یادداشت
گفتگو و گزارش

مجوز احداث پتروپالایشگاه گچساران ‌صادر شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با انتخاب سرمایه‌گذار توانمند از کنسرسیومی از شرکت‌های مختلف مجوز احداث پتروپالایشگاه گچساران با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه نفت صادر شده است.

مجوز احداث پتروپالایشگاه گچساران ‌صادر شد

اَفتونیوز| سید‌علی احمدزاده اظهار داشت: پیشنهاد استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم هیئت دولت تبدیل شهرستان نفت و گاز خیز گچساران به شهرستان ویژه انرژی (بندر خشک) است.

وی درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر فعال کردن صنایع از جمله صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای صنایع پایین دستی‌ تاکید کرد: صنایع پتروشیمی از جمله پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت کاملاً فعال شده‌اند.

احمدزاده بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پتروشیمی گچساران با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن در سفر دوم رئیس جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارخانه پلی‌اتیلن گچساران هم برطرف شده و عملیات اجرایی آن سرعت می‌گیرد، افزود: تاکنون چند‌ بار با رئیس و معاونان هلدینگ خلیج فارس دیدارهایی صورت گرفته و در این خصوص همکاری‌های خیلی خوبی وجود دارد و پروژه‌های این حوزه با سرعت در حال انجام است.

احمدزاده عنوان کرد: با انتخاب سرمایه‌گذار توانمند از کنسرسیومی از شرکت‌های مختلف مجوز احداث پتروپالایشگاه گچساران با خوراک روزانه 105 هزار بشکه نفت صادر شده است.

وی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور علاوه بر این پروژه همچنین مینی پالایشگاه در پادوک مرز گچساران و دهدشت با ظرفیت 10 هزار بشکه نفت در روز کلنگ‌زنی خواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها