گیری چمشیر خورد، چرا برای احداث یک برکه که بناست کهگیلویه محروم را سیراب کند کمی مایه نمی‌گذارد!؟

احداث سد آبریز در بالادست رودخانه مارون یک، از دغدغه های اصلی مردم کهگیلویه‌ی بزرگ است  و این در حالی است که نظام تخصیص آب کشور، که به صورت رسمی توسط کمیته تخصیص آب وزارت نیرو و بر اساس اسناد بالادستی و قانون توزیع عادلانه آب در واقع تدوین و تنظیم شده بخشی از آورد رودخانه مارون سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است  این سد کاملا با اسناد بالادستی کشور سازگار است

به جز  آخرین صحبت نماینده کهگیلویه در حضور وزیر کشور انجام داد او نیز ماه‌هاست در خصوص این سد سکوت اختیار کرده است و اخیرا در ایام نوروز برخی جلسات وی در استان همسایه خوزستان ( خود معارض مارون ۲ است) شائبه های زیادی را ایجاد کرده است، برخی از نزدیکان نماینده نیز خبر از جلسه وی با وزیر نیرو و سایر مقامات دارند اما حتی اگر جلسه ای برگزار  شده خروجی مشخص از آن بیرون نیامده است!

اگر یک مسول شرافتمندی پیدا شود  از غصه مظلومیت کهگیلویه  باید دق کند نه اینکه سینه سپر کند و در مقابل خبرنگاران بایستد از مزایا و فواید سد آبریز بگوید و در پایان این سد بماند روی کاغذ، بدون هیچ گونه بودجه، ردیف و حتی  صحبت امیدوار کننده ای ....؛



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها