یادداشت
گفتگو و گزارش

قتل عام جاده ای در بی مسئولیتی مدیران

قتل عام جاده ای در بی مسئولیتی مدیران

قتل عام جاده ای در بی مسئولیتی مدیران

رسیدن بهار طبیعت مقارن بهار قرآن بر همگان مبارک باد

به یاری خدا و به امید سالی نیک و پر برکت که بنام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده و به امید این که مسئولین محترم این شعار را فقط به شکل رسمی و اسمی بالای سربرگ نامه های اداری و یا به شکل بنر و پوستر در دید عموم قرار ندهند بلکه عملاً آن را سرلوحه عمل عمل خویش قرار دهند بحث خود را آغاز می کنم.

روستای کوشک ابوالحسن خان دشمن زیاری یکی از روستاهای پرجمعیت بخش سوق می باشد که به برکت نظام جمهوری اسلامی در مسیر جاده ارجان _ اصفهان یا به تعبیر رایج‌تر جاده پاتاوه-دهدشت قرار گرفته است گرچه وجود این جاده مواصلاتی بین استانی از نظر اقتصادی رونق خوبی دارد اما معضلات و مشکلات فراوانی هم از قبل آن گریبانگیر ساکنان این روستا و روستاهای همجوار شده است. این جاده از کمربندی روستا می گذرد و نقطه اتصال به روستا دقیقا در کنار پل واقع شده است؛ نقطه اتصالی که در همین مدت دو ساله محل حوادث و قتل های متعددی بوده است. جاده نه زیر گذر و نه روگذر دارد و به همین دلیل این تقاطع به شکل  یک نقطه حادثه خیز و بسان یک تله و میدان مین نهاده شده است و هر کس بخواهد از این مسیر عبور کند گویی از دانالی مرگبار می خواهد بگذرد تا بحال نزدیک به چند تصادف هولناک در این نقطه رخ داده و ۲ نفر جانشان را از دست داده و دهها نفر مجروح گشته اند.

بارها و بارها مسئولین محترم استانی و شهرستانی و نمایندگان ادوار مجلس و صدها مهندس و متخصص و کارشناس از این مسیر گذر می کنند. لذا همگان با این پیچ و خم این جاده آشنا هستند و  نیازی به توضیح بیشتر در این خصوص نیست.

اما مسأله اینست که چرا در حالیکه همگان  با این جاده مرگ و خون و با این نقطه حادثه خیز آشنایند و تاکنون گزارش‌های متعدد و پیگیری‌های زیاد انجام شده اما منتج به هیچ  نتیجه ای نگردیده است! دلیل کم توجهی به این حوزه را نمی دانیم اما می دانیم که مردم را نادیده گرفتن و نسبت به جان و حیات آنها بی تفاوت بودن کار خوبی نیست و در شأن یک نظام اسلامی نیست. چرا که این وظیفه ذاتی مسئولین است که در هر حال و در هر مرحله‌ای باید به فکر مردم باشند و جهت رفع مشکلات آنها قدم بردارند و قلم برانند. مسئولینی که بواسطه جانفشانی ها و ایثارگری ها و مردانگی های همین مردم بر مسند قدرت نشستند چرا و به چه دلیل باید نسبت به جان آنها بی تفاوت و بی احساس باشند. رشادت و دلیری و مردانگی مردم کهگیلویه بر هیچکس پوشیده نیست و بلکه زبانزد عام و خاص است مردان بزرگی در این خطه بودند که در دوران حاکمیت طاغوت کوشک را بعنوان نشیمن گاه خود انتخاب کردند. کوشک از قدیم و ندیم محل اسکان انسانهای بزرگی بود و بقول معروف اگر امروز از اسب افتاد اما از اصل و نسب نیفتاد.

امروز سکوت در برابر قتل عام جاده ای جایز نیست و بیش از این تحمل بی عدالتی مقدور نیست. امروز هم دولت دولت انقلابی است و هم مجلس مجلس انقلابی و انقلابیون سکاندار ارکان نظام جمهوری اسلامی اند. از این دولت و مجلس انقلابی انتظار و توقع بیشتری می رود و می طلبد مسئولان انقلابی قدم های بیشتری بردارند.

از جناب استاندار و معاونین محترم استانداری و همه دست اندرکاران نهادهای دولتی و همه کسانی که از این مسیر گذر می کنند و این مشکل را به چشم می بینید انتظار می‌رود که

این مردم را دریابید و ببینید در معرض چه خطر وحشتناکی قرار دارند و  با چه تقاطع خطرناکی مواجهند و در واقع با چه نقطه مرگی روبرویند؟

همین مشکلی که ما در روستای کوشک ابول داریم عیناً همین مشکل را در روستای پر گنجی و در جاده بین مزارع کشاورزی هم داریم و همین نقطه اتصال و تقاطع مرگبار که در اینجا مشکل ساز شده است در روستای پرگنجی نیز  همینطور مشکل ساز و خطرافرین است.

تا بحال سه نفر در پل روستای پرگنجی و در همون محل تقاطع جانشان را از دست داده اند

و کشاورزان در موقع کاشت و برداشت از زمین های کشاورزی و عبور ادوات و ماشین آلات جهت کشت با مشکل جدی روبرو هستند و رفت و آمد به سختی امکان پذیر است.

موضوع دوم که به همان اندازه برای این روستا حیاتی است موضوع آب آشامیدنی است. اهالی این روستا از  لحاظ آب شرب و آشامیدنی مشکل حاد دارند. آبی که به عنوان آب آشامیدنی مورد مصرف است آب زمین های کشاورزی و در واقع آب بخش طرح های گلخانه ای برای مصرف کشاورزی و دامداری است ما انسانیم چرا چرا این کارها را بر سر ما می آورید چرا اینقدر ما را کم اهمیت می شمارید؟!

نکنید !؟ دست بردارید از این کارها!؟

اگر کسی حرفی نمی زند دال بر رضایت نیست و اگر تا الان تحمل کردیم و صبر کردیم گفتیم شاید روزی خودتون به خود بیاید و این مشکلات را حل کنید اما صبر و تحمل ما هم حدی دارد اگر می‌دانید و توجه نمیکنید وااسفا به حالتان و اگر نمی‌دانید و نمی‌بینید که وااسفاتر به حالتان ! مسئولان باید حوزه انتخابیه را دریابند

و مشکلات را درک و لمس کنند. مشکل ما مشکل شماست چرا که ما همه از  یک خانواده ایم و از یک دین و یک مسلک و یک آئین پیروی می کنیم. چرا به فکر حل مشکلات مردم نیستید و اگر هستید چرا آثاری دیده نمی شود. اگر در خصوص این مطالب شک و شبهه ای دارید مناظره بگذارید. حاضریم با هر کدام از مسئولان اجرایی شهرستانی و استانی در رابطه با مشکلات بحث و گفتگو کنیم.

بسیار بیش از اینها مشکل داریم اما متاسفانه کمتر گوش شنوا و یا دل رحیمی پیدا می شود.  پست و مقام و موقعیت سیاسی دیر یا زود از دست خواهد رفت و آنچه می ماند و ماندگار است کار نیک و کار عام المنفعه و خیر عمومی برای جامعه است که ماندگار و دایمی است.

سید زکی درویشی رزمنده و جانباز دفاع مقدس 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 مهتاب کریمی 1402/1/28 2:5:48

    تا بینیم درویشی این دور با کی باشه ...

    پاسخ
  • 2 م.دستاران 1402/1/27 17:8:27

    درود بر خورزومار عزیزم جناب آقای درویشی

    پاسخ
  • 3 سعیدی 1402/1/27 16:32:29

    درود بر سید عزیز و بزرگوار.اقای درویشی باید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود تا از حق این مردم دفاع می کرد

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/1/27 9:35:41

    احسنت به درویشی عزیز

    پاسخ
  • 5 مهتاب کریمی 1402/1/27 1:55:17

    این هم درست میشه ...

    پاسخ
  • 6 امیر محمد 1402/1/27 0:49:12

    درود بر آمیر زکی

    پاسخ
    • 6 - 1 محمد پاسخ به : امیر محمد 1402/1/27 12:47:50

      سلام مقصر خودت هستی قبلا طرفدار یک نماینده بودی ازش نخواستی بعدش رفتی طرفدار نماینده دیگری هم ازش نخواستی

سایر اخبار
برگزدیدها