یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش/


ساز ناکوک زندگیِ یک پیشکسوت فوتبالی در کهگیلویه و بویراحمد/روایت اَفتونیوز از مردی که می گوید فراموش شده است!

ابراهیم شیخ ممو» برای فوتبال دوستان قدیمی کهگیلویه و بویراحمد مرد گمنامی نیست، او که سالها در زمین سبز چه بعنوان بازیکن و مربی این روزها در سایه کم توجهی مسولان استانی و شهرستانی کُنج عزلت گزیده است.

ساز ناکوک زندگیِ یک پیشکسوت فوتبالی در کهگیلویه و بویراحمد/روایت اَفتونیوز از مردی که می گوید فراموش شده است!

اَفتونیوز| سفره دلش را باز می‌کند و از رنج و عذاب  ملال انگیز این روزها می گوید، پیشکسوتی که می گوید  فراموش شده است.

«ابراهیم شیخ ممو» برای فوتبال دوستان قدیمی کهگیلویه و بویراحمد مرد گمنامی نیست، او که سالها در زمین سبز چه بعنوان بازیکن و مربی این روزها در سایه کم توجهی مسولان استانی و شهرستانی کُنج عزلت گزیده است.

«شیخ ممو» می گوید : ۳۰ سال در خدمت آموزش و پرورش شهرستان بودم و از سال۷۴  در مسابقات کشوری به عنوان داور و کمک داور فعالیت داشتم.

از سال ۸۵ -۸۴ به عنوان نماینده و ناظر هئیت فوتبال جهت همکاری در مسابقات کشوری فعالیت داشتم و تا قبل از کرونا با هئیت داوران استان و شهرستان همکاری داشتم‌.

۱۶ دوره به عنوان مربی فوتبال رده های پایه تیم منتخب آموزشگاه های گچساران به مقام قهرمانی دست یافتیم و در ۴ دوره جز ۸ تیم برتر کشوری بودیم.

این پیشکسوت فوتبالی با  خاطرات قدیمی خود در فوتبال استان می گوید، ما همچنان بر روی زمین با خیال خود گام برمی‌داریم اما دریغا که آن روزها مربوط به گذشته است.

او از خانواده و روزمره این روزهایش  به ما گفت،  ۵ فرزند شامل ۳ پسر و ۲ دختر دارد.

این پیشکسوت ورزشی می گوید، یک فرزند دختر و یک پسرم دارای مشکل ناشنوایی مادرزاد هستند و دختر دیگرم عقب مانده ذهنی است.

«احسان شیخ ممو» عضو تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشور بود و همراه این تیم ۴ بار قهرمان آسیا شد البته او می گوید،  این تیم را باید  شهدای گمنام بدانیم  چرا که هیچ گاه دیده نشدند و حق شان داده نشد و پاداشی یا حقوقی نداشتند که امورات را سپری کنند.

احسان که فوتبال را از پدر به میراث برده است این روزها  به عنوان خدمت گذار بانک رفاه و به صورت قراردادی شاغل شده و نمیتواند به مسابقات کشوری برود اما در مسابقات استانی حضور می یابد.

این پیشکسوت فوتبالی می گوید ۲ پسر دیگر دارم که شغلی ندارند و بیکارند.

او در ادامه اضافه می کند، سالها درگیر بیماری فرزندانم بودم و درآمدم صرف معالجه آنان شد و نتوانستم منزلی از خودم داشته باشم از تیرماه گذشته هم خودم بیمار شدم و سرطان خون گرفتم و ۴ ماه شیمی درمانی شدم که به علت تمام شدن سقف بیمه درمانی داروها و مخارجم به صورت آزاد محاسبه شد و حالا برای ادامه ی روند درمان اجازه ی پزشک قلب را نیاز دارم .

تقاضای همکاری و مساعدت از مسئولین شهرستانی و استانی و هئیت داوران استان و شهرستان ، اداره های آموزش و پرورش ،ورزش و جوانان، کمیته هئیت داوران استانی و شهرستانی دارم به هر حال درآمد بارنشستگی ام کفاف مخارج درمان، داروهای خودم و هزینه سرسام آور کرایه منزل را نمی دهد

و از مردم تقاضای دعای سلامتی و تندرستی دارم.

مصاحبه:مریم پارسا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 عبدالرحمان قاسمی 1402/1/27 17:20:34

    باسلام ودرود خدمت استاد بزرگوارم ومربی با اخلاق وادب جناب آقای شیخ ممو عرض سلام و ادب آرزوی سلامتی برای خود خانواده محترم را دارم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها