یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:


تاریخ شفاهی مبارزات عشایر کهگیلویه و بویراحمد به چاپ می رسد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از چاپ تاریخ شفاهی مبارزات عشایر استان خبر داد.

تاریخ شفاهی مبارزات عشایر کهگیلویه و بویراحمد به چاپ می رسد

اَفتونیوز| شریف اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران گفت،  تاریخ شفاهی مبارزات عشایر استان در دوران پهلوی اول و پهلوی دوم ظرف ماه‌های آینده به چاپ می‌رسد.

وی ابراز داشت: در عرصه تاریخی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، شاهد مبارزه آنها در مقابل انگلیسی‌ها در دوره رضاخان هستیم و وقتی که می‌خواستند نفت گچساران را غارت کنند در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کردند و در دوره محمدرضا شاه نیز شاهد مبارزه آنها با استبداد و استعمار بودیم.

رئیس حوزه هنری استان گفت: اواخر فروردین ماه ۱۳۴۲ بود که غائله جنوب شکل گرفت و جنگنده‌های رژیم شاهنشاهی مناطق مختلفی از بویراحمد را بمباران کردند و شاید در دنیا نداشته باشیم که یک حکومت مرکزی علیه مردم خودش دست به بمباران بزند.

اسلامی تصریح کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ نقش فعال داشته و بعد از انقلاب نیز با حضور در عرصه‌های مختلف همچون دفاع مقدس، مشارکت سیاسی، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد به ایفای نقش پرداختند.

اسلامی به برپایی نمایشگاه «بلوط و باروت» اشاره کرد و ابراز داشت: نمایشگاه حاضر با محوریت مبارزات عشایر کهگیلویه و بویراحمد با استبداد و استعمار دوره پهلوی و در قالب پوستر نمایشگاهی آماده شده است که رخدادهای مهم را با ترکیب متن و تصویر در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

اسلامی اضافه کرد: نمایشگاهی که توسط هنرمند هم استانی اسماعیل مدبر مقدم با رویکرد معرفی و تبیین مبارزات عشایر استان برای نسل نو آماده شده است توانسته است رخدادهای مهم استان کهگیلویه و بویراحمد را در قالب یک سیر تاریخی نمایشگاهی به تصویر بکشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها