یادداشت
گفتگو و گزارش

آقای رئیسی؛ حواس‌تان به استانداری‌ها هست؟!

امروز می‌خواهیم آن چه طیِ دو سال گذشته در فضای سیاست داخلی کشور رخ داده را مرور کنیم بی‌آن که به جزئیات بپردازیم از شعار‌های قبل انتخابات تا توصیه‌ها و وعده و... وعید‌هایی که هیچ کدام عملی نشد!

آقای رئیسی؛ حواس‌تان به استانداری‌ها هست؟!

اَفتونیوز| اگر به آن چه از فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز رخ داده توجه کنیم با انبوهی از تضاد و تناقض‌ها مواجه خواهیم شد؛ از نباید‌هایی که رخ داد تا نشاید‌هایی که عملاً اتفاق افتاد.
قرار بود از مجلس شورای اسلامی یارگیری نکنند چه، دست زدن به ترکیب مجلس، پایمال کردن حق و حقوق موکلانی بود که در برخی از حوزه‌های انتخابیه‌ی کشور که صرفاً یک نماینده داشتند بعضاً تا همیشه نماینده‌ی خود را از دست دادند. توجیه کردند که نخبه است و دستگیر دولت در تنگنا‌ها، بدون پرداختن به مصادیق که: «العاقل و یکفیه بالاشاره» به خوبی در می‌یابیم از این خبر‌ها نبود!
قرار بود فعالان سیاسی حاضر در ستاد‌های انتخاباتی، پست و مقام نگیرند که گرفتند و آب هم از آب تکان نخورد. در این مورد خاص کافی است نیم نگاهی بیندازیم به ترکیب استانداران، فرمانداران، ادارات و حتی بخشداری و دهیاری‌ها.
تا این جای ماجرا، مردود هم نباشید، تجدید شده‌اید یعنی نه به قول و وعده‌ی خود عمل کردید نه به توصیه‌ی دلسوزانه دلسوزان و عقلای مملکت گوش جان سپردید اما آن چه در ۱۴۰۲ در حال رخ دادن است تقریباً ته مانده‌ی آبروی دولت سیزدهم را بر باد خواهد داد!
آقای رئیسی؛ حواس‌تان به استانداری‌ها هست؟!
همزمان با تغییر لحنِ بهارستانی‌ها، خبر‌ها و گمانه زنی‌ها در برخی استان‌ها چنین روایت می‌کند که کم نیستند استانداران، فرمانداران و مدیران کل و ستادی که اندک اندک دارند اسب خود زین می‌کنند برای آزمودن بخت خویش در رقابت‌های انتخابات مجلس دوازدهم که قرار است جمعه، یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار شود. این گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که نیمی از سال ۱۴۰۲، بسیاری از فعالیت‌ها و رفتار‌های عموماً رسانه‌ای، نه در خدمت اهداف و برنامه‌های دولت که در راستای کسب رأی برای رسیدن به صندلی‌های سبز بهارستان است موضوعی که اگرچه هنوز در حد حرف و گمانه و شنیده‌ها است اما با نزدیک شدن به تابستان، قطعاً یکی با کمر درد مواجه خواهد شد و آن دیگری با مشکلات قلبی!
دولت که به گفته‌ی همواره و همیشه‌ی سیدابراهیم رئیسی، می‌کوشد صادق الوعد باشد لابد می‌داند خروج حتی یک استاندار به منظور رسیدن به مجلس دوازدهم، آثار و طبعات منفی و ماندگار خواهد داشت به گونه‌ای که، این موضوع نیز به دیگر
خلف وعده‌های دولتی که شعارِ صادق الوعد بودن می‌دهد اضافه شده و عملاً شکست بزرگ در انتظار این دولت که خود را مردمی و انقلابی می‌داند خواهد بود. به قول آن شاعر شیرین سخن(عمان سامانی)؛ من از مفصل این نکته مجملی گفتم ـ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... به همین مقدار بسنده می‌کنیم تا موعد اولین استعفا و کناره‌گیری از پست‌های دولتی برای حضور در رقابت‌های مجلس فرا برسد!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها