یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی کرد؛


هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد علیه شفافیت!

از ابتدا مشخص بود بین «موحد» و شفافیت میانه ای وجود ندارد اما «مهدی روشنفکر» پیش از انتخابات گذشته گفته بود که در صورت راهیابی به مجلس این طرح را امضا می کنم، «سید ناصر حسینی» نیز همواره گفته چیزی برای لاپوشانی ندارم و در این زمینه شفاف عمل خواهم کرد

هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد علیه شفافیت!

اَفتونیوز| هفته گذشته  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از فعال شدن سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی در سایت پارلیران خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «سامانه ‎شفافیت آرای نمایندگان بصورت آزمایشی فعال شد و ابراز امیدواری کرد

به تدریج آرای نمایندگان بیشتری اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله پس از ابلاغ قانون شفافیت قوای سه گانه، رسما فعالیت خواهد کرد و آرای مهمی (برنامه هفتم، اصلاح قانون انتخابات، مالیات سوداگری و...) شفاف می‌شود.»

اما بررسی ها نشان می‌دهد  علارغم حمایت تعداد زیادی از نمایندگان اما هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد عضو این سامانه نشده اند.

در این خصوص یکی از رسانه ها نوشت، درحالی که براساس اعلام اسامی نمایندگان مجلس که موافق " طرح شفافیت آراء نمایندگان " بودند هر سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد از امضا کنندگان آن بودند اما خبری از پیوستن آنها به اعلام داوطلبانه آراء نمایندگان نیست !  ( ردیف ۲۳ عکس ) 

بررسی ها از پورتال اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی و سامانه شفافیت آراء نمایندگان داوطلب نشان می دهد که برخلاف تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و حتی  قالیباف رئیس مجلس که بصورت داوطلبانه به سامانه اعلام نتایج آراء نمایندگان پیوسته اند خبری از پیوستن نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد به این سامانه نیست ! 

سامانه شفافیت آراء نمایندگان نشان می دهد که نمایندگان مجلس به لوایح و طرح های مطرح شده در صحن علنی رای موافق ، مخالف یا ممتنع داده اند که گویا آقایان " موحد ، روشنفکر و حسینی پور " تصمیم ندارند به این سامانه پیوسته تا آراء آنها برای موکلان خود و همه مردم روشن و شفاف شود. 

از ابتدا مشخص بود بین «موحد» و شفافیت میانه ای وجود ندارد اما «مهدی روشنفکر» پیش از انتخابات گذشته گفته بود که در صورت راهیابی به مجلس این طرح را امضا می کنم، «سید ناصر حسینی» نیز همواره گفته چیزی برای لاپوشانی ندارم و در این زمینه شفاف عمل خواهم کرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 ناشناس 1402/1/22 12:11:18

    در عجبم از نماینده ی بویراحمد،دنا و مارگون که قبل از انتخابات این همه دم از شفافیت می زد ! چه شده که حالا به مخفی کاری روی آورده است؟! آری ؛هر کی طعم قدرت را چشید،به هر قیمتی نمی خواد از آن دل بکند.

    پاسخ
    • 1 - 1 ناشناس پاسخ به : 1402/2/3 16:2:16

      من هم نظرم اینه که نماینده بویراحمد نباید یک شخص سرحد گرمسیری باشد باید کاملا ساکن و بزرگ شده بویراحمد باشد اگر من هم مثل روشنفکر متولد دهدشت بودم بزرگ شده دهدشت بود شاغل در دهدشت بودم ساکن در دهدشت بودم همه بستگان و قوم و خویشانم دهدشتی بودند هم‌مثل ایشان نگاه می کردم هم مثل ایشان عمل می کردم پس نباید بر ایشان ایراد گرفت ایراد از خودمان است

  • 2 ناشناس 1402/1/22 12:8:24

    آدم های ضعیف و ناتوان،اراده ای برای شفافیت ندارند؛نمایندگان ما می خواهند در مجلس یه گونه رای بدن و برای فریب افکار عمومی مردم استان،این جا بوقچی هاشون جور دیگری تبلیغ کنند.

    پاسخ
  • 3 یاسوج 1402/1/22 0:22:22

    روشنفکر و شفافیت روشنفکر و صداقت مسخره است. شفافیت آرا مختص کسانی ست که با فکر و هدف و مطالعه رای می دهند

    پاسخ
    • 3 - 1 ناشناس پاسخ به : یاسوج 1402/2/8 1:44:8

      خداوندا شر آدم دروغگو و بد ذات را از سر مردم‌بدبخت کم کن. خداوندا آدم دروغگو و بدذات خودش و خانواده اش عاقبت بخیر نشود آمین یا رب العالمین

سایر اخبار
برگزدیدها