یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز|


جولان ۱۶ماهه مدیران پروازی در شرکت نفت و گاز گچساران/جناب «کاهکش» سهم مسئولیت های اجتماعی در شهر نفتخیز کهگیلویه و بویراحمد چقدر بوده است؟!

در این بخش به چرایی مخالفت با مدیر غیربومی و تاثیرات اش بر شرکت نفت و گاز گچساران می پردازیم، البته بدیهی است نگارنده این سطور مدیران غیربومی را پدیده صرفا مثبت یا منفی نمی‌داند اما نکته اینجاست، در جایی که مدیران کارآمد بومی حضور دارند تسلط بیشتری بر امور دارند و کمتر درگیر آزمون و خطا خواهند شد.

جولان  ۱۶ماهه  مدیران پروازی در شرکت نفت و گاز گچساران/جناب «کاهکش» سهم مسئولیت های اجتماعی در شهر نفتخیز کهگیلویه و بویراحمد  چقدر بوده است؟!

اَفتونیوز| در گزارش قبل به روند بی توجهی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به شرکت نفت و گاز گچساران پرداخته شد.

در این بخش به چرایی مخالفت با مدیر غیربومی و تاثیرات‌اش بر شرکت نفت و گاز گچساران می‌پردازیم، بدیهی است نگارنده این سطور مدیران غیربومی را پدیده صرفا مثبت یا منفی نمی‌داند اما نکته اینجاست، در جایی که مدیران کارآمد بومی حضور دارند تسلط بیشتری بر امور دارند و کمتر درگیر آزمون و خطا خواهند شد.

 «مهرداد کاهکش» بعد از ۱۶ ماه ریاست بر شرکت نفت و گاز گچساران هنوز حاضر به سکونت در این شهر نشده و مدام در حال رفت و آمد بوده که این خود جای سوال و بررسی دارد چرا مدیری که حاضر نیست در این شهر ساکن باشد به عنوان مدیر شرکت نفت انتخاب شده است.

طی۱۶ ماه که از ریاست کاهش بر نفت می‌گذرد وی حتی یکبار مقابل رسانه‌ها و در جمع خبرنگاران حاضر نشده که پاسخگوی سوالات و انتقادات باشد.

آقایان کاهکش و دانشی باید پاسخ دهند در سال گذشته سهم شهرستان گچساران از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت چقدر بوده است؟! در حالی که سهم خوزستان ۱۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در مدت زمان حضور کاهکش در گچساران، ۳ پروژه طرح ۲۸ مخزن (طرح توسعه گرنگان چیلینگر، طرح توسعه  گچساران ۱ و ۲ -گچساران ۳و۴) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو با وجود پیشرفت کاری و تجهیز کارگاه تعطیل شدند در حالی‌که این پروژه‌ها می‌توانستند اشتغال صدها جوان بیکار در روستاهای باباکلان، آب شیرین، لیشتر و خیرآباد را رقم زده و توسعه این مناطق را به همراه داشته باشد.

ساختمان اداره مرکزی شرکت نفت که سالهاست نیمه‌کاره مانده و علیرغم وعده‌ها هنوز تکمیل نشده و تعدادی از پرسنل در سرما و گرما در کانکس کار می‌کنند.

بیمارستان نفت با پیشرفت ۹۸ درصدی تا قبل از حضور وی، معطل چند میلیارد مانده و پرسنل دومین شرکت تولید کننده نفت مناطق نفت‌خیز، محروم از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی هستند در حالی که با پول چاه‌های نفت تولیدی شرکت نفت و گاز گچساران سالانه چندین بیمارستان در اصفهان و تهران و تبریز تکمیل و راه اندازی می‌شوند.

نیمه‌کاره ماندن جاده‌های گچساران _ بابا کلان و گچساران _ گناوه بعد از گذشت سالها که این موضوع باعث فرسودگی وسایل نقلیه و خستگی پرسنل عملیاتی شرکت شده است.

عدم شناخت مدیرعامل غیربومی نفت و گاز گچساران از ظرفیت‌های نیروی انسانی شرکت و انتصاب‌های نادرست و اشتباه وی باعث چنددستگی و رخوت در مجموعه مدیریتی شرکت شده به گونه‌ای که روابط عمومی شرکت بعنوان چشم سازمان، ضعیف‌ترین عملکرد را در انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت و برقراری ارتباط موثر با ادارات، دستگاه‌های دولتی شهرستان و استان را دارد.

آقایان مسئول! نماینده شهرستان گچساران!

 دقیقا باید با چه فجایع دیگری رو به رو شوید تا بدانید مدیرعاملی شرکت نفت باید به یک مدیر قوی و دلسوز سپرده شود و این شرکت جای آزمون و خطا و رشد مدیر غیربومی و پر کردن رزومه و سوابق مدیریتی نیست.

آقای نماینده قطعا فرزندان بومی گچساران و استان وضعیتی به مراتب بهتر برای نفت و گاز گچساران رقم می‌زدند و نسبت به مسائل و مشکلات شهرستان و استان دلسوزتر هستند.

 جناب دانشی! مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب،  شما که داعیه‌دار عدالت و دین‌داری هستید در این ۲۰ ماه مدیریت، چرا عدالت اجتماعی را بین شرکت‌های تابعه رعایت نکردید؟ چه فرقی بین شرکت‌های آغاجری، مسجدسلیمان و گچساران است؟

مطلب شماره یک؛

جولان غیر بومی ها در شرکت نفت گچساران در سایه ضعف نماینده و کم توجهی استاندار/آقای «احمدزاده»چرا در مقابل مدیران پروازی سکوت کرده اید؟

https://aftokhabar.ir/s/ze۶u۵



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 خلیج فارس 1402/1/25 14:36:56

    از زمانی که سیاست وارد نفت شد فاتحه نفت خوانده و به خاک سپرده شد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها