یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل اوقاف استان عنوان کرد


برگزاری ویژه برنامه های شب‌های قدر در ۱۳ بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ویژه برنامه های شب های قدر در ۱۳ بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه های شب‌های قدر در ۱۳ بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به صورت ویژه طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد، گفت: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهارکرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می شود، خاطرنشان کرد: شب قدر یکی از شب های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی تصریح کرد: در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می شود.

وی ادامه داد: در این شب زن و مرد، پیر و جوان چهره جان را با اشک توبه، از غبار تن زدودند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را خواستار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، عنوان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را  مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی تاکید کرد: در میان شب‌های ماه بابرکت رمضان، شب‌های قدر از فضیلتی دیگر برخوردار است، شبی که خداوند آن را از هزار ماه برتر می‌داند.

وی اظهار کرد: یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب  عاشقانه معبود خویش را  نیایش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بصورت زنده از محل بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران و شب بیست و سوم از محل بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهرستان کهگیلویه بصورت زنده از شبکه دنا پخش خواهد شد.

نصیرالاسلام عنوان کرد: در شب های قدر، بقاع متبرکه میزبان زائران و گردشگران مذهبی با افطاری ساده می باشند.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روایات اهل بیت (علیه‌السّلام) آمده است: فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذسته بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مومنی در دلش باشد.

گفتنی است که طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان هر ساله توسط اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقاع متبرکه شاخص استان با حضور مبلغین بومی و غیر بومی برگزار می شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها