یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز|


جولان غیر بومی ها در شرکت نفت گچساران در سایه ضعف نماینده و کم توجهی استاندار/آقای «احمدزاده»چرا در مقابل مدیران پروازی سکوت کرده اید؟

سید ناصر خیلی زود فهمید راه را اشتباه رفته و «مهرداد کاهکش» نه تنها نتوانست خواسته ها و توقعات حلقه نزدیکان نماینده برآورده کند بلکه در عرصه عمومی و در میان کارکنان شرکت نفت روز به روز صدای اعتراضات بیشتر و بیشتر شد.

جولان غیر بومی ها در شرکت نفت گچساران در سایه ضعف نماینده و کم توجهی استاندار/آقای «احمدزاده»چرا در مقابل مدیران پروازی سکوت کرده اید؟

اَفتونیوز| شرکت نفت گچساران را می‌توان  بزرگترین بنگاه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست که  که اگر در راستای خیر عمومی مدیریت شود، می‌تواند تبدیل به محور توسعه استان شود.

در مورد اهمیت شرکت نفت گچساران همین بس، کارکنان این شرکت  به همراه خانواده‌هایشان حدود ۳۰ هزار نفر تخمین داده می‌شوند، همین موضوع باعث شده است این شرکت نقش مهمی در معادلات سیاسی و اجتماعی شهرستان های گچساران و باشت ایفا کند به گونه ای که همه  نمایندگان بدون استثنا به دنبال استفاده از این ظرفیت برای افزایش سبد آرای خود بوده‌اند.

شرکت نفت و گاز گچساران دومین زیر مجموعه ی این شرکت عظیم با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل ،۸۰۰۰حلقه ی چاه و گستره ی جغرافیایی در ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد ،فارس ،خوزستان و بوشهر و مساحت ۵۲۲۰ کیلومتر است اما در کمال تاسف در دوسال اخیر با آمدن یک مدیر غیر بومی و کم تجربه نقش و جایگاه شرکت نفت گچساران در صحنه اجتماعی روز به روز کمرنگ و کمرنگ تر شده است.

سید ناصر حسینی نماینده گچساران که اولین نهیب خود را بر سر  «صیدالی » مدیرعامل سابق شرکت نفت زد با اصرار و پیگیری در نهایت این مدیر تاج گردونی را عزل کرد.

تا این جای داستان همه چیز خوب پیش میرفت، تا اینکه به یکبار یک مدیر ناشناخته و غیر بومی بر مسند مدیرعاملی شرکت نفت گچساران نشست.

سید ناصر خیلی زود فهمید راه را اشتباه رفته و «مهرداد کاهکش» نه تنها  نتوانست  خواسته ها و توقعات حلقه نزدیکان نماینده برآورده کند بلکه در عرصه عمومی و در میان کارکنان شرکت نفت روز به روز صدای اعتراضات بیشتر و بیشتر شد.  

نماینده گچساران که یکبار از پشت تریبون و در حضور وزیر نفت مدیرعامل نفت گچساران را به باد انتقاد گرفت و موجب تغییرات اساسی در شرکت نفت گچساران شد، اکنون ماه‌هاست از وضعیت این شرکت رضایت ندارد اما برای برکناری «کاهکش» ره به جایی نبرده است.

این مجموعه ی عظیم در دولت جدید بنا بر شواهد مورد بی توجهی ریاست جدید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار گرفته که در زیر به دلایل ادعا می پردازیم.

سهم حضور جناب دانشی ( ریاست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب) در گچساران در طی مدیریت ۶۰۰ روزه ی خود تنها ۸ ساعت در مهرماه گذشته در  جلسه ی فورکست بوده است.

شرکت نفت و گاز گچساران در طی دوره مدیریت قبلی یعنی جناب صیدالی از فرزندان بومی شهرستان در اوج اقتدار خویش به سر می برد و قطعا اگر قرار بر تغییر باشد باید فردی پربار تر از ایشان جایگزین میشد اما در یک اقدام عجیب  این فرصت نصیب مهرداد کاهکش فرد غیربومی با سابقه ی مدیریتی صفر ساعت شد.

بعد از  فرآیند انتصاب کاهکش، مدیرات ارشد نفت تصمیم  بر تغییر ریاست بهداشت و درمان شرکت نفت گچساران گرفتند و در یک جایگزینی عجیب فردی در شرف بازنشستگی و غیربومی را جایگزین پزشک متخصص بومی کردند!

اکنون، اگر اقدامات مدیران شرکت نفت در سایه ضعف نماینده اگر در جهت بی توجهی و تضعیف جایگاه شرکت نفت و گاز گچساران نیست پس چه دلیل منطقی می تواند داشته باشد؟

در این مجال، مخاطب این سطور مدیران غیربومی نیست چرا که قطعا فرد دلسوزی برای گچساران نخواهد بود اما مسئولین شهرستانی و استانی اعم از استاندار و نماینده گچساران در این خصوص چه موضعی دارند؟

استاندار محترم همواره شعار حمایت از مدیران بومی و عدم حمایت از مدیران پروازی را می دهد اما در برابر این اقدام مدیران ارشد مناطق ملی نفت خیز جنوب سکوت اختیار کرده اند؟

اگر قرار است چنین مجموعه ی عظیمی مورد آزمون و خطا برای یک فرد با سال ها خدمت در مقام کارشناس و عدم گذراندن سطوح مدیریتی باشد چرا این فرصت به فرزندان شهرستان داده نشده است؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 احمد محمدی 1402/1/23 16:47:27

    با سلام، زجر و بدبختی، دود و.... برای مردم گچساران هست، اشتغال برای متنفذین غیر بومی گچساران!!! جوانان گچساران نیز به دلیل بیکاری و فقر به اعتیاد و فساد کشانده شده اند!!!!! این ظلم به مردم و جوانان گچساران نیست؟؟!!!!! چکار باید کرد که مسئولین ذیربط این مشکل را حل کنند؟؟!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها